Forfatter Emne: sv 1000  (Læst 3867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
sv 1000
« Dato: Oktober 12, 2007, 08:45:19 pm »
hejsa,, jeg var inde og høre om man kunne få en prøvetur på en sv1000s, men fik et nej,, det kunne de ikk da de havde mistet 4 cykler på det, 4 totalskadede cykler,,, på prøveture,,, DAMM... fuck jer der ikk kan køre ordentligt :club:,, hvor kan jeg prøve sådan en,, er helt vild med den... har prøvet 650éren. men vil gerne mærke forskellene i kobling affjedring og de 30 heste mere,,nogen der ved hvor man kan prøve en tur....?
Dennis

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: sv 1000
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2007, 09:12:54 pm »
hejsa,, jeg var inde og høre om man kunne få en prøvetur på en sv1000s, men fik et nej,, det kunne de ikk da de havde mistet 4 cykler på det, 4 totalskadede cykler,,, på prøveture,,, DAMM... fuck jer der ikk kan køre ordentligt :club:,, hvor kan jeg prøve sådan en,, er helt vild med den... har prøvet 650éren. men vil gerne mærke forskellene i kobling affjedring og de 30 heste mere,,nogen der ved hvor man kan prøve en tur....?

Hvor I landet er du fra????

Citat: DAMM... fuck dem der ikk kan køre ordentligt :club:,,


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv 1000
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2007, 11:24:32 pm »
Jeg har ikke en S, men en N - men du skal være velkommen til at prøve da...

Forudsat du kommer til Roskilde selv altså.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Re: sv 1000
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2007, 11:28:53 pm »
hejsa,, jeg var inde og høre om man kunne få en prøvetur på en sv1000s, men fik et nej,, det kunne de ikk da de havde mistet 4 cykler på det, 4 totalskadede cykler,,, på prøveture,,, DAMM... fuck jer der ikk kan køre ordentligt :club:,, hvor kan jeg prøve sådan en,, er helt vild med den... har prøvet 650éren. men vil gerne mærke forskellene i kobling affjedring og de 30 heste mere,,nogen der ved hvor man kan prøve en tur....?

sv 1000 med 30 heste mere....jeg vil gerne se en 650´er med 94 heste...  :whatever: det er nok nærmere 45-50 heste!   :mrgreen:

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: sv 1000
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2007, 09:14:25 am »
hejsa,, jeg var inde og høre om man kunne få en prøvetur på en sv1000s, men fik et nej,, det kunne de ikk da de havde mistet 4 cykler på det, 4 totalskadede cykler,,, på prøveture,,, DAMM... fuck jer der ikk kan køre ordentligt :club:,, hvor kan jeg prøve sådan en,, er helt vild med den... har prøvet 650éren. men vil gerne mærke forskellene i kobling affjedring og de 30 heste mere,,nogen der ved hvor man kan prøve en tur....?

sv 1000 med 30 heste mere....jeg vil gerne se en 650´er med 94 heste...  :whatever: det er nok nærmere 45-50 heste!   :mrgreen:

Jeg vil ikke ud i en min MC er hurtigere end din MC, for en 1000'er er meget kraftigere end en 650'er, især hvis man gearer den lidt ned - ingen tvivl om det.

Når det er sagt så er der typisk 30 - 40 HK forskel på en 650 og en 1000 hvis man ruller dem.

Mvh
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Damage

  • Gæst
Re: sv 1000
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2007, 12:05:27 pm »
hejsa,, jeg var inde og høre om man kunne få en prøvetur på en sv1000s, men fik et nej,, det kunne de ikk da de havde mistet 4 cykler på det, 4 totalskadede cykler,,, på prøveture,,, DAMM... fuck jer der ikk kan køre ordentligt :club:,, hvor kan jeg prøve sådan en,, er helt vild med den... har prøvet 650éren. men vil gerne mærke forskellene i kobling affjedring og de 30 heste mere,,nogen der ved hvor man kan prøve en tur....?

sv 1000 med 30 heste mere....jeg vil gerne se en 650´er med 94 heste...  :whatever: det er nok nærmere 45-50 heste!   :mrgreen:

Jeg vil ikke ud i en min MC er hurtigere end din MC, for en 1000'er er meget kraftigere end en 650'er, især hvis man gearer den lidt ned - ingen tvivl om det.

