Forfatter Emne: Olieskift for newbie..  (Læst 5756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Olieskift for newbie..
« Svar #15 Dato: September 07, 2007, 02:56:16 pm »
du skal til 12000km service om 500 km!! når der ikke er længere til service,ville jeg bare efterfylde med olie, da de alligevel skifter olie og filter ved service,

Gupta

• Søndagskører
  • **
« Svar #16 Dato: September 07, 2007, 03:44:45 pm »
Jo du skifter ALTID filter også!  :wink:

Hvor langt har den kørt siden sidste olieskift?

Det skal lige undersøges ;b jeg har nemlig købt den brugt så har ikke selv haft noget med den at gøre siden de 11.000 km ..

Gupta

• Søndagskører
  • **
« Svar #17 Dato: September 07, 2007, 03:45:58 pm »
du skal til 12000km service om 500 km!! når der ikke er længere til service,ville jeg bare efterfylde med olie, da de alligevel skifter olie og filter ved service,

Ok, har jeg osse tænkt på .. men er det ikke dårligt at blande brugt olie med nyt? og jeg ved jo ikke hvilken type olie der er i nu, har det nogen betydning for hvad jeg bør købe??

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #18 Dato: September 07, 2007, 04:33:43 pm »

Ok, har jeg osse tænkt på .. men er det ikke dårligt at blande brugt olie med nyt? og jeg ved jo ikke hvilken type olie der er i nu, har det nogen betydning for hvad jeg bør købe??

Hvis du kan se olie i glasset ved vandret stand, så kan du sgu godt køre lidt endnu.
Du kunne jo osse bare få skiftet olie/filter nu, og så få en liter med til efterfyldning.
Den nuværende olie kan da ikke være for gammel  :mrgreen:
Måske kan du få lov til at overvære eftersynet ? - så lærer du lidt, og kan få en god snak med mekkeren  :D
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #19 Dato: September 07, 2007, 07:26:49 pm »
Der er ikke noget værre, end når kunden står og kigger én over nakken ;)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #20 Dato: September 07, 2007, 08:02:25 pm »

Det kommer an på hvordan kunden tér sig - dumme spørgsmål kræver et dumt svar  :mrgreen:
Jeg møder alle typer gennem mit job, og de får relevante svar på relevante spørgsmål.
Men hvis de er overpedantiske eller bare dumsmarte, så får de et, til lejligheden, passende svar.
Som regel går det meget fint... :wink:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #21 Dato: September 07, 2007, 08:08:29 pm »

Det siger jeg også... Jeg hadede når kunderne stod over nakken på een.. så meget at jeg bevist "kom til at sprøjte med oliekanden på kundens tøj" en dag så lærte han det.. .. :twisted:  :D ( han stod altid over nakken på mig.. så jeg kunne mærke hans ånde.. nok fordi jeg var en tøs som lavede hans bil... Men alligevel... ret irriterende.. ( havde nu fået tilladelse af mester til at udføre mit stunt... var ikke så gammel...  :D :D
Efterfyld med lidt olie, og så få den til service om 500 km.. eller bestil tid nu hvis du er nervøs...  der sker altså ikke noget ved at du efterfylder...
Og ellers er det jo lige ud af landevejen.. husk dog at tage gammel oliepakning af når du skifter oliefilter som du skal gøre ved olieskift.  :D
« Senest Redigeret: September 07, 2007, 08:10:03 pm af Majse »