Forfatter Emne: Suzuki SV1000SK7  (Læst 3815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Suzuki SV1000SK7
« Dato: Oktober 19, 2007, 05:18:25 pm »
Har i nogen mening om at dette.. lige købt Suzuki SV1000SK7 fået DEVIL bolt on potter på
er det nødvendigt at få en power commander på ? jeg har mest fået potterne på pga
lækker lyd, hører gerne jeres erfaringer.. har nemlig osse hørt benzin blandingen blev mager

men kan jeg køre køre til de første 1000 km ? uden commnader ?

Mvh
Henrik
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2007, 06:33:28 pm af Henrik.poulsen »
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

norton

  • Gæst
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2007, 06:05:52 pm »
jeg køre også på en sv1000K7,men jeg fik først mine andre udstødninger samt et andet luftfiltre på ved 1000km service.Her fik jeg i samme momang sat en powercommander på som skulle rules ind efter denne ændring.Powercommanderen fik jeg på pga at jeg køre en del i hovedstaden,hvor jeg synes at den var lidt iriterrende at køre på med lave hastigheder fordi man hele tiden skulle skifte gear.Effekten fra powercommanderen sætter sig mest i bundtrækket som bevirker at den er meget mere rolig og stabil ved lave hastighedder samtidig med at man ikke behøver alle disse gearskift.Mvh Norton :D :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2007, 06:16:34 pm »
Har i nogen mening om at dette.. lige købt Suzuki SV1000SK7 fået DEVIL bolt on potter på
er det nødvendigt at få en power commander på ? jeg har mest fået potterne på pga
lækker lyd, hører gerne jeres erfaringer..

Mvh
Henrik

Det er ikke en nødvendighed med en PowerCommander (eller preformance-luftfilter). Hvis du vil have fuldt udbytte af din investering kan det dog tilrådes.

Det der kan ske ved montering af potter med reduceret modstand er at benzinblandingen bliver for mager. Der er mange skrøner om hvad det kan betyde for din motor. En af dem er bla. at stemplet kan sætte sig fordi at cylinderen bliver for varm pga. den kølende effekt benzinen/fordampningen har inde i cylindren. Jeg skal dog ikke kunne sige om dette passer.

Man kan kompensere ved at få skruet lidt op for benzinblandingen - det er noget dit lokale værksted kan gøre mens du venter hvis de er rigtigt glade og man roser dem lidt for deres service.

Hvis du har for mange penge så kan du med fordel investere i en PowerCommander og et Pipercross filter og få kørt din maskine ind hos et Dynojet center (de kan samtidigt montere PC og filter). Se denne side http://www.dot-e.dk/mc/DOT-E_Test_Center

Foskellen ved at få kørt maskinen med på et Dynojet rullefelt og et andet rullefelt er at Dynojet kan kobles op med en ledning til din powercommander og har en masse specialsoftware til at programmere den direkte ud fra målingerne fra rullefeltet. På denne måde får du programmeret din PC så godt som overhovedet muligt!

På andre rullefelte bliver informationerne kodet ind i PC'en ved manuelt at fifle med måling på rullefelt og ændring i den matrice som inde i PC'en bestemmer hvor meget benzin der skal til til ved omdrejninger/gashåndtagsposition. Det er temmeligt mange tal man skal jonglere med!

Mine egne erfaringer er at cyklen er blevet markant mere livlig og præcis efter at jeg fik monteret PC og Pipercross + fik den rullet hos et Dynojet center. Alt i alt koster det omkring 8-9000kr og det er mange penge!!! Syns' jeg... Så afhængigt af hvor meget du går op i din cykel kan du jo overveje om du har lyst til at smide de penge i den :-) man skal jo nok ikke regne med at få dem igen når man sælger den.