Når det er sagt så er der typisk 30 - 40 HK forskel på en 650 og en 1000 hvis man ruller dem.

Mvh

Grunden til at jeg skrev 45-50 hk er at jeg synes dennis82 skal have en realistisk indikation af forskellen på 650 og 1000´eren...og det er efter min
mening ikke 30 hk.

Fabrikken opgiver 650´eren til 72 hk og 1000´eren til 124 hk, og det er en forskel på 52 hk. (på krumtappen)

Hvis man skal sammenligne de to mc´er på rullefelt så skal det være det samme rullefelt der måles på. Copy_Cat har fået rullet sin 650´er hos
FA.Moto-sport og det har jeg også. Copy_Cat havde monteret full Yoshimure system på sin 650´er og jeg har bare skiftet ud med bolton potter
på min.

650 målte 72,9 på hjulet og 1000 målte 114,3 på hjulet...og det er en forskel på 41,4 hk!

Jeg synes rigtigt godt om 650´eren men 30 hk forskel til 1000´eren er det altså ikke.  :wink:
 

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: sv 1000
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2007, 12:21:55 pm »
Jeg har ikke en S, men en N - men du skal være velkommen til at prøve da...

Forudsat du kommer til Roskilde selv altså.  :)

tak tak,, vil jeg da ikk sige nej til.. bor lidt uden for ringsted,, og kan sagtens komme til roskilde,, jeg har ferie fra i morgen (søndag).. så du kan jo bare skrive hvornår du er hjemme og adresse, så kan vi aftelæe en tid hvis du har mulighed for det i den periode,, er noget jeg har ventet på længe og glæder mig meget til at prøve en,,   :mrgreen:
Dennis

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: sv 1000
« Svar #7 Dato: Oktober 13, 2007, 05:42:15 pm »
Grunden til at jeg skrev 45-50 hk er at jeg synes dennis82 skal have en realistisk indikation af forskellen på 650 og 1000´eren...og det er efter min
mening ikke 30 hk.

Du synes altså at trækket i 1000'eren føles kraftigere end hvad 30 - 40 heste lyder...  :D
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: sv 1000
« Svar #8 Dato: Oktober 14, 2007, 03:08:50 am »
Grunden til at jeg skrev 45-50 hk er at jeg synes dennis82 skal have en realistisk indikation af forskellen på 650 og 1000´eren...og det er efter min
mening ikke 30 hk.

Du synes altså at trækket i 1000'eren føles kraftigere end hvad 30 - 40 heste lyder...  :D


6½ eren er en Puch Maxi i forhold til 1000 eren - der er ikke bare hestene til forskel, men også momentet !
Prøv selv forskellen i virkelighedens verden - papirheste er een ting ...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: sv 1000
« Svar #9 Dato: Oktober 14, 2007, 10:00:35 am »
Du synes altså at trækket i 1000'eren føles kraftigere end hvad 30 - 40 heste lyder...  :D


6½ eren er en Puch Maxi i forhold til 1000 eren - der er ikke bare hestene til forskel, men også momentet !
Prøv selv forskellen i virkelighedens verden - papirheste er een ting ...

LOL, jeg er så rørende enig, men derfor er der alligevel ingen grund til at overdrive :)

Tog efter opfordring herindefra ind til KJ, og der så jeg rulninger af babysvin, og på deres felt har den lille, i godt trim, ca. 70 - 80 hk på baghjulet hvor den store har 100 - 110, det giver 30 - 40 hk forskel. Så forstår jeg ikke hvorfor der pludselig skal hives fabrikopgivne (optimistiske) krumtabs-heste frem samt det ene og det andet, når det, som du selv er inde på, er fuldstændigt umuligt at forholde sig til en forskel i effekt. Det giver da ikke et mere realistisk billede at oplyse nogle overdrevne "papirheste" :)

Det der virkelig betyder noget er som du selv siger momentet, dvs rundhåndet formuleret trækkraften, der som jeg også skrev virkelig kan mærkes.

