Forfatter Emne: Fuld yoshimura, høj >< lav montering?  (Læst 3431 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

• Plastikrocker
Fuld yoshimura, høj >< lav montering?
« Dato: September 20, 2007, 11:17:26 am »
Sæsonen sluttede tidligt i år, men så har man jo bedre tid til at lægge planer :wink:

Før næste sæson skal der (indtil videre) monteres:

Fuld yoshimura (carbon)

PCIII Usb + KN filter

Hugger

Måske noget andet lys (xenon/vibra?)

Jeg har ikke fået taget nogen billeder af dyret (våd sommer, maskinen altid *lidt* beskidt). :hand: :hand:
Den ligner denne, bare med standard potte og røde rim-stripes:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12413

Mit spørgsmål er hvad der er pænest, på en SV650S: Udstødning med høj montage eller standard position?
Personligt hælder jeg til standard montagen, men er der nogle af jer, der har (links til) sammenlignelige billeder, så jeg kan få syn for sagn?

Desuden, hvad er forskellen på Yoshimura's TRS og RS-3?
SE SVAR HER: http://www.exoticsportbike.com/what's_this7.htm

Kommentarer iøvrigt?

« Senest Redigeret: September 20, 2007, 02:04:51 pm af Kralund »
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

m4gnus

• Søndagskører
  • **
Re: Fuld yoshimura, høj >< lav montering?
« Svar #1 Dato: September 20, 2007, 11:20:23 am »
Jeg synes ikke det ser så godt ud når de sidder helt oppe ved bagsædet - jeg synes den almindelige højde er fedest :)

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: September 20, 2007, 11:40:57 am »
Nej, de skal godt nok placeres LIGE i øjet, for at være pæne.

Nu vil jeg ikke begynde at fremhæve danske eksempler (kunne meget hurtigt få trådt nogle mennesker herinde over tæerne :club: :D), men jeg fandt et par eksempler på MCG, som jeg ikke rigtigt brød mig om..

Dog tror jeg, at en "helt korrekt" placeret høj udstødning på en 650'er kan være pæn? Huggeren ville vel også i højere grad kunne komme til sin ret?

PS: lavede lige en lille edit i 1. post, til de yoshimura interesserede.

PPS: På en relativt lille maskine som en SV650S (ydelsesmæssigt), er et en ny, fuld udstødning bare penge ud af vinduet? Kan en slip-on/bolt-on potte gøre det?
« Senest Redigeret: September 20, 2007, 02:04:28 pm af Kralund »

Jens Bjørn

• Roadracer
  • Hvaffor noget rullegrus??
« Svar #3 Dato: September 21, 2007, 10:45:52 am »
Jeg synes ikke det ser så godt ud når de sidder helt oppe ved bagsædet - jeg synes den almindelige højde er fedest :)

:huh:
Nu med Flystøj

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: September 21, 2007, 12:19:14 pm »
Jens Bjørn

Jeg må med det samme sige, at det faktisk ser ok ud på din.
Efter lidt research, er jeg kommet frem til at højt monterede udstødninger tager sig pænere ud på old-school SV'ere.

Det er naturligvis bare min helt egen personlige mening, so shoot me  :angel:

Er der virkelig ingen af de mere garvede herinde, der har en kommentar til slip on/full udstødning?
Jeg mener, lyden ændrer sig ikke nævneværdigt, så det skulle jo alene være for den øgede effekt?

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #5 Dato: September 21, 2007, 02:31:48 pm »
Jens Bjørn

Jeg må med det samme sige, at det faktisk ser ok ud på din.
Efter lidt research, er jeg kommet frem til at højt monterede udstødninger tager sig pænere ud på old-school SV'ere.

Det er naturligvis bare min helt egen personlige mening, so shoot me  :angel:

Er der virkelig ingen af de mere garvede herinde, der har en kommentar til slip on/full udstødning?
Jeg mener, lyden ændrer sig ikke nævneværdigt, så det skulle jo alene være for den øgede effekt?

Tja...

1) Hvis man køber et full system. Så slipper du for at skal save i din orginale udstødning, som vist nok er pænt dyr...

