Forfatter Emne: Fra SV650S til SV1000  (Læst 2632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

• Plastikrocker
Fra SV650S til SV1000
« Dato: Oktober 07, 2007, 10:51:39 am »
Davs.

Jeg går lidt med tanken om at evt skifte min sv650S ud med en brugt SV1000...Er der nogle der kan fortælle om det er dumt og om jeg evt hellere skal kigge efter en anden cykel (gerne V2) og om SV1000 har nogle "sygdomme" som 650 ikke har og omvendt. Kunne evt godt finde på at springe over på en Naked SV1000, for at begrænse hvor hurtigt jeg kører, da jeg efterhånden synes jeg ligger og kører konstant alt for hurtigt. Bliver folk trætte af en naked ?..... :afro:

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
Re: Fra SV650S til SV1000
« Svar #1 Dato: Oktober 07, 2007, 07:19:53 pm »
jeg kender ikke noget til SV1000N men kender da lidt til SV1000S har jo selv sådan en lidt i nu da (den er sat til salg) !! ikke for jeg har haft nogen problemer med mit SVin men jeg vil nu prøve noget nyt men ang. sygdomme ja så kender jeg ikke lige til nogen mit SVin har da ikke haft nogen i nu,  Den starter bare og køre som en drøm !!

Så spring ud i det og nyd livet !!

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #2 Dato: Oktober 07, 2007, 08:08:08 pm »
Jeg er svært glad for min 1000N - har dog ikke de helt store erfaringer med den endnu, da den er fra aug 07.
Teknikken tror jeg ikke du får de store problemer med. Motorkonstruktionen er efterhånden 10 år gammel, og de fleste børnesygdomme er væk nu.

Det med farten er heller ikke et problem for mig - jeg kører nemlig aldrig hurtigere end den kan... :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2007, 08:25:14 am »
Davs.

Jeg går lidt med tanken om at evt skifte min sv650S ud med en brugt SV1000...Er der nogle der kan fortælle om det er dumt og om jeg evt hellere skal kigge efter en anden cykel (gerne V2) og om SV1000 har nogle "sygdomme" som 650 ikke har og omvendt. Kunne evt godt finde på at springe over på en Naked SV1000, for at begrænse hvor hurtigt jeg kører, da jeg efterhånden synes jeg ligger og kører konstant alt for hurtigt. Bliver folk trætte af en naked ?..... :afro:

Jeg har en SV1000 (N) og synes det er en dejlig maskine. Mange tror det blæser meget på en Naked men det er ikke noget man mærker under 110-120km/t. Derover begynder det at trykke lidt. Det positive ved at køre Naked er at man automatsik slipper gassen når men lokkes til at prøve den lidt af. Det bliver hurtigt lidt strengt at køre hurtigt på den.

Mange vil påstå at man bliver mere våd af at køre i regnvejr på en naked men det er noget pjat. Det er dog rigtigt at man mærker noget mere tydeligt om man kører i modvind eller medvind (det siger næsten sig selv). Men man slipper for turbulens omkring styrthjelmen fordi kåben ikke er der. I nogle tilfælde kan det endda opleves som om der er mindre vindstøj når man kører uden kåbe.

Hvis man ønsker at komme hurtigt ud af svingene og undgå for mange klip er SV1000 vejen frem.

Det var vist de vigtigste ting som jeg lige kunne komme på....
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2007, 07:45:05 pm »
Fik min 1000N sidste efterår og har kørt ~27.000 i den her sæson. (Ja der står syvogtyve tusinde)

Jeg har lidt bredere og lavere styr (Rizoma fatbar) end std og jeg har Lucas tilbagerykkede fodhvilere da de originale sidder for lavt til god nedlægning.

Fordele :
Som flere siger - man kører ikke 200 i længere tid (farvel kørekort) - dog er hastigheder op til de 140-160 problemfrit.
MIN kørestilling (193cm høj med normal benlængde - dvs lang rygsøjle) er rigtigt god.
Der er stort set ingen vægt på dine håndled, så bykørsel + parkering er en fryd.
Man får trænet muskulaturen på bryst, inderlår og nakke da der ER mere vind omkring en - til gengæld er al turbulens væk uanset hvordan man sidder.
JEG synes jeg har mere styr på maskinen og min siddestilling ved hård kørsel er LIGE som jeg vil have den.

Ulemper :
Sprint på motorvej kan man glemme alt om hvis ikke man ligger ned over styret, så hvis man er mest til ligeud kørsel skal man vælge en S model.
Benzinforbruget er en bønne højere - da der ER mere vindmodstand. På en 1000N har man ca samme aerodynamik som en ligusterhæk.  ;)
Insekter på tøjet og visiret - det er logisk nok at man rammer flere, så der kommer mere splat alle steder.

Jeg kører mange ture sammen med folk på sportsmaskiner, og der er absolut ingen problemer med at hænge på før farten runder de 180-200, men det gider de fleste alligevel ikke.
Jeg har været på bane 1 + 2 dage hvor jeg absolut heller ikke var sidste mand i feltet.

Du skal være velkommen til at prøve min hvis du en dag kommer forbi Roskilde - så kan du selv se hvordan sådan en kører.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

slowhand30

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Oktober 08, 2007, 08:06:09 pm »
Takker for svarene

Kunne godt være man skulle se sig om efter en naked SV1000 i starten af næste år

Sajmon en skam du bor i Roskilde....ville ellers gerne have prøvet den, men tak for tilbudet  :P

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #6 Dato: Oktober 09, 2007, 08:32:18 am »
Davs.

Hvis man ønsker at komme hurtigt ud af svingene og undgå for mange klip er SV1000 vejen frem.

Undgå for mange klip, så skal man vælge en SV1000??? det forstår jeg ikke... Er det ikke lige meget hvad man kører på, men at man måske bare skal begrænse sit vred i håndledet.. derudover er en 1000-er noget hurtigere end en 650 ( logisk ) så jeg forstår ikke hvad du mener med at undgå for mange klip

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #7 Dato: Oktober 09, 2007, 09:25:14 am »
Davs.

Undgå for mange klip, så skal man vælge en SV1000??? det forstår jeg ikke... Er det ikke lige meget hvad man kører på, men at man måske bare skal begrænse sit vred i håndledet.. derudover er en 1000-er noget hurtigere end en 650 ( logisk ) så jeg forstår ikke hvad du mener med at undgå for mange klip

Prøv en SV1000 uden kåbe, så vil du forstå
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Hudson_W

• Gæst
« Svar #8 Dato: Oktober 09, 2007, 10:10:21 pm »
Fik min 1000N sidste efterår og har kørt ~27.000 i den her sæson. (Ja der står syvogtyve tusinde)

Jeg aner et B2 potentiale  :respekt:

kim r

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: Oktober 10, 2007, 08:32:13 pm »
Ville ha skrevet noget, men Steen har beskrevet det helt ok :respekt:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 10, 2007, 09:11:17 pm »

Hvordan h*lvede når man 27.000 på een sæson? Laver du andet end at køre? :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #11 Dato: Oktober 10, 2007, 11:03:35 pm »

Hvordan h*lvede når man 27.000 på een sæson? Laver du andet end at køre? :)

Hvad kan jeg sige...?

Nyt legetøj er til for at blive brugt.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!