I bund og grund kan jeg godt leve med det, så fred herfra :)

Mvh
Christoffer

EDIT:
Forskel i effekt... Kiggede lige lidt i min gamle fysikbog, så vidt jeg kan se er forskel i effekt og forskel i moment %-vis det samme ved et givent omdrejningstal, da effekten målt i pseudo-enheder kan regnes som: effekt = moment * rpm.

Men bær lige over med mig, ingeniør-uddannelsen på dtu er ikke den samme efter det blev kommercialiseret :)
« Senest Redigeret: Oktober 14, 2007, 10:08:46 am af Christoffer Olsen »
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Damage

  • Gæst
Re: sv 1000
« Svar #10 Dato: Oktober 14, 2007, 04:23:07 pm »
Du synes altså at trækket i 1000'eren føles kraftigere end hvad 30 - 40 heste lyder...  :D


6½ eren er en Puch Maxi i forhold til 1000 eren - der er ikke bare hestene til forskel, men også momentet !
Prøv selv forskellen i virkelighedens verden - papirheste er een ting ...


Tog efter opfordring herindefra ind til KJ, og der så jeg rulninger af babysvin, og på deres felt har den lille, i godt trim, ca. 70 - 80 hk på baghjulet hvor den store har 100 - 110, det giver 30 - 40 hk forskel. Så forstår jeg ikke hvorfor der pludselig skal hives fabrikopgivne (optimistiske) krumtabs-heste frem samt det ene og det andet, når det, som du selv er inde på, er fuldstændigt umuligt at forholde sig til en forskel i effekt. Det giver da ikke et mere realistisk billede at oplyse nogle overdrevne "papirheste" :)

Det der virkelig betyder noget er som du selv siger momentet, dvs rundhåndet formuleret trækkraften, der som jeg også skrev virkelig kan mærkes.

I bund og grund kan jeg godt leve med det, så fred herfra :)

Mvh
Christoffer


Hvis nu du læser det jeg har skrevet en gang til, så vil du opdage at jeg faktisk sammenligner en 650´er og en 1000´er med målinger fra samme testbænk (hos FA. Moto-sport). Der er ikke lavet de store ændringer på motorcyklerne (power commander osv.) derfor kan de sammenlignes. De målinger du har set hos KJ ved du jo ikke hvilke modifikationer der er lavet på den pågældende motorcykel.

Jeg kender KJ Motorcykler udemærket...jeg har selv fået min SV1000S justeret på deres testbænk (justering af den originale ECU). Og i følge Klaus (fra KJ) så er der ca. 18% forskel på målinger mellem krumtap og hjulet!

Du mener altså at have set målinger på en 650´er med 80 hk på hjulet...det er ca. 94 hk på krumtappen!!!  Jeg synes bestemt ikke at det er mig som overdriver her.  :wink:

Mon ikke de 80 hk var på krumtappen...  :)

Vi er bestemt enige om at man skal prøve de to modeller for at mærke forskellen.  :thumbsup:
« Senest Redigeret: Oktober 14, 2007, 04:26:08 pm af René T »

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv 1000
« Svar #11 Dato: Oktober 14, 2007, 05:41:47 pm »

EDIT:
Forskel i effekt... Kiggede lige lidt i min gamle fysikbog, så vidt jeg kan se er forskel i effekt og forskel i moment %-vis det samme ved et givent omdrejningstal, da effekten målt i pseudo-enheder kan regnes som: effekt = moment * rpm.

