Forfatter Emne: GSXR bagdæmper til SV1000K4  (Læst 3246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Dato: September 07, 2007, 08:18:54 pm »
Nogen der ved om en sådan passer samt årgang ?
Kan man mærke forskel ? (monterer også USD forgaffel)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #1 Dato: September 07, 2007, 10:36:29 pm »
Det kommer an på fra hvilken årgang gixx dæmperen kommer, de passer vist ikke alle.
GD

CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #2 Dato: September 07, 2007, 11:36:48 pm »
hvorfor vil du skifte bagdæmperen, er standarddæmperen ikke god nok??, husk at når du skifter til gixxerforgaffel og bagdæmper bør du også skifte fjedre, da gixxergrejet er beregnet til en cykel som har lavere egenvægt, måske det var en bedre ide kun at skifte fjedrene på din sv'er??
Gixxergrejet kan jo ikke noget som svgrejet ikke kan, begge dele er jo fuldt justerbare, den eneste forskel at det er en usd og fra 2003 har de radialmonterede bremser.... so what ?? self er der bling-bling effekten men er det det værd??.....
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #3 Dato: September 08, 2007, 12:11:39 am »
Moolex: Ja!!!  :wink: Det er det hele værd!!!  :twisted:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #4 Dato: September 08, 2007, 12:20:07 am »
Moolex: Ja!!!  :wink: Det er det hele værd!!!  :twisted:

BS :twisted:
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #5 Dato: September 08, 2007, 12:20:47 am »
hvorfor vil du skifte bagdæmperen, er standarddæmperen ikke god nok??, husk at når du skifter til gixxerforgaffel og bagdæmper bør du også skifte fjedre, da gixxergrejet er beregnet til en cykel som har lavere egenvægt, måske det var en bedre ide kun at skifte fjedrene på din sv'er??
Gixxergrejet kan jo ikke noget som svgrejet ikke kan, begge dele er jo fuldt justerbare, den eneste forskel at det er en usd og fra 2003 har de radialmonterede bremser.... so what ?? self er der bling-bling effekten men er det det værd??.....

Håber da så sandelig at bagdæmperen er bedre på en Gixx 1000 end på en SV.... men den kan da redes med en Hyperpro fjeder. Problemet med standart bagdæmperen er at den dæmper for meget ved lav fart og for lidt ved høj fart = hoppende baghjul ved høj hastighed...Hvis man sætter en progressiv (Hyperpro) fjeder på og samtidig åbner mere op "rebound" og "preload" ,som Hyperpro anbefaler, så spiller den nu ok.

Forgaflen på SVéren er nu ik så ringe - hvis man kan sætte den op.

Så SV-spirit, jeg vil faktisk anbefale at du får et Hyperpro fjederkit på, evt bare fjederen på bagdæmperen (det virker).... prøv at kontakte Alex her på forum.

Mvh
GD

GD
« Senest Redigeret: September 08, 2007, 12:33:01 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #6 Dato: September 08, 2007, 12:24:08 am »
hvorfor vil du skifte bagdæmperen, er standarddæmperen ikke god nok??, husk at når du skifter til gixxerforgaffel og bagdæmper bør du også skifte fjedre, da gixxergrejet er beregnet til en cykel som har lavere egenvægt, måske det var en bedre ide kun at skifte fjedrene på din sv'er??
Gixxergrejet kan jo ikke noget som svgrejet ikke kan, begge dele er jo fuldt justerbare, den eneste forskel at det er en usd og fra 2003 har de radialmonterede bremser.... so what ?? self er der bling-bling effekten men er det det værd??.....

Håber da så sandelig at bagdæmperen er bedre på en Gixx 1000 end på en SV.... men den kan da reddes med en Hyperpro fjeder... Forgaflen på SVéren er nu ik så ringe - hvis man kan sætte den op.

GD
ja på en gixx1000 er den bedre end sv'erens, men er den bedre på sv'eren??? men kan man så ikke bare sætte hyperpro på sv dæmperen og opnå det samme??
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #7 Dato: September 08, 2007, 12:35:22 am »
Jeg kom da vist til at poste, inden jeg var færdig med at skrive  :oops:
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #8 Dato: September 08, 2007, 12:52:52 am »
Citér
Jeg tror altså at en Gixx dæmper OG en Hyperpro fjeder ville være ret godt

yes men bedre??

Citér
kører selv med standart dæmper med Hyperpro - og det er da ok)

nemli :!: hvorfor så sætte en imho tvivlsom løsning på :?: vi skal jo huske på at testryttere har været efter gixxer affjedringen, fordi den var for ringe på nogle årgange(lige præcis hvilke kan jeg så ikke huske) :oops:
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #9 Dato: September 08, 2007, 12:58:41 am »
Citér
Jeg tror altså at en Gixx dæmper OG en Hyperpro fjeder ville være ret godt

yes men bedre??

jeg TROR det  for den burde have mere styr på olien ved høj hastighed, MEN har ikke prøvet det jo.

Citér
kører selv med standart dæmper med Hyperpro - og det er da ok)

nemli :!: hvorfor så sætte en imho tvivlsom løsning på :?: vi skal jo huske på at testryttere har været efter gixxer affjedringen, fordi den var for ringe på nogle årgange(lige præcis hvilke kan jeg så ikke huske) :oops:

Det var 05´erens forgaffel , er jeg sikker på.



GD
« Senest Redigeret: September 08, 2007, 01:00:58 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #10 Dato: September 08, 2007, 10:23:28 am »
Hvorfor var 05 forgaflen ringere end de andre årgange - any idea ?
Fint nok med proressive fjedre i både SV-forgaffel og SV-bagdæmper som garanteret giver forbedringer i køreegenskaberne.
Men meningen med en USD (så vidt jeg har forstået - correct me if I´m wrong) er at du får mindre uaffjedret vægt ved forhjulet, hvilket gør kørsel/styring i sving væsentligt bedre end med en tung SV-forgaffel...
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #11 Dato: September 08, 2007, 10:35:09 am »
Der er skrevet meget om gixxer forgaflerne men jeg tror man skal huske på de er beregnet til meget højere svinghastigheder og til en meget kraftigere MC end SV'en. Jeg har selv rodet lidt med forgaflrn på min SV1000 og der kan gøres meget ved den originale uden det koster en formue.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GSXR bagdæmper til SV1000K4
« Svar #12 Dato: September 08, 2007, 01:50:52 pm »
Hvorfor var 05 forgaflen ringere end de andre årgange - any idea ?
Fint nok med proressive fjedre i både SV-forgaffel og SV-bagdæmper som garanteret giver forbedringer i køreegenskaberne.
Men meningen med en USD (så vidt jeg har forstået - correct me if I´m wrong) er at du får mindre uaffjedret vægt ved forhjulet, hvilket gør kørsel/styring i sving væsentligt bedre end med en tung SV-forgaffel...

En USD behøver ikke være bedre end en almindelig, det der er virkelig afgørende er dens evne til at "dæmpe" (håndtere olien). Men ja, det med den mindrere uaffjedrede vægt er rigtigt nok, men det andet er det vigtigere + self. fjederne. Det der afgør om en gaffel rigtig duer er, samspillet i alle komponenter. (meget kort fortalt, for der er virkelig meget til det - faktisk så meget at der vist nok findes bøger om det)

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir