Forfatter Emne: andet display/speedometer  (Læst 5497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
andet display/speedometer
« Dato: Oktober 17, 2007, 06:47:33 pm »
synes at den der er standard er en smule stor
selve computeren ligger ik bag displayet men nede under sædet eller der omkring ik?

det er vel også et standard stik lige på det område...

billedet er bare et eksemple - har ik fundet noget passende endnu
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2007, 06:59:09 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: andet display/speedometer
« Svar #1 Dato: Oktober 17, 2007, 10:25:52 pm »
Du kommer ikke uden om at splitte dit originale ledningsnet ad, for at få sådan en kalorius på og til at virke... tror ikke du finder noget du bare sætter til dit nuværende stik op til instrumenterne.   hvis du gør.. så sig endelig til, det ku være smart og nemt for streetfighter folkene  :D

Skifter i løbet af vinteren selv til et andet instrument bord  :angel:  http://www.scorpio-electronics.co.uk/gsxr1000_dash_600p.jpg
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2007, 10:31:18 pm af Luske »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Oktober 18, 2007, 12:55:53 am »
... og hvis du finder ud af at der er en fabrikant som enten laver nye speedometre til gamle cykler med analogt speedometerdrev (eller laver en converter fra analog til digital) så sig ENDELIG til!!!!

Jeg har selv kigget lidt på KOSO's produkter - men de laver kun konsoller til cykler som i forvejen er digitale...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2007, 08:24:25 am »
... og hvis du finder ud af at der er en fabrikant som enten laver nye speedometre til gamle cykler med analogt speedometerdrev (eller laver en converter fra analog til digital) så sig ENDELIG til!!!!

Jeg har selv kigget lidt på KOSO's produkter - men de laver kun konsoller til cykler som i forvejen er digitale...

Der medfølger en sensor og magneter, som kan sættes på for- eller baghjul.

Var i samme dilemma da vi skulle finde noget til min brors Hornet med analog speedo.
Til gengæld har Koso'en problemer med omdrejningstælleren på Hornet'en. Der er åbenbart for meget støj.
Men en officiel løsning skulle være på vej.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 18, 2007, 09:05:24 am »
jeg tro ik det er et problem at få det til at virke - er bare lidt doven - gider ik at femstille printplade og lave en converter fra det gamle til et nyt
det med stikket og ledningerne er lige meget - kan sikkert købe et der passer og så det nye display til at funke hvis det altså er en standard

bare så man ik ændre for meget og ik kan skifte tilbage til standard

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Oktober 18, 2007, 09:14:28 am »

Var i samme dilemma da vi skulle finde noget til min brors Hornet med analog speedo.
Til gengæld har Koso'en problemer med omdrejningstælleren på Hornet'en. Der er åbenbart for meget støj.

Ok - jeg har nemlig kigget efter sådan et her:

http://www.kgi.dk/product-3342-609.php

til min kammerats ZXR400. Ville du mene at det kunne bruges? Og i så fald - hvor meget splejese/modificeringsarbejde ville være nødvendigt?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: Oktober 18, 2007, 09:41:42 am »
Se evt manualerne igennem fra KOSO her:
http://www.koso.it/manuale.html#BA011B00

så får i hurtigt et overblik over hvor meget der skal modificeres, laves etc. når i skal have et "aftermarket" instrument bord på.

Her er et direkte link for de sløve:
Det er til et af deres instrumentborde, der har mere eller mindre det hele som ens almindelige instrument bord har på nyere cykler.
http://www.koso.it/download/manuali/BA011B00_RX1N_P1-20.pdf  (fylder 17 MB) (stort set magen til det skurken linker til)

« Senest Redigeret: Oktober 18, 2007, 09:43:29 am af Luske »

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #7 Dato: Oktober 18, 2007, 10:29:17 am »

Ok - jeg har nemlig kigget efter sådan et her:

http://www.kgi.dk/product-3342-609.php

til min kammerats ZXR400. Ville du mene at det kunne bruges? Og i så fald - hvor meget splejese/modificeringsarbejde ville være nødvendigt?

