Fik min 1000N sidste efterår og har kørt ~27.000 i den her sæson. (Ja der står syvogtyve tusinde)
Jeg har lidt bredere og lavere styr (Rizoma fatbar) end std og jeg har Lucas tilbagerykkede fodhvilere da de originale sidder for lavt til god nedlægning.
Fordele :
Som flere siger - man kører ikke 200 i længere tid (farvel kørekort) - dog er hastigheder op til de 140-160 problemfrit.
MIN kørestilling (193cm høj med normal benlængde - dvs lang rygsøjle) er rigtigt god.
Der er stort set ingen vægt på dine håndled, så bykørsel + parkering er en fryd.
Man får trænet muskulaturen på bryst, inderlår og nakke da der ER mere vind omkring en - til gengæld er al turbulens væk uanset hvordan man sidder.
JEG synes jeg har mere styr på maskinen og min siddestilling ved hård kørsel er LIGE som jeg vil have den.
Ulemper :
Sprint på motorvej kan man glemme alt om hvis ikke man ligger ned over styret, så hvis man er mest til ligeud kørsel skal man vælge en S model.
Benzinforbruget er en bønne højere - da der ER mere vindmodstand. På en 1000N har man ca samme aerodynamik som en ligusterhæk.
Insekter på tøjet og visiret - det er logisk nok at man rammer flere, så der kommer mere splat alle steder.
Jeg kører mange ture sammen med folk på sportsmaskiner, og der er absolut ingen problemer med at hænge på før farten runder de 180-200, men det gider de fleste alligevel ikke.
Jeg har været på bane 1 + 2 dage hvor jeg absolut heller ikke var sidste mand i feltet.
Du skal være velkommen til at prøve min hvis du en dag kommer forbi Roskilde - så kan du selv se hvordan sådan en kører.