Så er det tid til at SVinet skal gejles lidt
skal have smidt følgende på:
1.) Alu-kædeskærm. Virker som piece-of-cake at få på - tror ikke det bliver et problem
2.) Alu-fodhvilere. Virker også ret nemt
3.) Lucas FE. Instruktioner på tysk!!!
- virker noget omfattende. Men der er en god forklaring i Haynes på, hvordan man skiller bagenden ad. Hamicad har også nogle gode illustrationer (går udfra det er nogenlunde samme procedure som Lucas FE.) Hullerne i pladen passer sikkert ikke til Lucas'en, så måske jeg bare skulle lade de gamle skruer være, så de skjuler de grimme huller - og så hente nogle nummerpladeskruer ved forhandleren. Og så er der vist et eller andet med sikringsboksen, right? Kan man spænde den fast et sted med ledning-strips eller lignende?
4.) Diode-blinklys. Noget at bemærke her? Jeg har købt en Kellermann-relæ - lød noget nemmere og mere elegant end at fifle med modstande...
5.) Renthal Ultra-Low styr. Jeg valgte denne model, da den efter sigende skulle passe på SV'eren, uden at man skal bøvle for alt meget med at få slanger og kabler til at nå. Det er bredere og lavere end standard-styret, men ikke nær så bredt som typiske "streetfighter"-styr. Styret er "pre-drilled" til SV'eren, så der er allerede huller til instrument-konsollerne
Jeg synes det virker som den mest omfattende af opgraderingerne, men i følge Haynes ser det ud til at være en rimelig overkommelig opgave. Jeg har også anskaffet en passende momentnøgle, så jeg kan få spændt boltene korrekt. Er der noget man ellers skal være opmærksom på, når man skifter styr på SVinet? Måske jeg skal have fat i noget fedt til gashåndtaget og noget lim til det venstre greb...?
6.) Spejle til styrenderne. Nemt nok. Men jeg får jo så et par huller, der hvor de originale spejle er skruet fast, hvor der kan komme vand og andet snask ned
Hvordan har i andre, der kører med spejle på styrenderne fikset dette - bare puttet nogle passende skruer i hullerne?
Jeg har ikke den store erfaring i at skrue selv
(computernørd
) Jeg vil vildt gerne selv udføre arbejdet - for det første fordi jeg gerne vil have oparbejdet noget erfaring, for det andet fordi det koster en bondegård at få de professionelle til at gøre det
Jeg synes det virker til at gå til. Think I can do it? Eller er der mange gotchas for en newbie...?