Det er lige præcis det min bror har.

Der er en del ledninger der skal splejes sammen.
Sensoren til vandtemperaturen skal skiftes den den medfølgende.
Sensor til speedometer skal monteres hvis det er på en mc med analog speedo. Her måtte min bror selv lave et beslag da det medfølgende ikke var tilstrækkeligt pga. at boltene til forbremseskiven, hvor magneterne skulle sættes, sad "for dybt" i forhold til bremsekaliberen hvorpå beslaget til sensoren monteres.

Han har som sagt stadig problemer med omdrejningstælleren.

Jeg kan ikke huske om der var noget med speedometeret.
Jeg må lige spørge ham når jeg kommer hjem.
Han har kun nået at prøve det på et par banedage.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Oktober 18, 2007, 11:28:32 am »
lyder fedt

jeg ser om det bliver her til foråret - skal lige spare lidt sammen - og julen bliver nok heller ik helt billig ;)

men hr. Luske
Hvis den herre ville være så elskværdig at tage nogle fotografier og skrive projectets erindringer - både på godt og ondt
vil vi herrer her i forum'et bliver særdelles glade
« Senest Redigeret: Oktober 18, 2007, 11:31:46 am af blz »

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #9 Dato: Oktober 18, 2007, 11:46:17 am »
lyder fedt

jeg ser om det bliver her til foråret - skal lige spare lidt sammen - og julen bliver nok heller ik helt billig ;)

men hr. Luske
Hvis den herre ville være så elskværdig at tage nogle fotografier og skrive projectets erindringer - både på godt og ondt

Jeg har ikke rodet med et uoriginalt speedo, det er Rune og hans lillebror der har det..

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 18, 2007, 11:47:57 am »
lyder fedt

men hr. Luske

Jeg har ikke rodet med et uoriginalt speedo, det er Rune og hans lillebror der har det..
nåå - troede den du linkede til ik var orginalt - lige meget så ^^

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #11 Dato: Oktober 18, 2007, 11:50:58 am »
lyder fedt

men hr. Luske

nåå - troede den du linkede til ik var orginalt - lige meget så ^^

nååå.. hvis du tænker på mit første link.. ja ok.. hehe, det er en helt anden historie  :innocent: og ikke noget der kommer til at kræve custom el arbejde..

MHT de links jeg har givet til manualerne fra KOSO, er fordi jeg selv har ledt efter manualer til et KOSO instrument, som sidder på en gammel MC jeg har købt., (den er der desværre ikke pdf til på den side jeg linker til, men har netop for 20 min siden, fået en PDF til den, efter en forespørgsel jeg lavede til KOSO i Taiwan.. kanon, så kan jeg måske gennemskue hvordan det skal fungere, for der er godt nok nogen der har været i gang med det ledningsnet på den gamle MC jeg har købt ) der bliver nok ikke nogen udførlig guide fra min side.. da det udelukkende vil være et forsøg på at finde ud af hvad der er hvad i ledningsnettet på den pågældende mc)
« Senest Redigeret: Oktober 18, 2007, 12:01:29 pm af Luske »

RonniB

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Oktober 18, 2007, 12:14:44 pm »
Det viste Koso R1X instrument har jeg monteret for en kammerat på hans 99' SV650, og jeg har selv et koso instrument (multifunktionsmodellen, kan ikke huske navnet) på VFR'en. Ja, det kræver lidt "custom" arbejde, men det er ret simpelt, skift et par stik, og buk en 3mm aluplade til hastighedssensoren. Tricket for at få et rent signal, er at tage det fra den forreste tændspole. Dog har koso R1X instrumentet en dårlig dæmpning af nålen, den læser signalet fint nok, men selve steppermotoren er noget hø (hvis man vil bedre er det også meget dyrere, dog er translogic nogenlunde til at betale ca 4000-5000,- mod koso's 1500-2000,-)

Ronni
"handling over power"