hej til Rene´... nu har min motorcykel jo kørt 0 km og har fået bolt on carbon devil potter på
kan jeg godt køre indtil den er kørt til og så få stillet dens ECU ? for den må jo ikke
få så mange omdrejninger fra ny ? tænker mere om benzin blandningen bliver for mager ?
eller jeg skal få forhandler til at sætte de originale potter på igen indtil cyklen er kørt til
Det er en Suzuki SV1000SK7
Mvh Henrik
Der er to ting i det. For det første så kører SV´eren for magert i starten og mellem området (jeg har haft to SV1000SK6 og de kørte begge for magert der) og det er jo lige der hvor du skal køre din nye SV´er til.
For det andet, så kan det (i yderste tilfælde) give problemer med garantien. Det er sådan at når du skifter udstødning så ændre ECU´en sig og det logger den i hukommelsen. Efterfølgende kan værkstedet se de logninger når de sættet en pc på ECU´en. Hvis nu du ødelægger en ventil (det tror jeg ikke at du gør, så skal den være meget mager) så kan forhandleren sige at de ikke dækker fordi du har foretaget ændringer på motoren inden den er kørt til og kontrolleret om den køre for magert.
Hvis nu du først skifter udstødninger når den er kørt til og efterfølgene får forhandleren til at måle/justere den på en testbænk så er der ikke noget at komme efter på garantien fordi det er udført af en forhandler. Så er du på den sikre side, forstår du min pointe?
De motorcykler jeg har haft er alle købt fra ny og jeg har altid overholdt tilkøringsforskrifterne fra fabrikken og efterfølgende skiftet udstødning bagefter.