Nu kan det være nok med den røde ko (Jenny) i Lydmuren.
Da jeg første gang købte mc (en sv650s årgang´00 i år´01) skulle jeg bruge et værksted til service og div.
Valget faldt på Lydmuren i Stenløse.
Kanont værksted, og Heinrich (ejeren) var meget hjælpsom og forklarede om alle de ting man nu spørger om som ny mc´ist.
Efter mc´en havde rundet 2 år og ca. 20.000 km begyndte den at klikke mærkeligt, og humøret gik helt i bund!!! Fuck Pis Satan hvad fanden er nu det for en lyd???
Nå omkring Lydmuren, og Heinrich sagde med det samme at det var knastkæden der skulle strammes. Ind på værkstedet med den og vupti fikset på kort tid, med en melding om at hvis den gør det igen skal de skiftes.
Jep, så nåede jeg hjem og den var gal igen...
Efter kort tid havde de tid til at kigge på den igen, og dommen blev at de skulle udskiftes. Hmmm... Hvad skal det nu komme til at koste???
Intet!!!??? De fik det dækket af garantien???
2 år gammel og 20.000 km... Fed service fra Heinrich´s side...
Nå så var det tid til servicet skulle ordnes, og der fik jeg en snak med Jenny om hvad jeg kunne gøre for at få lidt mere krudt i sv´eren.
Jamen de havde fået lavet en ny elektronikbox som skulle skiftes med den originale, som var tændingsdroslet i 2 og 3 gear. Elektronikboxen ville give mærkbart størrer moment i mellemområdet, og kostede ca. 700,- + moms + arbejdsløn. Tjo... Ok den er købt!!! På med den og servicet vel overstået...
En dag surfer jeg lidt på nettet og finder
www.svrider.com fed side, hvor der også er en "HOW TO" side, som blev interresant læsning for en som gerne ville skrue lidt selv.
Hmmm... TRE-mod hvad pokker er det??? Hey det er sku da den drosling de havde fjernet i Lydmuren med elektronikboxen.
Der stod på nettet at det var nemt og at man bare kunne klippe de 2 ledninger som fortalte den hvornår den var i 2 og 3 gear, for så ved den ikke at den skulle drosle tændingen.
Ud og skille motorcyklen ad og: HVAD FANDEN de har sku da bare klippet ledningerne på min også for 700,- + moms + 1 times arbejde!!!
Fuck hvor hun har tørret mig med en ca 5 min. lang salgstale om en elektronikmand de havde betalt for at udvikle et print uden den drosling på. SVINERI!!!
Efter at have surmulet over det ½ års tid dukkede jeg op dernede igen, og skulle bruge lidt kædespray, for da vi var flyttet skulle mc´en holde på gaden, og jeg ville gerne gøre det så godt som muligt for at holde kæden. Jeg smørrer kæde hver gang jeg har kørt i regnvejr eller for hver 200 km, så den manglede ikke smørrelse.
Da jeg var dernede havde jeg overvejet at købe ny hjelm og spurgte Jenny til råds omkring Arai. Nej nej nej den var ikke særligt god, og bla bla bla... Næ du de handlede med Shoi og det var det eneste der virkede. Hmmm... Lad mig lige prøve en så, og straks var det lige den jeg skulle bruge i følge hende selv om jeg ikke syntes den sad ordentligt på mit hoved.... Jeg kørte derfra uden hjelm og med kædespray, som jeg ikke syntes smurte ordentligt, og som gjorde at min kæde blev rød selv om jeg smurte som beskrevet. Til gengæld sad det så ud over hele røven på mc´en, som jo så ikke rustede i hvert fald.
Da jeg efterhånden havde fået skrabet lidt knaster sammen fik jeg handlet SV1000s ´03 og efterfølgende lavet den som jeg ville have den.
Jeg har her til sidst fået monteret en USD-forgaffel, som manglede de 4 bolte som holder caliperne fast.
