Forfatter Emne: Powercommander til K7  (Læst 7508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Powercommander til K7
« Svar #15 Dato: Oktober 13, 2007, 03:46:25 pm »
Et hurtigt kig på hans profil  :innocent: siger:

Pipercross Stage 2 luftfilter  :wink:

hva fanden.... :brok: skal man nu også lurer profiler :lmao: :lmao:

så må manden da snart være døv :hand:

Hehe nok bare mig der er lidt af en lure  :lol:

Men kører selv med samme filter, og er ikke døv endnu. Men 1 time på motorvej, uden ørepropper... Så har man hovedpine :P
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander til K7
« Svar #16 Dato: Oktober 13, 2007, 07:01:10 pm »



Det er ikke mit indtryk at der er sket noget nyt med PC'en til SV1000'eren - det er kun SV650K7'eren som har fået nyt ledningsnet. Correct me if i'm wrong? Så problemerne AmagerDk oplever med sin 650K7'er (og den nye SV650K7 PC'er) kan nok ikke sammenlignes med dobbelt-mapping af et kilosvin som bare foregår som det altid har foregået.

Har selv lige haft mit kiloSVin til dobbeltmapping hos Mr. Dyno og fik den hjem i sidste uge. Manner hvor den kører godt!!!

[/quote]

hvad for filter fik du monteret
[/quote]

Pipercross Stage 2 - det lyder skide godt (indsugningsbrøl) :twisted:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Powercommander til K7
« Svar #17 Dato: Oktober 17, 2007, 09:02:53 am »
Hejsa. Min er under behandling hos Enghave pt. Den skulle have været færdig i går, men Per ringede og sagde at han gerne ville beholde den lidt længere, da den drillede med nogle fejlmeldinger mm. Han fortalte bl.a at han havde prøvet med en dobbelt mapping, men at det ikke havde fungeret, og han derfor var gået tilbage til et enkelt map.

Anyways så er jeg ikke helt med på hvad der sker pt. men giver en update når jeg har hentet den :)

har som sagt en K7 650er

Hej Amager
Noget nyt?
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #18 Dato: Oktober 17, 2007, 03:33:06 pm »
Hejsa. Min er under behandling hos Enghave pt. Den skulle have været færdig i går, men Per ringede og sagde at han gerne ville beholde den lidt længere, da den drillede med nogle fejlmeldinger mm. Han fortalte bl.a at han havde prøvet med en dobbelt mapping, men at det ikke havde fungeret, og han derfor var gået tilbage til et enkelt map.

Anyways så er jeg ikke helt med på hvad der sker pt. men giver en update når jeg har hentet den :)

har som sagt en K7 650er

Hej Amager
Noget nyt?

ikke endnu... bad Per tage sig god tid, og det tog han åbenbart meget bogstaveligt   :lmao: men har fået en mail om at jeg gerne skulle kunne hente den i morgen  8) så giver jeg en update  :twisted:

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #19 Dato: Oktober 19, 2007, 12:39:43 pm »
update: venter stadig på at få den tilbage  :? den skulle melde en fejlkode som vil blive rettet i dag.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #20 Dato: November 01, 2007, 12:44:10 pm »
ENDELIG har jeg fået en melding om at jeg kan hente cyklen :) update følger asap.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #21 Dato: November 03, 2007, 03:01:07 pm »
så fik jeg den endelig hentet i går, og luftet den i dag! :) og sikke en forvandling.
Kunne mærke forskellen fra første ryk i gashåndtaget. Den nærmest glider op igennem gearene når den får gas...
Den lille forsinkelse der var fra man gas gas til accelraitonen.

Kan kun anbefale det til andre med 07ere :)!

Performancemæssigt har den ikke fået noget jf. de grafer jeg har. Den måler 70-71HK
Men det skyldes Ixil Extreeme potten jeg har på, som er en dårlig performance potte.
Jeg ofrer dog gerne lidt HK på baggrund af den grumme lyd den giver :D

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Powercommander til K7
« Svar #22 Dato: November 03, 2007, 03:11:25 pm »
Det lyder som om det er pengene værd at sætte en PCIII på.

Talte med Enghave for en uges tid siden og de anbefalede at jeg ventede til det blev varmere igen. De påstår at de pga temperatur og fugtighed ikke kan opnå perfekte resultater mere i år.  ....syntes det lyder som en lidt mystisk forklaring, eftersom der vel er varmt og tørt på værkstedet?

Men det er godt at høre at den kører som den skal nu  :D. Og tak for tilbagemeldingen  :thumbsup:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Powercommander til K7
« Svar #23 Dato: November 03, 2007, 04:43:27 pm »
Det lyder som om det er pengene værd at sætte en PCIII på.