Inden jeg fik den på et Dynojet rullefelt forsøgte jeg mig med at programmere den selv med udgangspunkt i nogle af de indstillinger man kan hente fra Dynojet's hjemmeside:

http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=105&yr=2007

Resultatet var at min bemzinøkonomi blev markant forringet og min cykel begyndte at sode mere og havde nogle kedelige huller hvor det føltes som om den blev druknet.

Efter at jeg havde den på et Dynojet rullefelt fik jeg min benzinøkonomi tilbage i et sådan omfang at jeg kører mellem 20 og 30 km mere på en tank. MEN det er så også fordi at den var ELENDIGT indstillet inden da!!! Man kan nok ikke forvente dette resultat uden videre.

Jeg har lavet en tråd om luftfiltre her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg81283#msg81283

... og en om PowerCommander + rulning her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7945.0

Så hvis du beslutter dig for en PC så overvej i samme omgang om du vil smide pengene i at få den på rullefelt. Det er SVÆRT at programmere den selv - umuligt at opnå samme resultat som med et rullefelt!
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2007, 06:18:32 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2007, 06:21:36 pm »
... og velkommen til  :wink:

... og overvej at trykke "modify" (øverst til højre) på din oprindelige post og skift emnet til noget lidt mere sigende om dit spørgsmål   :thumbsup:
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2007, 06:23:25 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #4 Dato: Oktober 19, 2007, 07:37:59 pm »
Jeg har hørt fra min mekaniker ven, at sprit nye cykler bør køres til med deres originale potter/udst. system.. da andre potter/udstødninger ændrer flow og blanding på motoren.

men om det reelt betyder så meget lige netop på en SV og bolt-on potter ved jeg ikke..   Har bare hørt at det bør en forhandler ihvertfald ikke anbefale.  :huh:

Damage

  • Gæst
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #5 Dato: Oktober 19, 2007, 08:32:14 pm »
Har i nogen mening om at dette.. lige købt Suzuki SV1000SK7 fået DEVIL bolt on potter på
er det nødvendigt at få en power commander på ? jeg har mest fået potterne på pga
lækker lyd, hører gerne jeres erfaringer.. har nemlig osse hørt benzin blandingen blev mager

men kan jeg køre køre til de første 1000 km ? uden commnader ?

Mvh
Henrik

Her er lidt mere information om justering af indsprøjtningen uden Power commander.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.0

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #6 Dato: Oktober 21, 2007, 02:54:09 pm »
Indtil 1000 km service kører motoren ekstra magert - det er noget med de nye Euro3 normer.
Ved første service bliver den mappet lidt om, så den får en smule mere at leve af, men den kører stadig magert derefter !
Jeg ville personligt vente med de nye potter til den er kørt til.
De første 800 km op til 5500 o/min, og de næste 800 km op til 8500 o/min.
Så er den klar til nye potter og skamgasning  :mrgreen:
Bare kør varieret i starten - altså stram elastikken gradvist... :blink:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #7 Dato: Oktober 21, 2007, 08:08:44 pm »
hej Den nye SV1000SK7 kan ikke overholde EU3
har jeg hørt.... hvad siger i andre ?
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #8 Dato: Oktober 21, 2007, 08:49:56 pm »
hej Den nye SV1000SK7 kan ikke overholde EU3
har jeg hørt.... hvad siger i andre ?

Jeg er fuldstændig ligeglad - en ny svamp i indsugningen, et par seje potter og en mapning af rytmeboksen, så overholder den mine normer... :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Suzuki SV1000SK7
« Svar #9 Dato: Oktober 21, 2007, 09:56:56 pm »
hej Den nye SV1000SK7 kan ikke overholde EU3
har jeg hørt.... hvad siger i andre ?

Jeg er fuldstændig ligeglad - en ny svamp i indsugningen, et par seje potter og en mapning af rytmeboksen, så overholder den mine normer... :mrgreen:

den er jeg sku med på....   alle de 2 taktere af knallerter der kører rundt.... er jo større syndere, med deres oliebrænderi
nu med yamaha fz1 2008