Forfatter Emne: Kan det virkelig være rigtig... hjælp ønskes!!  (Læst 3019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Kan det virkelig være rigtig... hjælp ønskes!!
« Dato: Oktober 19, 2007, 03:16:01 pm »
Sådan her ligger landet : Jeg får min lejlighed pr 1-9-2007 og lægger godt mærke til at jeg får breve til Jørn Stabell og en hr. Wedel...  Hr wedel har jeg opdaget bor i nr 8 og jeg bor i nr 3.. så det er en ganske almindelig lev.fejl.. Men hr stabell står på min adresse. Jeg har skrevet på hver konvolut at han er ukendt på adressen og puttet den i postkassen.. Flink som jeg er... Idag opdager jeg så at jeg ikke har fået mit ekstra ordinære børnetilskud og ringer til kommunen som så oplyser mig at jeg kan ikke få tilskud til noget som helst fordi jeg jo bor sammen med en mand... AAAAAAA hvad siger jeg.. ja han flyttede ind den 1-8-2007 så ergo kan jeg ikke få tilskud..  :twisted:
Det skal siges at jeg er den første som bor i min lejlighed.. den er helt ny, og her er sgu ingen mand... jeg spørger om de ikke kan slette ham, men det kan de ikke.. de kan heller ikke finde ham for han har ikke meldt flytning til nogen.. så faktisk er dette hans lejlighed og jeg kan ikke få støtte.. af nogen art. De siger at han kan ha lavet tricket med at sende en seddel til folkeregisteret for at lade sig forsvinde... Hvilket jeg tror lidt.. for ellers ville han vel have reageret når han ingen post overhovedet får.. Men kan det være rigtigt at det bliver mig der bliver straffet.. Jeg er lidt ude af den... og de siger jeg intet kan gøre og at jeg intet kan få... siger de faktisk flere gange.. han skal SELV flytte sin adresse... Hvad sker der lige for systemet.. kan jeg gå videre med nogen steder... tænk nu hvis han er i RKI som de så flinke nævnte for mig, så går det også ud over mig da det er hans adresse før min... kan nogen hjælpe mig.. kender nogen til dette system?????

ved godt det ikke er mc-relateret... håber I bærer over med mig..  :D

magnus0811

• Søndagskører
  • **
Re: Kan det virkelig være rigtig... hjælp ønskes!!
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2007, 04:07:17 pm »
Du har vel en leje-kontrakt, hvor på det kun er dit navn som står på ?? Og da du er den første som bor der kan de jo se at den er overtaget d 1/9-07 og ikke d 1/8-07 ???

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2007, 04:11:18 pm »
Det er sgu da noget rod  :(
Ham Jørn er ikke sådan lige at finde på dgs.dk, men ham her http://www.cvusyd.dk/fys/index.php?option=com_content&task=view&id=977&Itemid=908
kunne måske have boet i kvarteret ?

Kommunen er ikke sådan at danse med, så måske kunne du selv finde Jørn, og forsigtigt forelægge ham dit problem ?

Ellers må han stå til praktisk rådighed for den manglende børnefamilieydelse  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Blinklys

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2007, 04:24:54 pm »
Det lyder helt sort det der! Det kan på ingen måde passe at det skal gå ud over dig, at et eller andet tilfældigt fjols har flyttet sin adresse til din lejlighed. Du har jo intet problem med at bevise, at han aldrig har boet der - uanset om det er ejer- eller lejebolig, så har du jo papirer på at det er din lejlighed. Jeg nægter at tro på at systemet er så tåbeligt indrettet at det ikke kan håndtere sådan en situation. Var det dit lokale folkeregister du snakkede med? Du kunne jo eventuelt prøve at ringe rundt til nogle af de andre og spørge dem ad - det kan jo bare være en clueless ansat du har haft fat i...

Hvis det ikke hjælper, så copy-paste smøren og send den til Ekstra Bladet eller lignende - sådan en historie vil helt sikkert være guf for dem!

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #4 Dato: Oktober 19, 2007, 06:33:03 pm »
Det er satme sort det der Majse  :x Men som Magnus skriver, har du så ikke en lejekontrakt eller et rart ejendomsselskab, der kan hjælpe dig. Da jeg boede på kollegie, ringede Frederiksberg kommune til mig, og spurgte om det kunne passe, at jeg søgte om tilskud, når de kunne se, at der jo boede 20-30 andre på adressen. Men kommunen var søde, og jeg fik de tilskud jeg skulle have...

Håber det løser sig for dig...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #5 Dato: Oktober 19, 2007, 09:46:51 pm »
Det er sgu da noget rod  :(
Ham Jørn er ikke sådan lige at finde på dgs.dk, men ham her http://www.cvusyd.dk/fys/index.php?option=com_content&task=view&id=977&Itemid=908
kunne måske have boet i kvarteret ?

