Forfatter Emne: Sandbjergvej / Henriksholms Alle - Vedbæk  (Læst 3533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jacob

• Roadracer
Sandbjergvej / Henriksholms Alle - Vedbæk
« Dato: Oktober 02, 2007, 09:02:19 pm »
Hej

Jeg har været ude og straffe mit SVin i dag på de dejlige snoede veje omkring Trørød - Høsterkøb - Sandbjerg. Hvilken fantastisk dag  :D
Fik dog en brat opvågning på Sandbjergvej / Henriksholms Alle hvor kommunen har lagt løst grus / småsten som reperation af vejen i nøjagtig samme farve som den asfalt der ligger der i forvejen. Resultatet var en Supermotardkører værdig med en flot baghjulsudskridning, men jeg behøver vist ikke at nævne at den var utilsigtet...  :shock: Resten af turen mod Vedbæk blev kørt i morfar-fart; kunne virkelig ikke se gruset før jeg var i det....

Blot en lille info til jer der også nyder samme vej  :wink:
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2007, 09:10:30 pm af Jacob »
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sandbjergvej / Henriksholms Alle - Vedbæk
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2007, 09:37:36 pm »
Hej

Jeg har været ude og straffe mit SVin i dag på de dejlige snoede veje omkring Trørød - Høsterkøb - Sandbjerg. Hvilken fantastisk dag  :D
Fik dog en brat opvågning på Sandbjergvej / Henriksholms Alle hvor kommunen har lagt løst grus / småsten som reperation af vejen i nøjagtig samme farve som den asfalt der ligger der i forvejen. Resultatet var en Supermotardkører værdig med en flot baghjulsudskridning, men jeg behøver vist ikke at nævne at den var utilsigtet...  :shock: Resten af turen mod Vedbæk blev kørt i morfar-fart; kunne virkelig ikke se gruset før jeg var i det....

Blot en lille info til jer der også nyder samme vej  :wink:

Ja det er nogle fantastiske veje! Jeg har dog set politiet et par gange holde nede ved krydset ved Vedbæk havn når man kommer fra Trørød. Så hold øje... Med både grus og  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Oktober 02, 2007, 10:52:20 pm »
Jeg røg ned pga det samme

dog i helsinge  grus i svinget, problemt var faktisk først da forhjul fik ren asfalt igen, så slog den med styret og jeg røg ned, med ca 15-20 timen,

kostede 52.000 i cykel rep ingen alvorlige skader men mange ridser,  jeg ødelagde mit knæ pga cyklen landede ovenpå knæet,

Men Knæ er nu klar igen hurra for helbreds sikring, og cyklen er klar til fight igen

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #3 Dato: Oktober 02, 2007, 11:16:50 pm »
Jeg røg ned pga det samme

dog i helsinge  grus i svinget, problemt var faktisk først da forhjul fik ren asfalt igen, så slog den med styret og jeg røg ned, med ca 15-20 timen,

kostede 52.000 i cykel rep ingen alvorlige skader men mange ridser,  jeg ødelagde mit knæ pga cyklen landede ovenpå knæet,

Men Knæ er nu klar igen hurra for helbreds sikring, og cyklen er klar til fight igen

Er det ikke en regning man kan sende videre, eller er det kun en gammel skrøne?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Oktober 02, 2007, 11:39:07 pm »
joda min forsikring dækkede skam

hvis jeg skulle have betalt var det blevet noget billigere

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #5 Dato: Oktober 03, 2007, 12:11:16 am »
Tænkte på om det ikke er noget med kommunen har noget ansvar for deres veje ikke er på toppen, eller er det kun ved huller det gælder?

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #6 Dato: Oktober 03, 2007, 12:40:34 am »
Tænkte på om det ikke er noget med kommunen har noget ansvar for deres veje ikke er på toppen, eller er det kun ved huller det gælder?

Man kan vist ikke kladre kommunen for alt, men hvis det er i forbindelse med vejarbejde og der ikke er ryddet ordentligt op, kan man sende dem regningen. Jeg kender da i hvert fald én der har haft succes med det.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #7 Dato: Oktober 03, 2007, 06:26:14 am »
Måske var det en ide at oprette et sted på forrum hvor vi kunne samle information omkring vejens beskaffenhed i forhold til motorcyklismen, helst med foto og derefter lade vores politikere gøre noget ved det problem.

Jeg tænker tit på at som motorcyklist er vi mere udsatte end bilisterne der står fast på fire hjul og med en stigende skare af personer der vælger at transportere sig på to hjul må der være lidt politisk magt til at få ændret tingene.

f.eks.

Røde og blå vejstriber der er glatte som fanden
afraspninger af astfalten som giver "kørestriber"
Skildpaddebump
og sikker meget meget mere
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #8 Dato: Oktober 03, 2007, 11:28:11 am »

Man kan vist ikke kladre kommunen for alt, men hvis det er i forbindelse med vejarbejde og der ikke er ryddet ordentligt op, kan man sende dem regningen. Jeg kender da i hvert fald én der har haft succes med det.
Jeg mener at have hørt om nogle som har sendt regningen videre i forbindelse med grus som reparation af vejen... Så længe der ikke er skiltet kan det vidst lade sig gøre...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Vinholt

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Oktober 03, 2007, 02:19:32 pm »
Altid ærgeligt at blive overrasket af sådan en sandkasse på vejen! :x

Det er ellers et rigtigt lækkert område at køre i deroppe, med et godt stykke igennem Hørsolm Kongevej igennem skoven, og så er der jo dejlig udsigt fra toppen af bakken i Høsterkøb udover Sjælsø.
K4, Special Corona lakering, blankpolerede og delvist lakerede fælge, LeoVince potter, luftfilter og oplagte blinklys.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17665&ipc=65340

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #10 Dato: Oktober 03, 2007, 09:26:24 pm »

Mener heller ikke man skal eller kan give dem skyld for alt, men som jeg forstår det er der tale om småsten / grus uden der er skilte og i en farve hvor det er svært at se... Så er det da i hvert fald ikke sjovt at komme ind i, hvis man tror det er en lækker snoet og sjov vej.

Men kan sagtens være jeg har misforstået noget af det.

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Oktober 03, 2007, 09:32:30 pm »
Der var en længere historie i Ekstra Bladet engang, hvor én havde fået smadret ophænget på sin nye Peugeot, da han kørte det ene hjul i et større hul i vejen. Klagede til kommunen men fik ikke noget videre ud af det. De mente hullet var kommet i løbet af natten, for der havde været inspektion dagen før (riiiigghht), derfor kunne de ikke have taget forbehold, og dermed ikke erstatte skaden. Han fik dog medhold i sidste ende. Men igen nok først fordi hsitorien blev bragt i medierne?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jacob

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Oktober 03, 2007, 09:33:22 pm »

Mener heller ikke man skal eller kan give dem skyld for alt, men som jeg forstår det er der tale om småsten / grus uden der er skilte og i en farve hvor det er svært at se... Så er det da i hvert fald ikke sjovt at komme ind i, hvis man tror det er en lækker snoet og sjov vej.

Men kan sagtens være jeg har misforstået noget af det.

Kan ikke afvise at der har stået et lillebitte skilt.... Men jeg har i såfald ikke nået at se det i farten  :oops:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

T. Brun

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Oktober 07, 2007, 05:28:14 pm »
Kommunen betalte 2 nye fælge for mig forrig år pga. et hul i vejen.
Der var ingen problemer, jeg skulle bare køre sagen gennem min forsikring, når jeg havde kasko, og så ville de ordne det med forsikringsselskabet bagefter.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool