Forfatter Emne: Forsikrings fjolser!  (Læst 6086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Forsikrings fjolser!
« Dato: September 19, 2007, 03:15:39 pm »
For ikke så længe siden købte jeg en SV650s K6.
Kontaktede da IF da de jo har et samarbejde med suzuki.
Fik også et fornuftigt tilbud på forsikring af min nye mc.
De sender min et forsikringsbevis som jeg skal bruge til at omregister mc'en med. På dette bevis står der Reg nummer og Hvilken mc det er. (Sv650s)

Jeg modtager 1 uge senere så registreringsatesten. Kontrollere lige at alt er som det skal være. Og det var jo i orden det hele.
1 uge efter at jeg har modtage papirerne på mc'en har jeg stadig ikke hørt fra forsikringsselvskabet. Jeg ringer så til dem for at høre hvornår jeg modtager min police og opkrævning. De siger så at jeg har dem dagen efter. Efter 3 dage så ringer jeg og rykker for det endnu engang. Denne gang sker der så noget. 2 dage efter opkald nr 2. Modtager jeg så en police og opkrævning på forsikring af en SV1000S. Ringer med det samme til dem endnu engang. Oplyser dem at der er noget helt galt. Først fik jeg at vide at de fik alt deres info fra motorkontoret, så det var ikke dem der havde lavet en fejl. Der måtte jeg så fortælle dem at jeg sad med registreringsatesten, og der var ingen fejl på. Så kunne han lige pludselig godt at at det kun var en Sv650s.
Jeg får så at vide at han vil rette det og sende mig en ny police og opkrævning. 2 dage senere modtager jeg så endnu en police og opkrævning. Denne gang på en Sv650s....... MEN med en 996ccm motor!!!! Jeg ringer til dem endnu engang. Nu har jeg fået at vide at de vil rette fejlen igen. Så nu er jeg sku spændt på at se hvad jeg så få med posten næste gang. :club:






« Senest Redigeret: September 19, 2007, 03:19:50 pm af lsp_dk »
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #1 Dato: September 19, 2007, 03:23:57 pm »
ja det sku flot.... :mrgreen: :mrgreen:

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #2 Dato: September 19, 2007, 03:28:15 pm »
For at det ikke skal være løgn havde jeg samme problem med dem da jeg i sin tid havde min bil forsikret hos dem.
På det tidspunkt nåede min bil at være en, Corolla 1,3, Carina II 1,6 og tilsidst ramte de rigtigt med Corolla 1,6...  :undecided:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #3 Dato: September 19, 2007, 03:28:39 pm »
tænk - det er aldrig den anden vej rundt - at man har en sv1000 og de kræver forsikring på en sv650 og 996cc står med småt
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #4 Dato: September 19, 2007, 03:29:41 pm »
For at det ikke skal være løgn havde jeg samme problem med dem da jeg i sin tid havde min bil forsikret hos dem.
På det tidspunkt nåede min bil at være en, Corolla 1,3, Carina II 1,6 og tilsidst ramte de rigtigt med Corolla 1,6...  :undecided:
glæd dig til at omregistrerer den når du skifter til anden motor  :P
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #5 Dato: September 19, 2007, 03:35:43 pm »
Man får hvad man betaler for.

Vi har Lærerstandens Brandforsikring - De er billigere end alle de andre, men deres service, telefontider og evne til at forstå hvad man siger til dem er MEGET begrænset.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #6 Dato: September 19, 2007, 03:46:22 pm »
Man får hvad man betaler for.

Vi har Lærerstandens Brandforsikring - De er billigere end alle de andre, men deres service, telefontider og evne til at forstå hvad man siger til dem er MEGET begrænset.

Enig..har tjenestemændenes..og de fatter brik + sender div. opkrævninger på en Yamaha et eller andet ???
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #7 Dato: September 19, 2007, 03:53:18 pm »
Ja man får hvad man betaler for. De fleste gange. Men jeg synes sku at det mindste er at de ved hvad de forsikre. Heldigvis er det også kun min SV der er hos IF. Yamahaen, Celicaen, ulykke, livs- og indboforsikring er hos GF. Dem har jeg aldrig haft problemer med. Og de er ellers meget billige.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #8 Dato: September 20, 2007, 09:01:12 am »
Man får hvad man betaler for.

Vi har Lærerstandens Brandforsikring - De er billigere end alle de andre, men deres service, telefontider og evne til at forstå hvad man siger til dem er MEGET begrænset.

Jeg kan ikke få min SV1000 forsikret lige så billigt hos Lærerstandens som ved TRYG. Men bilen er billig at forsikre hos LB  :D
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #9 Dato: September 20, 2007, 09:03:11 am »
Man får hvad man betaler for.

Vi har Lærerstandens Brandforsikring - De er billigere end alle de andre, men deres service, telefontider og evne til at forstå hvad man siger til dem er MEGET begrænset.

X2! Har godt nok Runa, men same same, da de deler administration....
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #10 Dato: September 20, 2007, 09:12:10 am »
Man får hvad man betaler for.

Vi har Lærerstandens Brandforsikring - De er billigere end alle de andre, men deres service, telefontider og evne til at forstå hvad man siger til dem er MEGET begrænset.

X2! Har godt nok Runa, men same same, da de deler administration....
Nå!

Jeg har Bauta - igen samme koncern - men jeg har altså fået prima behandling der.  Betydelig bedre end både Tryg og Topdanmark hvor jeg har været før. Jeg har også haft forsikring ved GF, men det var på samme gode behandling som Bauta.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #11 Dato: September 20, 2007, 09:38:59 am »
Jeg har så kun positive oplevelser med IF/Suzuki MC forsikring, men mon ikke det er som så meget andet - afhængig af hvem men lige fik fat på da man ringede.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #12 Dato: September 20, 2007, 12:10:54 pm »
Jeg har så kun positive oplevelser med IF/Suzuki MC forsikring, men mon ikke det er som så meget andet - afhængig af hvem men lige fik fat på da man ringede.

Min egen erfaring med IF/Suzuki er også god. Ingen slinger i valsen dèr!
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #13 Dato: September 20, 2007, 06:43:50 pm »
Min er rimeligt dårlig.

Jeg prøvede over flere gange at skifte til dem, men det er endnu ikke lykkedes dem at sende et skide forsikringsbevis så jeg kan omregistrere SV'eren.

Nu er det så for sent, da jeg har TopDK til en bedre pris end IF ville lave den til..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Forsikrings fjolser!
« Svar #14 Dato: September 23, 2007, 08:24:03 am »
Kan være jeg lige skulle kontakte if - har fået police i april, men ingen opkrævning  :innocent:
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger