Nu var jeg lige ude og rodde med svinet igen, og i forgårs var der massere af strøm og den kunne fint starte og det hele!!! Nu har jeg ikke brugt den siden, og da jeg ville starte den igen var der ikke ret meget strøm tilbage og den kunne så ikke lige springe igang, så det virker vel egentlig mere som om der er noget der aflader batteriet!!???
Hvis batteriet ellers er ok med vand og det hele, så tyder noget på afledning af strømmen ved stilstand.
Din første måling af ladespændingen frikender, i mine elektrikerøjne, generator og laderelæ.
Måske har der været problemer med de stikforbindelser, som du adskilte og rensede.
Et sygt batteri aflader sig selv, hvorimod et velfungerende batteri kan stå i min. en måned og stadig være klart.
Tag stellen af batteriet og forbind dit multimeter imellem stellen og batteripolen.
Multimeteret skal stå til "A", og ofte skal +ledningen flyttes over i en anden målebøsning (unfused).
Prøv så at mål om der går en strøm uden nøgle i modellen.
Lad være med at dreje nøglen og trykke på starteren - du risikerer at trække for megen strøm gennem multimeteret, og det brænder af (unfused !).
Der må kun gå ganske få miliampere (0,0X A) igennem ved stilstand - de bruges nok til at holde liv i en celle i ECU´en og til uret.
Men der er vistnok flere elektrikerhjerner her på sitet