Forfatter Emne: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?  (Læst 6586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Dato: September 11, 2007, 08:04:13 pm »
Hej.

Jeg skal have nyt bagdæk, og overvejer om det er nødvendigt også at skifte fordækket.

Jeg har nu Pilot Power på. (fordæk made in Spain DOT HB7B 979T - er det et af de omtalte der kan skiftes gratis?)

Jeg vil have Pilot Road 2 eller BT021 på bagpå. Men jeg overvejer også om det forreste skal skiftes, og uploader derfor et billede af det, så I evt. kan se om det trænger. (Det er ikke sådan at være nybegynder) Jeg har flere billeder, hvis det ikke er til at se.

Hvis jeg skal have nyt på skal det så også være Pilot Road 2 eller BT021, eller???

Sidste spørgsmål. Hvad må et bagdæk koste monteret? Og hvad må det koste, hvis jeg skal have både for og bagdæk på?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #1 Dato: September 11, 2007, 11:05:07 pm »
Det ser umiddelbart ud som om at fordækket klarer et bagdæk mere  :D

hvis du vil køre med forskellige dæk skal du bare sørge for at fordækket har den bedste vedhæftningsevne. En baghjulsudskridning er til at klare, værre er det med en forhjulsudskridning  :dead:

Om du vælger Pilot Road eller BT021  :undecided: kender dem ikke  :?:

Pris............... aner jeg heller ikke, der må være nogle som kender de forskellige priser.

det var da 2 ud af 4  :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #2 Dato: September 12, 2007, 04:13:03 pm »
Prøv at PM'e Alex ... han har vist en ok dækpris incl. montering.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #3 Dato: September 12, 2007, 04:50:32 pm »
Prøv at PM'e Alex ... han har vist en ok dækpris incl. montering.

Han skal godt nok være billig, da jeg bor i Århus.


Det jeg helst vil vide er, om det er nødvendigt at skifte mit fordæk.

Jeg har Pilot Power på nu, og ser ikke selv noget problem i at beholde mit fordæk, og sætte et Pilot Road 2 bagpå.

Dette finder jeg kun nødvendig, hvis mit dæk er for slidt. Er det det ud fra billederne?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #4 Dato: September 12, 2007, 05:28:03 pm »
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #5 Dato: September 12, 2007, 06:33:10 pm »
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...

Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)

Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.

Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #6 Dato: September 12, 2007, 06:46:33 pm »
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...

Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)

Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.

Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?


du kan sagtens fortsætte på det fordæk, der er masser af gode km i det,
om du blander er vist et religionsspørgsmål, hardcore fundamentalisterne vil skrige op om dækmønster vandfortrængning bla bla osv...
os alm. dødelige slider dækkene ned, og skifter dem, om der sidder det ene eller det andet mærke på(bare de har nogenlunde samme vedhæftningsevne :!:) gør nada i min verden.
   

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #7 Dato: September 12, 2007, 07:21:28 pm »
Du kan jo se en indikation på dækket, hvor meget mønster der er tilbage (den skulle gerne være nede i mønstret midt på dækket, når den er kommet frem til "overfladen" i dækket, er ca 1 mm dækmønster tilbage... eller sådan noget?). Så er det jo bare op til dig selv, om du vil køre med 2 forskellige slags dæk, indtil dit fordæk er slidt ned, hvis de ikke allerede er det. Eller om du bare vil skifte begge på samme tid...

Indikationen kan tydeligt ses på billede nr. 1 (der er også en "revne" i dækket der???)

Spørgsmålet går mere på om det burde skiftes nu, eller om det let kan holde < 1000 km endnu, inden det er uforsvarligt at køre med. Vi skal jo ikke gå på kompromis med sikkerheden, som også leder mig frem til det næste, som du også er inde på.

Det er op til mig selv, om jeg vil køre med 2 forskellige slags dæk? Det mener jeg jo ikke der sker noget ved, så længe mit fordæk er blødere (mere grib) end bagdækket, og det må det jo være... Er jeg forkert på den?


du kan sagtens fortsætte på det fordæk, der er masser af gode km i det,
om du blander er vist et religionsspørgsmål, hardcore fundamentalisterne vil skrige op om dækmønster vandfortrængning bla bla osv...
os alm. dødelige slider dækkene ned, og skifter dem, om der sidder det ene eller det andet mærke på(bare de har nogenlunde samme vedhæftningsevne :!:) gør nada i min verden.

Præcis!

Jeg kører selv med 2 forskellige mærker på min... Eneste grund er at jeg ikke gad og smide et nyt fordæk på dengang, var at der stadig var masser af km i det endnu. Skifter det nu her, når den skal til 24.000 km service

Og det jeg mente med at det var op til dig selv. Var om du ville føle dig tryk ved at køre videre med det dæk, eller om du bare skulle have "bekræftet" af det var forsvarligt. :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #8 Dato: September 13, 2007, 07:23:01 am »
Jeg ville køre videre med det fordæk.
Det at fordækket er et blødere compound end det du vil sætte bagpå er i mine øjne kun en fordel.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #9 Dato: September 18, 2007, 08:05:50 am »
Er det her det rigtige bagdæk til min 6½?

Har sgu aldrig købt sådan noget før.

Men det er mest betegnelsen jeg ikke aner. Men er den ikke rigtig. 160/60 ZR 17 W

Har lige et screenshot af det jeg regnede med...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #10 Dato: September 18, 2007, 01:12:10 pm »
Virkelig ingen, der kan hjælpe? Skal nemlig gerne bestille i dag.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #11 Dato: September 18, 2007, 01:24:50 pm »
det dæk er helt perfekt til din cykel, det er bare frem med dankortet
   

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #12 Dato: September 18, 2007, 02:07:44 pm »
det dæk er helt perfekt til din cykel, det er bare frem med dankortet
X 2
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #13 Dato: September 18, 2007, 02:31:07 pm »
Bare husk på at mønsteret ikke dræner så meget på forhjulet som baghjulet hvis du kun skifter bagpå, men hvis du husker på det når du kører i regnvejr, og kører efter det så er der ingen problemer ved at kører til den når min dybden.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Nyt bagdæk, skal jeg også have fordæk?
« Svar #14 Dato: September 25, 2007, 11:46:09 am »
Endelig kom dækket. Så skal jeg bare have det sat på. Hvad er en rimelig pris for det? Både "orange" og hvidt?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet