Forfatter Emne: Kører du med xenon pærer?? Måske man burde det... læs!!  (Læst 11317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Kører du med xenon pærer?? Måske man burde det... læs!!
« Dato: Oktober 02, 2007, 02:44:39 pm »
http://ekstrabladet.dk/biler/article343470.ece

Fortsat god dag.... Herligt solskinsvejr...!!!!!  :D :D

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kører du med xenon pærer?? Måske man burde det... læs!!
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2007, 04:39:22 pm »
Det er jo det jeg hele tiden har sagt..! :)

Kører både med Xenon på bil + MC..

Citér
Til et luksusmærke som Lexus er xenonlygter en naturlig del af udstyrspakken, og xenonlygter findes også på topmodellen i Toyota Avensis-serien

Eller min gamle nissan fra 2000 :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: Oktober 02, 2007, 07:41:36 pm »
Den store forskel er bare at de eftermonterede Xenon-lygter blænder så man er ved at køre i grøften når man møder en bil med dem eftermonteret.  :thumbsdown: :|

Jeg bander hver gang jeg møder dem, for det er kun fedt for dem der sidder bag lygterne og ikke alle de billister der møder dem forfra.  :rolleyes: Sorry Jesper...

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #3 Dato: Oktober 02, 2007, 08:08:53 pm »
Den store forskel er bare at de eftermonterede Xenon-lygter blænder så man er ved at køre i grøften når man møder en bil med dem eftermonteret.  :thumbsdown: :|

Jeg bander hver gang jeg møder dem, for det er kun fedt for dem der sidder bag lygterne og ikke alle de billister der møder dem forfra.  :rolleyes: Sorry Jesper...

x2 - det kan jo godt lade sig gøre at montere xenon på lovlig vis.  Også på en MC.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Oktober 03, 2007, 12:04:51 am »

x2 - det kan jo godt lade sig gøre at montere xenon på lovlig vis.  Også på en MC.

Vis mig gerne beviset på det, for efter min bedste overbevisning er der hverken automatiske lygtevaskere, E mærker eller automatisk niveauregulering på en MC, som er minimumskravet for montering af Xenon.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #5 Dato: Oktober 03, 2007, 12:37:50 am »
Jeg har selv siddet og surfet xenon-kits på ebay den sidste uge, men det endte med at jeg gik i THansen og købte en ny Osram pære - helt standard. Den lyser meget bedre end den "Blue light" jeg købte samme sted for et par år siden.
Hvis ellers fatningen passede, ville jeg købe Philips MotoVision, men de laves kun til H4 og H7.

Hvis man kører med xenon og nedjusterer endnu mere end loven foreskriver, generer de så også?? :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: Oktober 03, 2007, 07:46:32 am »
Hvis det er et H4 kit - ja så gør de. Problemet er at en H4 Xenon er diffus - det er en std H4 pære ikke.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #7 Dato: Oktober 03, 2007, 11:25:44 am »

Justeringen har RIGTIGT meget at sige. Jeg har haft H4 (ja, H4) på to cykler nu. På den første mc blændede det, men der var det også justeret sådan cirka efter lovens forskrifter - altså 2 cm pr. meter. Eller det var faktisk lidt under... På SV'eren falder det vidst omtrent 1 cm pr. meter, og det blænder altså ikke.

Vis mig gerne beviset på det, for efter min bedste overbevisning er der hverken automatiske lygtevaskere, E mærker eller automatisk niveauregulering på en MC, som er minimumskravet for montering af Xenon.
Der er lavet en touringmaskine som har monteret xenonlys som originalt ekstraudstyr. Jeg mindes det er en Yamaha, jeg faldt over den i et TN-blad.... Men kan selvfølgelig ikke huske hvornår eller hvilken cykel det var  :rolleyes:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Oktober 03, 2007, 11:48:23 am »

X 2  :evil:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #9 Dato: Oktober 03, 2007, 12:10:41 pm »

BMW K1200GT kan fåes med xenon
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #10 Dato: Oktober 03, 2007, 12:24:46 pm »
Jeg tænker bare at det kunne være fedt hvis man kunne blive set.. Godt være man blænder, men det synes jeg sgu der er så mange biler der også gør, alene af den grund af de ikke kan finde ud af instille deres lygtehøjde rigtigt... Jeg har ikke noget imod at blive blændet af en mcist hvis det gør at jeg har opdaget istedet for at kører ud foran ham.. Kunne mange ulykker ikke undgåes hvis vi kørte med det lys..???  + at man ser meget bedre om aften.. jeg bryder mig ikke om at kører i mørke.. for jeg føler ikke jeg kan se særlig godt i mørke.. På billedet spreder lyset sig meget bedre... og man har måske større chance for at se om et dyr bliver interessseret af motorcyklens lys.. og dermed søger ud på vejen...  På landet hvor jeg jo kommer fra synes jeg det kunne være godt med Zenon lys... I byen - NEJ

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #11 Dato: Oktober 03, 2007, 12:29:09 pm »

BMW K1200GT kan fåes med xenon
Ah ja, det var den... Tak :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: Oktober 03, 2007, 12:49:30 pm »
Hvis man ikke bryder sig om at køre når det er mørkt, og kun kan se en udvej ved at montere kraftigere lygter som så desværre blænder modkørende, så skulle man måske bare lade være med at begive sig ud på motorcykel hvis man ender med at skulle køre i mørke.

Det jeg bliver harm over er at vi der kommer i mod, mister focus når bilen med Xenon passerer da man bliver nød til at kigge lidt væk for ikke at blive blændet, ellers har man nogle "sorte" huller bag den modkørende bil/mc hvis man alligevel blev blændet.
Hvis der så færdes nogen i det "hul" så ender det med en ulykke.
Det værste er nu at møde en bil/mc med eftermonteret Xenon i et venstresving, for du må gætte på vejens forløb efter mødet med Xenonén og håbe man ikke rammer noget i vejkanten i det sekund man ikke kan se vejen.  :dead:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #13 Dato: Oktober 03, 2007, 12:55:44 pm »

prøv at søge på forum - der var vist en som havde monteret et kit med føler på bagaksel og det hele.  Han havde også fået det synet...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #14 Dato: Oktober 03, 2007, 01:23:33 pm »
Hvis man ikke bryder sig om at køre når det er mørkt, og kun kan se en udvej ved at montere kraftigere lygter som så desværre blænder modkørende, så skulle man måske bare lade være med at begive sig ud på motorcykel hvis man ender med at skulle køre i mørke.

Det jeg bliver harm over er at vi der kommer i mod, mister focus når bilen med Xenon passerer da man bliver nød til at kigge lidt væk for ikke at blive blændet, ellers har man nogle "sorte" huller bag den modkørende bil/mc hvis man alligevel blev blændet.
Hvis der så færdes nogen i det "hul" så ender det med en ulykke.
Det værste er nu at møde en bil/mc med eftermonteret Xenon i et venstresving, for du må gætte på vejens forløb efter mødet med Xenonén og håbe man ikke rammer noget i vejkanten i det sekund man ikke kan se vejen.  :dead:

Kører heller ikke når det er mørkt.. det er sjældent... Og jeg spørger jo også bare om det ikke var bedre at blive set... Jeg kan godt se hvad du mener.... Tænkte jo bare at man blev set ...  :D :D