Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte.
Det var osse min mening (og er det stadig !), men det er jættesvært at lave rør op mellem bagsvinger/bagdæk.
Rørene skal være ovale for at kunne være der og samtidigt bevare tværsnittet i mm2. Altså skal man lave en overgang fra rund-oval-rund, og de originale grenrør kan ikke bruges til denne operation.
Og så var jeg noget nervøs for at de lune rør kunne smelte dækket, når man lige har fyret modellen af og efterfølgende parkerer den.
Der er kun 50mm mellem dæk og svinggaffel, og der skal en form for varmeskjold mellem rør og bagdæk. Det kommer altså til at knive med gaflerne, men alt kan lade sig gøre
Men vi er enige i den kosmetiske skavank. Mit forbillede er Corsaro 1200 - den har det ene rør op mellem svinger/dæk.
http://www.morini.dkMen den er for dyr, og jeg er noget nervøs for gensalgsværdien kontra SVampen