Forfatter Emne: Store besparelser på sportsmotor- cyklen  (Læst 3118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Dato: September 01, 2007, 03:30:49 pm »
En lille fidus til at spare lidt på en ny mc..http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #1 Dato: September 01, 2007, 06:23:35 pm »
En lille fidus til at spare lidt på en ny mc..http://fpn.dk/motor/mc/article1064513.ece

Faktisk en lidt god ide....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #2 Dato: September 01, 2007, 10:11:39 pm »
Til ca samme penge, tror jeg sgu jeg napper en sprit ny GSX 600 R i stedet for en R6er, der har levet sine første 3 - 5.000 km på bane inkl. tæsk og styrt :wink: Men det er sikkert bare mig....  :rolleyes:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #3 Dato: September 02, 2007, 10:08:52 am »
Så kan du jo bare finde en GSXR 600, som har kørt race! Og få den endnu billigere :P
Bare man sikre sig, den er 100% i orden hvad angår styrt...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #4 Dato: September 10, 2007, 04:11:07 pm »
Ja, det tændte alligevel lidt med sådan en R6er  :kiss:

Min lokale Yamaha-mand har et par kører i R6-cup i Tyskerlandet (tror det hedder R6 cup). Han forventer, at jeg kan købe en med afgift for omkring 120.000 kr. - med 2.000 km på klokken for en 2007er (alle kåbedele lå i en papkasse med alt plastik på endnu). Han siger, at han aldrig har haft problemer med motor osv. selv om maskinerne har kørt de første par tusind på banen  :lol: Da maskinerne er 100 % standard - eller ihvertfald 99 % - skal der bare skiftes kåbe, dæk og et par dimser (det er ihvertfald hvad Yamaha manden siger). Prisen ligger fra ca. 60.000 kr. uden gejl til ca. 72.000 kr., hvis der skal være en masse racer stumper inkl. i prisen. Det lyder jo godt..... Så jeg har bedt ham arbejde lidt videre med sagen  :mrgreen:

Mht. en GSX 600 R har jeg også ringet lidt rundt - den er jo lidt billigere (formentlig også i afgift). Carstens MC i Varde har også et par kører med i vores egen 600 Challenge Cup. Han siger bare, at de maskiner, som har kørt her hjemme ikke bliver så attraktive, da der er for mange kr. tuningsdimser i (noget andet indsprøjtning, topstykke-tingel-tangel, som jeg ikke har forstand på) Der med bliver deres salgspris for høj  :huh:. Nogenlunde samme besked fik jeg fra Jan O. i middelfart (der hvor Kim Philip er ansat).

Skal der købes billig GSX 600 R skal den derfor også købes i Tyskland.... Søgningen er hermed gået i gang  8)

Morten

EDIT: Den kan købes her http://www.r6-cup.de/

« Senest Redigeret: September 10, 2007, 08:33:27 pm af Rask »
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #5 Dato: September 10, 2007, 04:36:55 pm »
Og hvis man ikke har de penge?? Overvejer seriøst om der skal gøres plads i budgettet til en lille baneknallert, men bliver nok svært at hive mere end 10-15K ud af bankbogen. Hvad skal man så gå efter?

Gerne noget ældre. Overvejer lidt en CBR 600. Andet der kunne være værd at kigge efter til den pris?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #6 Dato: September 10, 2007, 05:02:33 pm »
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #7 Dato: September 10, 2007, 07:06:11 pm »
Sparer man tilstrækkeligt med penge, så er der nok også til en anden motor hvis den går død for tidligt.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #8 Dato: September 10, 2007, 08:06:27 pm »
Sparer man tilstrækkeligt med penge, så er der nok også til en anden motor hvis den går død for tidligt.
Hvor meget har man så lige sparet på det... Kunne man så ikke lige så godt bare købe en ny istedet for?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #9 Dato: September 11, 2007, 07:35:46 am »
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #10 Dato: September 11, 2007, 10:02:18 am »
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
Nå ja hvad ved jeg. Men 2-500 km ville jeg nok heller ikke være tilfreds med, hvis det var mig der skulle købe... Men på et rullefelt, der får den da også bare gas?!
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #11 Dato: September 11, 2007, 10:22:52 am »
Lige en anden ting.
Når den er blevet brugt til race, så får den jo bare alt hvad den kan trække over alle de 2-5K km... Den bliver jo ikke "hygge til-kørt" ligesom vi gør herhjemme. Der er det altid op i det røde felt med omdrejningerne. Ved ikke hvor godt en helt ny motor har af det?...
Mange gange får cyklerne lov til at trille de første 200-500km på rullefelt eller på vejen med prøveplader :loser:
Nå ja hvad ved jeg. Men 2-500 km ville jeg nok heller ikke være tilfreds med, hvis det var mig der skulle købe... Men på et rullefelt, der får den da også bare gas?!
Nu kan et rullefelt jo bruges til andet end effektmåling - man kon jo godt køre moderat på et rullefelt :blink:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Store besparelser på sportsmotor- cyklen
« Svar #12 Dato: September 11, 2007, 01:59:25 pm »
Nogen der ved hvilken form for dokumentation der kræves til skat hvis man skal bevise den har været bruget til race.
Hayabusa Sort / Orange