Kommunen er ikke sådan at danse med, så måske kunne du selv finde Jørn, og forsigtigt forelægge ham dit problem ?

Ellers må han stå til praktisk rådighed for den manglende børnefamilieydelse  :mrgreen:

Da jeg kom hjem fra arbejde ringede jeg til min gamle chef, som hjalp mig.. han googlede ham ( tænkte jeg slet ikke på ) og kom frem til samme mand som du er.. og det må jo være ham .. hvor mange hedder lige nøjagtigt det samme i næstved som ham... så jeg ringer til boligselskabet på mandag og derefter til Jørns skole for at snakke med ham hvis boligselskabet ikke kan hjælpe mig.. jeg skal bare have de penge.. 

Tulle

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Oktober 21, 2007, 10:45:08 pm »
Desværre er systemet sådan, at når sådanne ting sker som du er udefor, kan det blive "dit problem". Jeg arbejder selv med folkeregister i Rokilde Kommune, og sidder tilfældigvis med lige sådanne sager. Selvfølgelig kan kommunen gøre noget, det har de faktisk pligt til, i følge folkeregisterloven. De er bare ikke så gode til at arbejde sammen, de forskellige afdelinger. Du skal blot henvende dig til Folkeregistret i Næstved, det er nok du gør det pr. telefon, og fortælle hvilke problemer du har fået. Aftal med dem at du sender en kopi af din kontrakt på lejligheden og vedlæg evt. et brev hvor du beskriver problemet og at det kun er dig og Tobias der bor der. Behold en kopi af det hele selv, så du kan bevise at du har reageret, har desværre erfaring med at ting forsvinder i det offentlige system og så er det rart at ha´ kopi af det du har sendt, samt at du selv beholder den orginale lejekontrakt. Forhør dig om du evt. kan sende det få fax og bed om en bekræftigelse på at de har modtaget det.

Der kan godt gå noget tid, før det hele er i orden, da Kommunen skal forsøge at kontakte vedkommende der har tilmeldt sig din adresse før de må melde ham fra, men så er det en god idé at du informere dem og, at du har fundet ham på nettet, med de og de oplysninger, så er der ingen undskyldning for ikke at få det undersøgt, eller at det skal ta´ længere tid end højst nødvendigt.

Ring evt. til mig på min mobil, du har mit nummer. Jeg kan fanges hele døgnet indtil den 29. hvor jeg starter arbejde igen.
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #7 Dato: Oktober 21, 2007, 11:07:38 pm »
Du er super Tulle... gør det imorgen ..... ... tak... godt jeg skrev herinde... vi er jo heldigvis så mange mennesker nu så det kan næsten ikke undgåes at møde een som virkelig har den rette hjælp.. .. jeg skriver tilbage hvordan det løber an... nu vil jeg sove...

tak

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #8 Dato: Oktober 22, 2007, 06:30:24 pm »
så fik jeg endnu engang snakket med kommunen.. Og fik fat i en herre som jeg kunne flå hovedet af.. .. For da jeg fortalte ham historien fortalte han mig at det ikk passede, om jeg havde tabt et par skruer - sådan noget kunne ikke ske, og selv om jeg havde fundet en mand via nettet så kunne de godt nok ikke tage sig af det.. jeg kunne bare lade være med at være uærlig i mine ansøgninger om at jeg boede alene... ... Jeg tror at mine kollegaer hev mig op fra gulvet da han sagde det til mig.. Så blev Majse sur.. tror det er første gang i mit liv jeg har snakket med store ord og de bare havde at få styr på de ting... ellers kunne jeg love ham at deres navne ( især hans ) ville være til at læse i nogle gode sladderaviser - ( har lært at man virkelig skal hører efter hvad de præsentere sig med af navn )... Jeg sagde jeg ville snakke med hans afdelingschef hvilket jeg fik lov til... Fremlagde ALT for hende og pludselig skete der ting og sager.. så mens jeg var i telefonen så blev alt ordnet ( griner - også gutten til Leif narfjæs ( hørte han fik en verbal skideballe )  :loser: :D... Jørn Stabell er nu flyttet ud af min lejlighed.. og jeg kan endelig begynde at se noget lys.... håber jeg.. for nu fortjener jeg fandme ikke mere vrøvl.. Til Tulle og jer andre der har kommenteret i mit indlæg.. tusind tak... er glade for jeres hjælp og råd.. Kanont mange tak... :D :D :D

Tulle

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Oktober 22, 2007, 07:12:45 pm »
Kanon - det kan nogen gange godt betale sig, at være vedholden og stædig.
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #10 Dato: Oktober 22, 2007, 10:08:15 pm »
Hæh, stædighed er en dyd overfor etaten, og så slap Hr. Stabell osse for at vaske din trappe i hele 2008  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...