2) Der er delte meninger, om der er effekt forskel på et full system, og bare en potte. Nogen kommer med beviser for det ene, og andre for det modsatte.
Skal man alligevel gå hele turen, med pc og filter osv. Så kan man vel lige så godt ta' det sidste skridt, og købe full system?... Det er bare min mening  :wink:

3) Og ang. placering af udstødningen. Så syntes jeg den fedeste løsning er, at hvis den bliver i den orginale position. Men at man lige tager og trækker udstødningen op imod sædet. Så den står en smule mere lodret. Det kræver bare man får nogle andre fodhvilere bagtil, eller fjerner dem helt, da de kommer i vejen for udstødningen... Hvis du er med på hvad jeg mener? :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: September 21, 2007, 02:32:02 pm »
PPS: På en relativt lille maskine som en SV650S (ydelsesmæssigt), er et en ny, fuld udstødning bare penge ud af vinduet? Kan en slip-on/bolt-on potte gøre det?
Da nogen af os for et par år siden var inde og trille på Enghave's bænk (åbent hus) lå vi ganske tæt ydelsesmæssigt. Sprøjtmodellerne lå omkring 73-74 hk på hjulet, oldschool et par hk lavere.

Fuldt system med standard placering var bedst, Capones Yosi og rune's Aka. Dernæst slipon med standard placering, og til sidst oplagte. ifølge mekkeren var det knækket på mellemrøret (til den oplagte) der gjorde at den lige manglede det sidste.

Fuldt system havde en bedre effektkurve, næsten helt lige. Fuldt system havde også en meget flot momentlinje, helt flad (så vidt jeg husker :undecided:)

Men, det er altså marginaler vi taler om, een hest og et bette hul i momentkurven. Jeg tvivler sku på at det har noget at sige ved lyskrydsene.

Min vurdering : Ta den du syntes er pæn og lyder godt :D :D Jagter du hk, snup en GIXXER  :mrgreen:

Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: September 21, 2007, 09:05:51 pm »

Tja...

1) Hvis man køber et full system. Så slipper du for at skal save i din orginale udstødning, som vist nok er pænt dyr...

3) Og ang. placering af udstødningen. Så syntes jeg den fedeste løsning er, at hvis den bliver i den orginale position. Men at man lige tager og trækker udstødningen op imod sædet. Så den står en smule mere lodret. Det kræver bare man får nogle andre fodhvilere bagtil, eller fjerner dem helt, da de kommer i vejen for udstødningen... Hvis du er med på hvad jeg mener? :)

1) Dét havde jeg glemt, god pointe!
3) Jeg tror jeg véd hvad du mener, men dét er vist ikke noget for mig.

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: September 21, 2007, 09:09:00 pm »
Da nogen af os for et par år siden var inde og trille på Enghave's bænk (åbent hus) lå vi ganske tæt ydelsesmæssigt. Sprøjtmodellerne lå omkring 73-74 hk på hjulet, oldschool et par hk lavere.

Fuldt system med standard placering var bedst, Capones Yosi og rune's Aka. Dernæst slipon med standard placering, og til sidst oplagte. ifølge mekkeren var det knækket på mellemrøret (til den oplagte) der gjorde at den lige manglede det sidste.

Fuldt system havde en bedre effektkurve, næsten helt lige. Fuldt system havde også en meget flot momentlinje, helt flad (så vidt jeg husker :undecided:)

Men, det er altså marginaler vi taler om, een hest og et bette hul i momentkurven. Jeg tvivler sku på at det har noget at sige ved lyskrydsene.

Min vurdering : Ta den du syntes er pæn og lyder godt :D :D Jagter du hk, snup en GIXXER  :mrgreen:

Jamen, så er der vist bare tilbage at bestille dén fulde yoshi :afro:

Flere heste?? Ej, 2 cifrede heste er alt rigeligt indtil videre :wink:

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Oktober 02, 2007, 04:07:18 pm »
cool... hvilken løsning fandt du frem til?...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Oktober 02, 2007, 06:26:17 pm »
cool... hvilken løsning fandt du frem til?...

Det bliver den normale plads. Mit nyeste dilemma er, Titanium eller Carbon :rolleyes: