Forfatter Emne: mere brøl på sv1000  (Læst 3218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
mere brøl på sv1000
« Dato: September 14, 2007, 03:23:42 pm »
fik et tip om at det kunne gi lidt mere ludt hvis man fjernede indsugningsstudsen på luftfilteret.....den inklede i gummi som sidder forest..... ved ikke om hvad det har at sige..... men den brøler temlig meget mere.... hmm.... nogle der har tjek på det ??????????????
nu med yamaha fz1 2008

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mere brøl på sv1000
« Svar #1 Dato: September 14, 2007, 04:17:28 pm »
Studsen er ment som støjdæmpning - og sikring imod at du suger dyr og lort med op...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #2 Dato: September 14, 2007, 04:26:32 pm »
Studsen er ment som støjdæmpning - og sikring imod at du suger dyr og lort med op...

jepper.... det fik jeg også at vide.... skulle renses lidt oftere....

har jo over vejet andet luftfilter.... pipercross... men der har vi så larmen og skidtet igen....
nu med yamaha fz1 2008

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: September 14, 2007, 05:55:35 pm »
Jeg skal have pipercross på, men stadig med toppen af kassen siddende på sin plads. Jeg gider ikke høre på indsugningsstøj.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #4 Dato: September 14, 2007, 06:18:23 pm »
Jeg skal have pipercross på, men stadig med toppen af kassen siddende på sin plads. Jeg gider ikke høre på indsugningsstøj.

okay.... troede ikke lige det var muligt... havde overvejet at få klistret noget lyddæmnings matriale op under tanken som dæmper.....  eller evt lave noget som dæmper og stadig giver rette mængde luft...

at have kassen på må gå ud over de sidste heste
nu med yamaha fz1 2008

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #5 Dato: September 15, 2007, 02:18:00 am »

okay.... troede ikke lige det var muligt... havde overvejet at få klistret noget lyddæmnings matriale op under tanken som dæmper.....  eller evt lave noget som dæmper og stadig giver rette mængde luft...

at have kassen på må gå ud over de sidste heste

Det skal en rulning afgøre i mit tilfælde. Jeg fokuserer ikke på topeffekt eller -moment, men hvordan kurverne ser ud.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #6 Dato: September 30, 2007, 11:57:45 am »
så kom der pipercross filter....på..

venter lige med at høre til senere....  :afro: måske sådan et garn vil hjælpe på støjen
nu med yamaha fz1 2008

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #7 Dato: September 30, 2007, 01:08:57 pm »

venter lige med at høre til senere....  :afro: måske sådan et garn vil hjælpe på støjen

Husk så at få den rullet ind også :innocent:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #8 Dato: September 30, 2007, 03:12:48 pm »

Husk så at få den rullet ind også :innocent:

jepper ligger i forhandlinger med mr dyno,,,  skal bare ligfe have nye udstødninger på først....

tror der er nogle gamle damer der ligger en kage.... når jeg hugger til den... for da den larmer... ørepropper.. er selvskrevet nu
nu med yamaha fz1 2008

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #9 Dato: Oktober 02, 2007, 10:52:49 am »
Jeg har både fjernet gummi dimsen og sat K&N filter på og må sige at min SV1000S brøler virkeligt dejligt. En del af forklaringen kan selvfølgelig være de dobbelt Akrapovic racepotter som sidder på. Når jeg cruiser med min kammerat som har en helt standart SV1000Sk7 kan jeg i hvert fald ikke høre ham overhovedet. Noget super lækkeet er at lave et kivkdown og slippe koblingen lidt hurtigt så prutter den lidt og skræmmer alle søndagsbilisterne. :mrgreen:

Mvh. Ole
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #10 Dato: Oktober 02, 2007, 10:30:49 pm »
Jeg har både fjernet gummi dimsen og sat K&N filter på og må sige at min SV1000S brøler virkeligt dejligt. En del af forklaringen kan selvfølgelig være de dobbelt Akrapovic racepotter som sidder på. Når jeg cruiser med min kammerat som har en helt standart SV1000Sk7 kan jeg i hvert fald ikke høre ham overhovedet. Noget super lækkeet er at lave et kivkdown og slippe koblingen lidt hurtigt så prutter den lidt og skræmmer alle søndagsbilisterne. :mrgreen:

Mvh. Ole

sætter også filter låget på igen... også uden gummistuds.... det er fuldstændigt umuligt at køre med åbent filter... har aldrig hørt noget der lyder så voldsomt....
vil dog først lige prøve at fore tanken med lyd gummi og se om det tager det værste.... er helt ør i hovet efter en tur.. det er trods ørepropper---
akrapovic potter er bestilt... skal bare lige hentes  :thumbsup:
nu med yamaha fz1 2008

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #11 Dato: Oktober 03, 2007, 01:14:09 pm »
Bare pas på når i vasker SVinet da man nemt spuler vand ind på luftfilteret hvis snorklen ikke er i.

Jeg har lavet et par huller i toppen og bagsiden af låget til kassen, men har beholdt snorklen i, så jeg ikke har problemer mad vand fra vandslangen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing