Forfatter Emne: Diesel i tanken... :oops:  (Læst 5604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr.Protein

• Wannabe
Diesel i tanken... :oops:
« Dato: Oktober 03, 2007, 12:13:47 pm »
Hej...

Jeg har været så dygtig at komme til at fylde diesel på min SV650SAK7. Det er maskinen ikke helt tilfreds med og kan selvfølgelig ikke starte eller køre.

Derfor kunne jeg godt bruge nogle råd til hvordan jeg får tanken tømt, og evt om andre dele skal skiftes, pga. min "lille" fejl, eller evt. har taget skade?

På forhånd tak for hjælpen fra en total mc-rookie  :)

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Diesel i tanken... :oops:
« Svar #1 Dato: Oktober 03, 2007, 12:26:09 pm »
Du skal helt sikkert tømme tanken så meget du kan og så fylde tanken bagefter med benzin. Den smule du måske ikke får med ud kan den godt køre på.

Vip tanken op og støtø den med pinden under sædet. Tag en af benzin slangerne af og tøm tanken.
Din Sv'er er med karboratorer så du skal nok tømme svømmehusene når du er igang.

God arbejdslyst  :)
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #2 Dato: Oktober 03, 2007, 12:27:15 pm »
Du skal helt sikkert tømme tanken så meget du kan og så fylde tanken bagefter med benzin. Den smule du måske ikke får med ud kan den godt køre på.

Vip tanken op og støtø den med pinden under sædet. Tag en af benzin slangerne af og tøm tanken.
Din Sv'er er med karboratorer så du skal nok tømme svømmehusene når du er igang.

Tror du ikke også dyserne skal renses, og tændrør renses eller skiftes?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

steen

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2007, 12:28:55 pm »

Tror du ikke også dyserne skal renses, og tændrør renses eller skiftes?

Hygge

Nej, jeg ville undgå det til at starte med. Tændrør kan holde til meget og dyserne bliver rene såsnart der kommer benzin igennem igen.

Jacob

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Oktober 03, 2007, 12:37:46 pm »

K7 er med indsprøjtning.....
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

steen

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Oktober 03, 2007, 12:39:54 pm »
OOps!!

Jeg så på din profil da jeg skrev mit indlæg... men det er jo en K7'er du har og så har den jo indsprøjtning og ikke karboratorer  :oops:

Fordi din har indsprøjtning skal du selvfølgelig heller ikke tømme svømmehuse... de findes jo ikke på en med sprøjt.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: Oktober 03, 2007, 12:55:28 pm »
Det er ikke nok at fjerne slangerne for SV´en lukker for benzinen/diesel  :blink: når den er slukket. Derfor kan du afmontere tanken ved at fjerne alle slanger og ledninger. Derefter tømme den så meget du kan ved at vende bunden opaf, og få suget resten op ved at lave en 1½ liter flaske med en gummislange som stikker igennem låget og slutter tæt.
Pres flasken sammen og put slangen ned i tankens bund inden du folder flasken ud igen og den suger det sidste op.

Jeg gjorde sådan da jeg skulle tømme min da den skulle til maleren.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: Oktober 03, 2007, 12:59:48 pm »
Hej...

Jeg har været så dygtig at komme til at fylde diesel på min SV650SAK7. Det er maskinen ikke helt tilfreds med og kan selvfølgelig ikke starte eller køre.

Derfor kunne jeg godt bruge nogle råd til hvordan jeg får tanken tømt, og evt om andre dele skal skiftes, pga. min "lille" fejl, eller evt. har taget skade?

På forhånd tak for hjælpen fra en total mc-rookie  :)

Jeg har en gang forsøgt at tømme en fuld talk på min SV'er. Jeg pillede hele tanken af i håb om at jeg kunne tappe benzinen ud af slangerne lige som jeg kunn epå min GS'er hvor der var en benzinhane. På SV'eren lader det dog til at der er en elektrisk anordning som lukker for benzinen når maskinen er slukket. For i sidste ende var jeg nødt til at vende bunden i vejret på den ned i en gulv-spand. Det var et værre svineri og et 2-mands arbejde!

Hvis der er nogen der har en bedre måde at tømme tanken på er jeg lutter ører...

aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Oktober 03, 2007, 01:01:22 pm »
Hehe du er for langsom Jakob...  :lol:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #9 Dato: Oktober 03, 2007, 01:30:59 pm »

..På SV'eren lader det dog til at der er en elektrisk anordning som lukker for benzinen når maskinen er slukket...

Den går også under navnet "Benzin pumpen"  :D

-----------

som Jannik skriver, af med tanken og bunden i vejret på den... (alternativt kan du også bare skrue benzin pumpen/hanen (jvf. Niels) ud af tanken (når du har afmonteret tanken), måske er det lettere at få alt benzinen ud af hullet hvor benzin pumpen er installeret )
« Senest Redigeret: Oktober 03, 2007, 03:31:32 pm af Luske »

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 03, 2007, 02:10:26 pm »
Er den monteret med en pakning som kan genbruges? eller skal man have en ny klart til når den skal monteres igen. :rolleyes:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #11 Dato: Oktober 03, 2007, 02:33:24 pm »
Er den monteret med en pakning som kan genbruges? eller skal man have en ny klart til når den skal monteres igen. :rolleyes:

Jeg har aldrig haft skiftet pakning på mine cykler.. og de har haft pumpen ude et par gange efterhånden..  ved dog ikke med SV'eren. Men god pointe.

så glem hellere den alternative løsning med at tømme via hullet til benz pumpen/ hanen(jvf. Niels). så risikierer du ihvertfald ikke at ødelægge hverken pumpe/hane eller pakning
« Senest Redigeret: Oktober 03, 2007, 03:30:48 pm af Luske »

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #12 Dato: Oktober 03, 2007, 03:07:18 pm »

Jeg kalder den benzin hanen. Pumpen sidder et andet sted.

Løft tanken og find vakuumslangen til benzin hanen. Sug i den og bøj slangen rundt så der forbliver vakuum i den og benzinen kommer ud af benzinslangen. Det tager lidt tid, så find en elastik til vakuum slangen og tag en smøg i ventetiden...  :innocent:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #13 Dato: Oktober 03, 2007, 03:33:22 pm »

Jeg kalder den benzin hanen. Pumpen sidder et andet sted.

På en 1000'er som omtalt af skurken sidder pumpen i tanken.

(har rettet mine referencer til "benzin pumpen" i resten af mine indlæg derefter, da en oldschool som du siger ikke har pumpen siddende i tanken)  :D

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #14 Dato: Oktober 03, 2007, 07:58:08 pm »
er det mon ikke muligt at brug pumpen til at tømme med.... ny slange på og så ned i en spand med den ..

tændrørne er nok lidt sorte... men mon ikke lidt power kan brænde det af....  den oser nog de første km...
nu med yamaha fz1 2008