Men bær lige over med mig, ingeniør-uddannelsen på dtu er ikke den samme efter det blev kommercialiseret :)

I så fald har den vist fejlet fra dag 1 - for moment og effekt kurverne følges langt fra altid i samme forhold.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: sv 1000
« Svar #12 Dato: Oktober 14, 2007, 07:05:05 pm »
Hvis nu du læser det jeg har skrevet en gang til, så vil du opdage at jeg faktisk sammenligner en 650´er og en 1000´er med målinger fra samme testbænk (hos FA. Moto-sport). Der er ikke lavet de store ændringer på motorcyklerne (power commander osv.) derfor kan de sammenlignes. De målinger du har set hos KJ ved du jo ikke hvilke modifikationer der er lavet på den pågældende motorcykel.

Jeg kender KJ Motorcykler udemærket...jeg har selv fået min SV1000S justeret på deres testbænk (justering af den originale ECU). Og i følge Klaus (fra KJ) så er der ca. 18% forskel på målinger mellem krumtap og hjulet!

Du mener altså at have set målinger på en 650´er med 80 hk på hjulet...det er ca. 94 hk på krumtappen!!!  Jeg synes bestemt ikke at det er mig som overdriver her.  :wink:

Mon ikke de 80 hk var på krumtappen...  :)

Vi er bestemt enige om at man skal prøve de to modeller for at mærke forskellen.  :thumbsup:

FAs testbænk måler kategorisk mere end alle andre felter. Det er fint nok til at sammenligne, men da det er usandsynligt at der er tale om en offset-fejl, så betyder det at hvis der tages målinger der viser en forskel på x antal hk, så vil forskellen være endnu større på deres felt. Derfor tog jeg ikke stilling til de optimistiske effekt-målinger.

Så vidt jeg husker (okay, jeg tjekkede din tråd :) ), så yder din maskine 107 hk på hjulet med PX og fuelmapping, min yder 72 med PX og PC (samt en udstødning der absolut ikke er gavnlig for effekten), dvs 35 hestes forskel. Min yder 69 med et 0-map. Hvis forskellen skulle være 50 hk, så skulle et babysvin yde 57 hk på baghjulet.

Mvh
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: sv 1000
« Svar #13 Dato: Oktober 14, 2007, 07:09:04 pm »

EDIT:
Forskel i effekt... Kiggede lige lidt i min gamle fysikbog, så vidt jeg kan se er forskel i effekt og forskel i moment %-vis det samme ved et givent omdrejningstal, da effekten målt i pseudo-enheder kan regnes som: effekt = moment * rpm.

Men bær lige over med mig, ingeniør-uddannelsen på dtu er ikke den samme efter det blev kommercialiseret :)

I så fald har den vist fejlet fra dag 1 - for moment og effekt kurverne følges langt fra altid i samme forhold.  :)


Arrh det vil jeg nu mene de gør... P = M*rpm*K

Det står også på nettet, så passer det :)

http://auto.howstuffworks.com/question622.htm
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: sv 1000
« Svar #14 Dato: Oktober 16, 2007, 12:16:46 am »
Jeg hørte engang èn sige, at hestekræfter sælger biler (og helt sikkert også MC'er), men det folk i virkeligheden vil have, er moment! Jeg vil ikke indlade mig i jeres diskussioner omkring baghjulsheste, powercommandere og andre mindre væsentlige ting. Personligt tror jeg ikke, at det rent ydelsesmæssigt er væsentligt mærkbart andet end i tegnebogen med alle disse gimmiks. Jeg havde selv en 650'er før mit kilo-SVin. Fed cykel, men der er altså stor forskel på de to!!! Men derfor er 1000'eren ikke nødvendigvis meget hurtigere i ren acc., medmindre der bliver kørt rigtig stækt, selvfølgelig. Jeg har en kammerat, der sidste år kørte på en Suzuki 400 motard. På de små veje, skulle der gives en del gas på Svinet for at følge med, så heste er kun et tal på papiret. I sidste ende handler det om temperament, og hvad der giver DIG et kick! Men jeg er sikker på, at jeg ville savne MOMENTET, hvis jeg en dag skal ned i kubik.....

Søren