Forfatter Emne: tomgangsskrue  (Læst 3516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
tomgangsskrue
« Dato: Oktober 12, 2007, 08:18:27 pm »
øh skulle ud at lufte svinet her til aften sammen med min datter,synes tomgangen var lige riglig høj ca 1900 omdr fint tænkte jeg jeg tager da bare lige en stjerneskruetrækker og skruer tomgangsskruen lidt ind og det gjorde jeg så med det resultat at den gik i stå.så skruede jeg lidt ud igen det hjalp ikke skruede lidt mere ud og lidt mere ud og lidt mere ud og lige fedt hjalp det den bliver ved med at gå i stå ved tomgang og nu har jeg opgivet.Mit spørgsmål er hvad har kablet med tomgangsskruen fat i iden anden enden kan den være skruet ud af et eller andet så den simpelhen ikke virker mere og hvis dette er tilfældet er det så besværdligt at sætte den på plads igen eller er det bedst at køre på værksted.mvh norton :cry:

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: tomgangsskrue
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2007, 09:16:32 pm »
var den varm da du skruede, eller var det lige efter du havde startet
   

norton

  • Gæst
Re: tomgangsskrue
« Svar #2 Dato: Oktober 13, 2007, 11:18:38 am »
Det var lige efter at jeg havede startet.Kiggede i instruktionsbogen og så bagefter at den skulle have været driftvarm.Men prøvede at køre den varm får at se om det hjalp,men nej.Det er ligesom om at der intet sker uanset om man drejer den ene eller den anden vej.Virker som om at kablet er faldet af i den anden ende.Norton

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: tomgangsskrue
« Svar #3 Dato: Oktober 13, 2007, 11:37:48 am »
If it aint broke - dont fix it! :)

Håber du får det i orden dog...!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: tomgangsskrue
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2007, 05:05:08 pm »
Det var lige efter at jeg havede startet.Kiggede i instruktionsbogen og så bagefter at den skulle have været driftvarm.Men prøvede at køre den varm får at se om det hjalp,men nej.Det er ligesom om at der intet sker uanset om man drejer den ene eller den anden vej.Virker som om at kablet er faldet af i den anden ende.Norton

ned til forhandleren og brok
   

Kristensen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
Re: tomgangsskrue
« Svar #5 Dato: Oktober 16, 2007, 02:56:53 pm »
Jeg har lige et "dummie-spørgsmål"......  :huh:

Hvor sidder tomgangsskruen på en SV1000S?? Jeg synes nemlig at min ligger i lidt for lave omdr. når den er driftsvarm. Den er helt nede mellem 1000-1200 omdr.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: tomgangsskrue
« Svar #6 Dato: Oktober 16, 2007, 03:04:42 pm »
Den sidder i venstre side i den "trekant" der er i stellet. Det er en krydskærvskrue.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: tomgangsskrue
« Svar #7 Dato: Oktober 16, 2007, 03:05:33 pm »
jeg har ikke justeret ved min - men nogen gange når jeg starte den kommer den op på 1800-1900 og daler lagsomt til 1200 efter et minut
ved så ik om det er normalt
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: tomgangsskrue
« Svar #8 Dato: Oktober 16, 2007, 03:37:19 pm »
jeg har ikke justeret ved min - men nogen gange når jeg starte den kommer den op på 1800-1900 og daler lagsomt til 1200 efter et minut
ved så ik om det er normalt
ganske normalt koldt vejr = autochoker
   

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: tomgangsskrue
« Svar #9 Dato: Oktober 16, 2007, 04:36:56 pm »
jeg har ikke justeret ved min - men nogen gange når jeg starte den kommer den op på 1800-1900 og daler lagsomt til 1200 efter et minut
ved så ik om det er normalt
ganske normalt koldt vejr = autochoker
ah - passer også meget godt med i morges kl 06 ^^ - lidt køligt ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: tomgangsskrue
« Svar #10 Dato: Oktober 22, 2007, 09:05:49 pm »
I foråret havde jeg problemer med at min tomgang lå for lavt (900-1000), også når den var varm.
Først tog jeg en tang og holdt fast på det yderste af kablet (for at det ikke skulle vride sig) og så skruede jeg på den med en skruetrækker…  Det var dog helt forkert og der skete absolut intet.
Da jeg så bare drejede på tomgangsskruen på hånden og lod kablet vride sig, virkede det med det samme. Men det har du vel prøvet!.. spørg mig ikke, hvorfor jeg ikke havde prøvet det først  :oops:
I said wooho! (H. J. Simpson)