Forfatter Emne: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400  (Læst 4573 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Dato: Oktober 15, 2007, 12:45:20 pm »
Hej forum,

Jeg skal ud og købe noget olie så jeg kan gøre svinet klar til vinteropbevaring. Min kammerat med ZXR'en og jeg overvejer at bestille det i tyskland hvis det kan betale sig.

Ved i forresten om der er noget fedt ved K&N's oliefiltre ift. andre?

Jeg vil i hvert fald gerne have jeres anbefaling til hvad for en type/mærke/forhandler til de to modeller. Det ville være ideelt om vi kunne bruge det samme.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2007, 03:44:49 pm »
Nåja, så vil jeg da genre svare lidt på min egen post...

Jeg talte med Ove (aka. Mr. Dyno) om K&N's oliefiltre igår og han fortalte at der var flere fede features ved deres filtre. Eks er der en sekskantet "bolt" for enden af filteret som gør det nemmere at skifte det. Desuden skulle ventilerne og filterets materialer sørge for at der var mindre modstand i filteret med henblik på hurtigere at oparbejde olietryk ved koldstart. Iflg. Ove er det her motoren slides mest og hastigheden hvormed olietrykket opbygges er derfor af stor betydning.

Jeg er dog stadig interesseret i et svar på mine oliespørgsmål!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #2 Dato: Oktober 16, 2007, 03:50:19 pm »
hmm jamnen så må jeg prøve at svare mht. olien jeg har kørt på lidt af hvert castrol, kroon, motul og hvad der nu er hældt på til service, uden at kunne have mærket forskel, bare det er en delsyntetisk 10w-40, husk på at sv'eren er ikke en hårdt pumpet topracer, men en ganske "alm" motorcykel
   

Damage

  • Gæst
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #3 Dato: Oktober 16, 2007, 06:48:39 pm »
En SV1000 skal køre på semi-syntetisk 10W-40...Jeg køre med Motul 5100 semi-syntetisk 10W-40  :thumbsup:

Aldrig full-syntetisk, det ødelægger koblingen  :thumbsdown: 

Det ved Ritzau lidt om... :innocent:
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2007, 07:05:23 pm af René T »

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #4 Dato: Oktober 16, 2007, 08:32:52 pm »
Det er ret vigtigt det i lige fortæller der!

Min kammerat har nemlig i tankerne at købe fuld-syntetisk olie til sin ZXR400 og det var det han gerne ville købe sammen med mig... Så det skal jeg da for alt i verden undgå at gøre. Må man være fræk at spørge hvad der skete med Ritzaus kobling?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
   

Damage

  • Gæst
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #6 Dato: Oktober 16, 2007, 09:14:16 pm »
Det er ret vigtigt det i lige fortæller der!

Min kammerat har nemlig i tankerne at købe fuld-syntetisk olie til sin ZXR400 og det var det han gerne ville købe sammen med mig... Så det skal jeg da for alt i verden undgå at gøre. Må man være fræk at spørge hvad der skete med Ritzaus kobling?

Ja...den brændte af og måtte udskiftes med en ny! Der er en del på det amerikanske SV forum som har brændt deres kobling af ved at køre med fuld syntetisk olie.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #7 Dato: November 15, 2007, 03:37:00 pm »
Enghave har lige solgt mig en delsyntetisk Motul 5100 15W50. I forlængelse af jeres råd om 10W40 er det da den rigtige olie jeg har fået?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #8 Dato: November 15, 2007, 03:47:18 pm »
Hmmm
Ja det kostede lige et sæt koblingsplader! at forkæle cyklen med "for go" olie!
Men nu´kan det jo godt være Kawaen kører fremragende på fuldsyntetisk!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #9 Dato: November 15, 2007, 04:12:14 pm »
Enghave har lige solgt mig en delsyntetisk Motul 5100 15W50. I forlængelse af jeres råd om 10W40 er det da den rigtige olie jeg har fået?
prøver igen
købte selv Motul 5100 10W40... men enghave står vel inde for at det virker liger så godt eller bedre end det standard anbefalet
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #10 Dato: November 15, 2007, 04:30:44 pm »
Bare lige for at gøre forvirringen total :

"Motoröl 10W-40
Auf Grund einiger Probleme bei verschiedenen Suzuki-Modellen, die ursächlich auf eine Additiv-Veränderung bei den bis dahin in den Vertragswerkstätten verwendeten Castrol-Ölen zurück geführt wurden, hat Suzuki Deutschland den Werkstätten empfohlen, vollmineralisches Öl mit einer Viskosität 20W-40 zu verwenden. Motoröl der Viskosität 10W-40 beinhaltet immer synthetische Bestandteile."

Dette er sakset fra  http://www.sv-ig.de/daten_sv1000_03.htm
og jeg har da osse læst en lang post om emnet på et Engelsk site for nylig.
Det med additiver er en videnskab...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Damage

  • Gæst
Re: Olie til SV1000S og Kawasaki ZXR400
« Svar #11 Dato: November 15, 2007, 09:31:10 pm »
Enghave har lige solgt mig en delsyntetisk Motul 5100 15W50. I forlængelse af jeres råd om 10W40 er det da den rigtige olie jeg har fået?

Hvad er grunden til at de har givet dig en 5100 15W-50....???

Mit gæt er at de ikke havde mere 5100 10W-40 tilbage og så kaster de en 15W-50 i hovedet på dig!

Du kan godt køre på 15W-50 og det står også i instruktionsbogen, forskellen er at 10W-40 er lidt mere "all round" i forhold til temperatur.  :wink: