Nu har jeg taget en lang snak med Robert. Robert (Rernböck) som i dag har MC-Stationen i Bækmarksbro og som er en ørn til tuning, er manden som i sin tid modificerede mine karburatorer.
Ifølge ham vil jeg ikke få mere ud af at montere et jetkit. Og i princippet har han jo ret. For SVinet leverede dengang 75HK på hjulet, samt havde en yderst pæn kurve.
(klik på billedet for at se det i en større udgave)
Og som Robert rigtigt påpeger, så kan der ikke hentes mere ved at sætte et jetkit på.
Nu er mit problem bare, at modifikationen er lavet til det originale luftfilter (som også er modificeret med to stk. 14,5 mm huller placeret 5 mm bag indsugningsstudsen). Og jeg har efterfølgende skiftet til et K&N filterelement, så nu er min modifikation helt hen i hegnet.
Så skal jeg sætte originalt luftfilter i igen, så den atter kommer til at køre som en drøm, eller skal jeg beholde K&N filteret, og yderligere investere i et dyrt jetkit? Det er et stort dilemma for mig.