Talte med Enghave for en uges tid siden og de anbefalede at jeg ventede til det blev varmere igen. De påstår at de pga temperatur og fugtighed ikke kan opnå perfekte resultater mere i år.  ....syntes det lyder som en lidt mystisk forklaring, eftersom der vel er varmt og tørt på værkstedet?

Men det er godt at høre at den kører som den skal nu  :D. Og tak for tilbagemeldingen  :thumbsup:
Det lyder meget rigtigt.
Temperatur, luftfugtighed og lufttryk har indflydelse på den indstilling PC'eren får.  Det vil også have indflydelse selvom indrulningen foregår indenfor.  Det betyder dog bare at det 'map' som du får lavet er optimalt til lige netop den dags forhold.

Ducati haraf samme grund en overgang solgt et helt sæt af forskelligt indstillede chips til motorstyringen, alt efter temperatur, lufttryk og luftfugtighed.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #24 Dato: November 04, 2007, 01:40:55 am »
kan bekræfte at der på mit map står tal for både luftfugtighed og temp.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Powercommander til K7
« Svar #25 Dato: November 04, 2007, 09:42:54 am »
troede at kold luft gave en bedre fylde i motoren... og dette gir jo bedre effekt... derfor intercooler på turbobiler
nu med yamaha fz1 2008

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Powercommander til K7
« Svar #26 Dato: November 04, 2007, 12:46:27 pm »
troede at kold luft gave en bedre fylde i motoren... og dette gir jo bedre effekt... derfor intercooler på turbobiler
jamen, det er også korrekt! Det vil sige at der er større tæthed af molekylerne i kold luft, så der kan være flere af dem i samme volumen, så at sige.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Blinklys

  • Gæst
Re: Powercommander til K7
« Svar #27 Dato: November 05, 2007, 08:34:58 am »
så fik jeg den endelig hentet i går, og luftet den i dag! :) og sikke en forvandling.
Kunne mærke forskellen fra første ryk i gashåndtaget. Den nærmest glider op igennem gearene når den får gas...
Den lille forsinkelse der var fra man gas gas til accelraitonen.

Kan kun anbefale det til andre med 07ere :)!

Performancemæssigt har den ikke fået noget jf. de grafer jeg har. Den måler 70-71HK
Men det skyldes Ixil Extreeme potten jeg har på, som er en dårlig performance potte.
Jeg ofrer dog gerne lidt HK på baggrund af den grumme lyd den giver :D

Cool :D Overvejer lidt at få udført samme operation på min til næste år. Har du fået nyt filter også? Og hvad med lambdasonden, er den blevet fjernet, eller har de bare ladet den sidde?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander til K7
« Svar #28 Dato: November 05, 2007, 11:15:17 am »
så fik jeg den endelig hentet i går, og luftet den i dag! :) og sikke en forvandling.
Kunne mærke forskellen fra første ryk i gashåndtaget. Den nærmest glider op igennem gearene når den får gas...
Den lille forsinkelse der var fra man gas gas til accelraitonen.

Kan kun anbefale det til andre med 07ere :)!

Performancemæssigt har den ikke fået noget jf. de grafer jeg har. Den måler 70-71HK
Men det skyldes Ixil Extreeme potten jeg har på, som er en dårlig performance potte.
Jeg ofrer dog gerne lidt HK på baggrund af den grumme lyd den giver :D

Cool :D Overvejer lidt at få udført samme operation på min til næste år. Har du fået nyt filter også? Og hvad med lambdasonden, er den blevet fjernet, eller har de bare ladet den sidde?

Mr. Dyno har pillet min ud...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Powercommander til K7
« Svar #29 Dato: November 05, 2007, 02:57:38 pm »
så fik jeg den endelig hentet i går, og luftet den i dag! :) og sikke en forvandling.
Kunne mærke forskellen fra første ryk i gashåndtaget. Den nærmest glider op igennem gearene når den får gas...
Den lille forsinkelse der var fra man gas gas til accelraitonen.

Kan kun anbefale det til andre med 07ere :)!

Performancemæssigt har den ikke fået noget jf. de grafer jeg har. Den måler 70-71HK
Men det skyldes Ixil Extreeme potten jeg har på, som er en dårlig performance potte.
Jeg ofrer dog gerne lidt HK på baggrund af den grumme lyd den giver :D

Cool :D Overvejer lidt at få udført samme operation på min til næste år. Har du fået nyt filter også? Og hvad med lambdasonden, er den blevet fjernet, eller har de bare ladet den sidde?

har pipercross monteret, angående sonden så ved jeg det ikke.

update: desværre må jeg ind på værkstedet igen da den giver en fejlmelding i instrumentbrættet når jeg trækker den over 8000 omdrejninger. Olielampen lyser rødt når det sker. Stopper igen når jeg tænder/slukker, men dukker op igen. Umiddelbart har fejlen ingen indvirkning, men forstyrrende.