Nå nu var jeg lige en tur ved mekker, han målte på den, og mente ikke den ladede... så jeg har bestilt en ny laderegulator/ensretter kalder man den vist... Så fik jeg lige skildt det af da jeg kom hjem og rodede lidt med stikkene og prøvede at give dem lidt kontakt spray osv. og jeg fik købt mig et multimeter så jeg kunne måle på det og når jeg måler på batteriet når maskinen er slukke siger den 11,8 v ca. når jeg tænder uden lys ryger den op på en 14,8 stykker og når jeg giver gas stiger den, når jeg så tænder for lyset falder den til en 12,8 stykker men igen stiger når jeg giver gas... tyder det ikke på det virker nu?? kan man teste ensretteren på andre måder?
Det kunne godt lyde som om den virkede !
Udover at jeg ikke mener at den bør stige ved gasgivning. regulatoren er til for at holde spændingen på et jævnt niveau.
Du skal nok lige kigge i din suzuki service manual (hvis du har sådan en - den er uundværlig kan jeg hilse og sige) og se hvordan laderegulatoren på netop din model skal fungere! På min gamle gixxer, der træder lade regulatoren først i kraft omkring 3-5000 omdrejninger, dvs når den står i tomgang, går strømmen direkte fra generetoren og over i batteriet (ca 14 volt), når så den får lidt omdrejninger og begynder at lave mere spænding, så slår lade regulatoren til og regulerer således at strømmen ikke overstiger de 14-15 volt..
Iøvrigt fortæller min service manual at det skal gøres med lyset tændt.. min taber ikke spænding ved at jeg tænder lyset, tværtimod gør det større forbrug at laderegulatoren åbner op for at lade strømmen komme igennem til batteriet, så jeg oplever faktisk en stigning i spændingen, når jeg tænder mit lys.
Umiddelbart lyder det som om din laderegulator ikke opfører sig normalt.. Men nu ved jeg ikke hvordan SV'erne skal opføre sig.. syntes bare det lyder lidt mærkeligt.
Prøv at få fat i service manual, mener der er links til dem her på forumet et sted, ellers er der nok en venlig sjæl der kan linke til en..