Forfatter Emne: Spørgsmål vedr. Ebay  (Læst 1663 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Spørgsmål vedr. Ebay
« Dato: September 02, 2007, 08:44:20 pm »
Hej !

Mit tyske er sådan nogenlunde - elendigt....

Men jeg har nu fået oprettet mig på ebay og har også bestilt en ny potte som beskrevet i en anden tråd.

Er det sådan, at man skal vente på en bekræftelse fra sælger, før man kan vælge at betale ?

Eller hvordan foregår det ? Kan ikke finde "betale-knappen".

Bitte hilfen ! - eller hvad det nu hedder !
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #1 Dato: September 02, 2007, 08:50:49 pm »
Hej !

Mit tyske er sådan nogenlunde - elendigt....

Men jeg har nu fået oprettet mig på ebay og har også bestilt en ny potte som beskrevet i en anden tråd.

Er det sådan, at man skal vente på en bekræftelse fra sælger, før man kan vælge at betale ?

Eller hvordan foregår det ? Kan ikke finde "betale-knappen".

Bitte hilfen ! - eller hvad det nu hedder !

oftest handler de fleste tyske "ebayere" med bankoverførsel.. dvs du skal have hans bank detaljer før du kan overføre penge til dem.

Nu ved jeg ikke hvordan din pågældende handel skal ske, men en god tin er lige at have lidt kontakt til personen , inden man smider penge efter ham..

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #2 Dato: September 02, 2007, 08:57:00 pm »
Det er en tysk forretning, der har en shop på ebay. Så det er ikke en privat-mand jeg handler med. Men ville da også meget gerne modtage ordrebekræftelse mm. før jeg sendte ham penge.

Går ud fra, at det skal foregå via Paypal...
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #3 Dato: September 02, 2007, 09:04:17 pm »
Det er en tysk forretning, der har en shop på ebay. Så det er ikke en privat-mand jeg handler med. Men ville da også meget gerne modtage ordrebekræftelse mm. før jeg sendte ham penge.

Går ud fra, at det skal foregå via Paypal...

ja hvis han har en paypal konto, så skal du bare afvente en faktura fra paypal, kræver jo også at du har paypal :)  m.m. han har en kredit kort aftale..

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #4 Dato: September 02, 2007, 09:21:24 pm »
De par gange jeg har handlet med tyskere på nettet, både på ebay og via onlineshops, har jeg først skulle betale når jeg har fået varen. Varerne er kommet med DHL eller UPS, der har taget i mod pengene.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #5 Dato: September 03, 2007, 05:25:17 am »
Betalings metoden er en rimelig vigtig detalje at være klar over inden man trykker på buy now knappen. Selv om et stigende antal tyskere er begyndt at tage paypal så er det slet ikke alle. Betalingsbetingelserne er nævnt på auktions siden, hvis sælger modtager paypal kan du se paypal logo'et,  rigtig mange tyske butikker tager stadig kun med bankoverførsel - "uberweisung".

Det er lidt farligt at trykke alt for meget rundt i noget der involverer penge og bindende aftaler hvis du ikke forstår sproget.
SV1000S K6 - blå.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #6 Dato: September 03, 2007, 07:05:29 am »
og så er det lige værd at huske på at visse banker tager pikkestore gebyrer  ifbm. udlandsoverførsler, husk samtidig at tjekke sælgers score, har han mange eller få handler??? og fik han positive karakterer???
husk ved konto til kontooverfærsler er pengene tabt hvis han er en fusker :-(
   

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Spørgsmål vedr. Ebay
« Svar #7 Dato: September 03, 2007, 04:21:00 pm »
Som regel er Tyskerne rimeligt ærlige (i forhold til mange andre !), men de foretrækker bankoverførsel.
Det er dyrt og besværligt, og du har ingen sikkerhed for handlen.
Jeg har handlet på ebay.de flere gange og er ikke blevet snydt endnu, men undgår helst at handle der fremover for ikke at komme med i den dårlige statistik.
Korthandel er vejen frem - der tør de ikke at snyde, da de så risikerer en "charge back" fra kortholderen (+ en dummebøde fra kortudstederen).
Sidst har jeg købt potter fra http://www.brspecialtuning.co.uk/, og det var bare lige efter bogen.
Han sender dig en fax-form pr. mail - den kan du bruge til kortoplysningerne, eller du kan ringe oplysningerne til ham. Så undgår man de bliver napset på nettet.
Andre steder handler man direkte via SSL, som vi kender det herhjemmefra.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...