Forfatter Emne: Knee sliding  (Læst 3071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
Knee sliding
« Dato: September 09, 2007, 04:29:18 pm »
Hej jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som har været på bane dage om hvordan man bliver god til knee sliding og hvordan i indøver det både i praksis og i teori.Jeg synes jeg kan komme et godt stykke ned men mangler det sidste.Håber at høre noget seriøst fra jer.Mvh norton :D :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Knee sliding
« Svar #1 Dato: September 09, 2007, 07:11:07 pm »
Hej jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som har været på bane dage om hvordan man bliver god til knee sliding og hvordan i indøver det både i praksis og i teori.Jeg synes jeg kan komme et godt stykke ned men mangler det sidste.Håber at høre noget seriøst fra jer.Mvh norton :D :D

personligt er det ikke noget jeg praktiserer med vilje, .. kæene rammer pt helt af sig selv, når der er meget nedlægning på..

nu er jeg temmelig lavstammet, og har ikke særligt lange stænger, så det sker kun når der er meget nædlægning på. (og kun på banen..)

prøv lige ast check det her indlæg.. der er video guides til det du efterlyser  http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7303.0

« Senest Redigeret: September 09, 2007, 07:13:43 pm af Luske »

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Knee sliding
« Svar #2 Dato: September 09, 2007, 07:19:31 pm »
Hej jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som har været på bane dage om hvordan man bliver god til knee sliding og hvordan i indøver det både i praksis og i teori.Jeg synes jeg kan komme et godt stykke ned men mangler det sidste.Håber at høre noget seriøst fra jer.Mvh norton :D :D

 :wink:

det er ikke noget man behøver at blive god til.. det er sådan set mest en hjælp, der indikerer hvor meget nedlægning man har på.

..men i starten er det pisse fedt, og man sætter knæet i så snart der er mulighed for det.
Men nu gør jeg det faktisk sjældent, for det er ikke så nødvendig mere. -men stikker knæet ud for at få fornemmelsen af svinget, nedlægningen og også lidt hastigheden.

MEN -Det er stadig en fed fornemmelse   :blink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Knee sliding
« Svar #3 Dato: September 09, 2007, 07:22:06 pm »
hov..  sorry..

for at svare lidt på spørgsmålet, så er det bare mere gas, nedlægning og hæng evt mere af.

MEN !!  gør det lige på nogle ordenlige dæk og i nogle sving du kender med godt udsyn !
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

norton

  • Gæst
Re: Knee sliding
« Svar #4 Dato: September 09, 2007, 08:56:27 pm »
Tak for linket og de gode svar.Men hvordan føles det den aller første gang man banker knæet i asfalten.Får man lidt af et chock eller bliver man bare overrasket.Mvh norton :D

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Knee sliding
« Svar #5 Dato: September 09, 2007, 09:25:48 pm »
Tak for linket og de gode svar.Men hvordan føles det den aller første gang man banker knæet i asfalten.Får man lidt af et chock eller bliver man bare overrasket.Mvh norton :D

..mener det var noget i retning af "shit- hov"   ..SEEJT !!   ...MER'  !   :D
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Knee sliding
« Svar #6 Dato: September 09, 2007, 10:02:07 pm »

..mener det var noget i retning af "shit- hov"   ..SEEJT !!   ...MER'  !   :D

X2   -  Dog med forbeholdet for " Mer' "...  fordi de første gange var med mine almindelige læderbukser uden mulighed for kneesliders, så hvis jeg ville have et par bukser med indtakt læder og syninger, skulle jeg nok skifte dragt til en med plads til kneesliders.  :D


Det overraskede faktisk mig selv, da jeg så noget video jeg havde optaget i en sjov vinkel,  hvor LIDT jeg egentlig stritter med benene.. de rammer  faktisk kun asfalten fordi de nærmest er i vejen   www.peets.dk/video/knae_web.wmv 

Men som Alex siger, det er en god indikator for hvor langt man har presset citronen..
« Senest Redigeret: September 09, 2007, 10:10:58 pm af Luske »

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Knee sliding
« Svar #7 Dato: September 09, 2007, 10:11:42 pm »
..mener det var noget i retning af "shit- hov"   ..SEEJT !!   ...MER'  !   :D
X 3  :D :D
Jeg er dog begyndt at trække knæet til mig når jeg har været nede og skrabe, så ved jeg hvor jeg er  :D :D Hvis jeg holder knæet i asfalten hele tiden slider jeg et par kneesliders op på ingen tid (de billige Probiker fra Louis)

Men det er dog en herlig ting, og fed skrabelyd  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Knee sliding
« Svar #8 Dato: September 09, 2007, 11:48:08 pm »
Er der egentlig nogle der har et bud på om det er nemmere eller sværere at få knæet i jorden på en cykel med clip-on styr, frem for N'eren? Eller er det måske bare lige svært/lige nemt? Jeg synes nemlig ikke det ser ud til at knæ-vinklen ændres specielt meget...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Knee sliding
« Svar #9 Dato: September 10, 2007, 08:06:44 am »
Er der egentlig nogle der har et bud på om det er nemmere eller sværere at få knæet i jorden på en cykel med clip-on styr, frem for N'eren? Eller er det måske bare lige svært/lige nemt? Jeg synes nemlig ikke det ser ud til at knæ-vinklen ændres specielt meget...

Hygge
Det er det samme  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Knee sliding
« Svar #10 Dato: September 10, 2007, 09:16:44 am »
Er der egentlig nogle der har et bud på om det er nemmere eller sværere at få knæet i jorden på en cykel med clip-on styr, frem for N'eren? Eller er det måske bare lige svært/lige nemt? Jeg synes nemlig ikke det ser ud til at knæ-vinklen ændres specielt meget...

Hygge
Det er det samme  :D
Okay... Så kan jeg ikke bruge det som undskyldning :whatever: :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

m4gnus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Re: Knee sliding
« Svar #11 Dato: September 11, 2007, 10:41:08 pm »
MEN !!  gør det lige på nogle ordenlige dæk og i nogle sving du kender med godt udsyn !

Er standart dæk på SV 650 S K6 'ordenlige' dæk ?  :mrgreen:

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Knee sliding
« Svar #12 Dato: September 11, 2007, 10:53:38 pm »
MEN !!  gør det lige på nogle ordenlige dæk og i nogle sving du kender med godt udsyn !

Er standart dæk på SV 650 S K6 'ordenlige' dæk ?  :mrgreen:
Der er helt forskellige meninger om dette, jeg syntes de var ok. Men jeg er dog rigtig glad for Pilot Power, der holder fast både på tørt og vådt underlag  :D
Og hvis standard dækkene bliver ordentlig varme, kan man såmænd også få knæet i asfalten med dem.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta