Ja, crashpad'sne sidder på en stang/bolt der er gennemgående.
Hvis du er heldig kan du skrue pad'en af på den anden side og trække stangen ud i den side den er bøjet.
Du kan sagtens trække den ud, motoren bliver på plads, du skal bare sætte en ny i inden du kører på den.
Som moolex siger, check blæser, eller generelt bare køleren.
På SV'eren stikker den en del ud til siderne, så den er rimelig udsat.
Men dine crashpads har muligvis reddet den.
Men tag kåben af og check om den drypper kølervæske eller om den har buler nogle steder, så den risikerer at være svækket.
Generelt er meget af det "kritiske" jo bag kåben, så af med den og se om noget drypper væske eller er revnet.
Jeg tvivler dog for skaderne ser ikke så slemme ud.
Hej, tak for det gode svar!
Jeg har nu fjernet crash-padsne og kåben - og det viser sig at de sidder fast på en lille sort dims som er bøjet - det er så den bøjede del som er knækket i den ene siden.. ærlig talt tror jeg ikke det er noget problem overhovedet.. Jeg skal bare have en ny..
Jeg har nu fundet et nyt problem - et rimelig stort et.. Der er noget som støder på de forreste skiver på forhjulet, og jeg tror at det er bremsen.. Det siger ihvertfald sådan tsssshhhhhh når jeg skubber cyklen fremad, som om der er noget som støder på skiverne.. Jeg kan ikke rigtigt se noget, men eftersom forgalfen også har fået et ordenligt stød, er jeg bange for at det er noget slemt.. For de skiver må jo ikke være skæve......
ØV BØV, jeg tror desværre jeg må bide i det sure æble, og få motorcyklen på et værksted - jeg tør simpelthen ikke køre på den, hvis jeg er usikker på om den er i orden.....Jeg må bare betale hvad det koster - det bliver sikkert dyrt - men sådan er det
..
Derudover lyder motoren altså også lidt underlig når jeg tænder den og når jeg giver lidt gas.. Det er som om at når jeg giver gas lyder det fint nok, men når jeg slipper gashåndtager stopper omdrejningerne bare med det samme, de går ikke langsomt ned.. det lyder underligt, og ikke som det plejede inden styrtet..
Tror I sådan et tjek vil blive meget dyrt?
Jeg synes sgu det er ærgeligt at sådan et lille bitte styrt, hvor de synlige skader næsten ikke er til at se, skal løbe op i næsten en halv ny motorcykels pris.. øvv!!
Jeg har været inde hos Bruun Larsen og søn (Suzuki mc forhandler og værksted i Odense) i dag, og jeg bestilte den lille dut til enden af styret (421 kr.!!!), en ny pedal til at skifte gear med (578 kr.) og et nyt koblingsgreb (ca. 300 kr.) .. Så må jeg se om jeg kan finde ud af at skifte delene.. Koblingsgrebet bliver nok svært, det er meget slapt og sidder lidt løst også.. Og så er der gearskiftet, hvilket jeg slet ikke kan se hvordan jeg skal få skiftet - der er jo ingen møtriker eller skruer eller noget..
Nå, men ja, jeg må nok erkende at jeg sgu er lidt ked af at omkostningerne bliver så dyre, når jeg lige har købt motorcyklen, og det slet ikke var min egen skyld at jeg væltede..
Mvh Magnus