Jeg ringede til importøren og spurgte hvad det var for nogle, for en alm. 10mm passede ikke i gevindet.
Det er 10mm med 1,25 i stigning på gevindet kontra 10 mm med 1,5 som en normal maskinbolt. Det er lagervarer hos alle aut. værksteder.
Fint nok for jeg var på vej til Næstved for at hente min fuldkåbe fra maleren, og havde aftalt med Rune at mødes i Lydmuren da han skulle have rulle sin mc der på dagen. Jeg køber kæde olier og div. ting for et par tusinde og spørger om de har de omtalte bolte til caliperne. "NEJ det har vi ikke og du gidder jo ikke betale for vores lagerplads vel???" var svaret. Nå men jeg skulle jo have resten, og spørger så om hun ikke lige vil ringe til SPH i Næstved og høre om de har boltene på lager, for så kunne jeg lige nå derned og købe dem der, for ellers skulle jeg omkring Enghave. (modsatte vej)
"Jamen altså hun havde ikke sådan tid til at ringe rundt, og hun havde en total skade som havde ventet længe på at hun kunne komme igang."
HVAD FOR NOGET!!!
Så måtte jeg lige blive lidt skarp i tonen, for mine penge var gode nok men service det bruger hun åbenbart ikke!!!!
Endelig blev hun overbevist om at det nok var bedst at ringe til SPH.
"Hej har nogle bolte til caliperne på en GSXR600/750 ´04? Nej det regnede jeg heller ikke med, Farvel!" (det tog nok ca. 10 sek den samtale)
Så må du ringe til Enghave og høre om de har dem hjemme! svarede jeg til det...
"Jamen der findes 12 forskellige bolte til at holde caliperne!!"
Ja det tror jeg på!!! Klart... Årgang 04 med radialmonterede bremser.
"Det var hun sådan set ligeglad med om den havde"
Surmulene gik hun ind på kontoret for at finde nummeret, og kom tilbage for at spørge om boltene gik på langs med cykelen eller på tværs?
HVAD??? For fanden da! Radialmonterede bremser gå sku da på langs med cyklen, det burde en reservedelschef for fanden da vide, men hun var jo fuldstændigt ligeglad med at vide at den havde radialmonterede bremser.
Langt om længe fandt hun nummeret til mig og jeg forlod bixen for sidste gang med et ja rend mig i tankerne...
Jeg tøffede ud i bilen og ringede til SPH:
Hej jeg skal bruge nogle bolte til monteringen af caliperne på en GSXR ´04.
"Det har vi ikke på lager, MEN vi har nogle alm. unbracobolte med cylinderhoved og det rigtige gevind"
Skide godt så kommer jeg lige forbi og henter nogle af dem.
"Du er velkommen! Vi har en hel kasse med 100 så der skulle være nok"
Efter køreturen til Næstved stod jeg med 4 bolte i sort med en pris på 10,- pr stk.
ALDRIG ALDRIG ALDRIG SKAL JEG IND OG LÆGGE PENGE I LYDMUREN IGEN!!!!
I andre der handler der STOL ALDRIG PÅ JENNY, for hun prøver at sælge jer det hun tjener mest på og ikke det bedste produkt til prisen, og hun er ikke bleg for at lyve dig lige op i hovedet!!!!
For fremtiden kører jeg til FA MOTO...
Værkstedet i Lydmuren får **** ud af *****
Lageret / Jenny får * ud af *****
Jeg har en arbejdskollega som kører Thunderace, som havde været forbi Lydmuren for at købe et sæt armerede slanger til den.
Han ville gerne have et sæt speciellavede, men Jenny sagde at det var synd at sætte andet end originale bremseslanger på den.
Hmmm. Ja ok men hvad koster de?
1000,- + montering.
Det blev bestilt, men da de kom kostede de pludseligt 1500,- og var ikke så interessante mere.
Hvad sker med hende???
Originale skulle de være bedre/pænere end de specieltfremstillede? Eller tjener hun mere på et sæt originale???