Forfatter Emne: Nogen der har forstand på coppermine billedgalleri?  (Læst 2258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Nogen der har forstand på coppermine billedgalleri?
« Dato: August 31, 2007, 10:05:15 am »
Jeg ved godt det ikke er særlig mc relateret, men vi er vel til for at hjælpe hinanden. :wink:

Jeg har flyttet webhotel og var ikke lige obs på at jeg skulle ha taget en backup af min sql, så jeg har måtte installere coppermine på ny, for at få det til at virke. Dog virker det ikke helt optimalt, da jeg vil masseoploade billederne, nogle af dem kan jeg godt oploade og andre kan jeg ikke. Ved ikke lige hvad der går galt. Nogle af de billeder jeg ikke kan oploade er billeder jeg havde i mit gamle galleri. Når man masseoploader billeder, så får man en liste frem med miniature billeder, så man kan se hvilke billeder det er. Nogle gange får jeg blot et rødt kryds og andre gange får jeg billederne frem, men kan stadig ikke oploade og jeg syntes ikke lige jeg kan finde nogen fejlmeddelse.
Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, så jeg er sikker på at det virke 100 % til når jeg skal ud og rejse, så jeg kan få lagt billeder ind undervejs.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
Re: Nogen der har forstand på coppermine billedgalleri?
« Svar #1 Dato: August 31, 2007, 10:12:36 am »
Jeg kender ikke coppermine, men kender en del til php. Kan du se om det er de store billeder du ikke kan smide op. Ofte er der en begrænsning i hvor store filer serveren tillader man uploader..

Dette er en indstilling man sætter i php.ini, og hedder 'upload_max_filesize'.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: August 31, 2007, 11:49:13 am »
Hep..

nogle servere er ikke gode til at bruge GD.2 som "billede editor"  jeg har også haft problemer som dine.. prøv at vælg "image magick" som billede editor.. det virkede for mig..

bruger du image magick, så prøv omvendt at bruge GD.2

(du kan sætte det inde i konfigurations menuen)

hjælper dette ikke, sig lige til..
« Senest Redigeret: August 31, 2007, 11:53:28 am af Luske »

Bill

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: August 31, 2007, 04:11:12 pm »
Jeg er sgu ikke lige den store ørn endnu, men syntes ikke lige det er de store billeder der er problemet.

LUSKE -> Jeg må erkende at jeg ved det ikke.

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #4 Dato: August 31, 2007, 09:39:09 pm »
Du kan evt. uploade en fil der hedder etellerandet.php indeholdende følgende:

<?php
   phpinfo();
?>

Så får du en php status side når du kalder den php side og kan se hvad upload limit er sat til.
SV1000S K6 - blå.

Bill

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: August 31, 2007, 10:08:17 pm »
Jeg må erkende at jeg ikke ved hvordan jeg laver en php fil.

Men det har tilsyneladende hjulpet at jeg skiftede over til imagemagick i stedet for GD

Så tak for hjælpen folkens. Det er dejligt med et forum fuld af edbnørder, når vi hobby nogen får bevæget os ud i noget vi ikke helt har styr på  :D  :respekt:

Min gæstebog lavet i frontpage virkede heller ikke, men jeg har ikke kunne oploade via Frontpage, så det er nok derfor, men jeg har oprettet en ny webbaseret en, så nu spiller det hele vist.
« Senest Redigeret: August 31, 2007, 10:10:55 pm af Bill »