Forfatter Emne: Plejemidler ?  (Læst 6593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
Plejemidler ?
« Dato: August 30, 2007, 10:27:52 pm »
Hvilke bruger i til lakrens og pleje af samme ?
Er det "plasticmaling", som modellerne er malet med nu om dage, eller er det bare et Dansk fænomen.
Jeg ved der er mange forskellige meninger om emnet, men har brug for noget kemi til at fjerne fluer/snavs og så er spørgsmålet, om jeg bare skal "gammeldagspolere" på den fine nye lak bagefter.
Normalt bruger jeg nogle "redbox" renseservietter først til fluerne, så lidt vask og derefter polering med vanlig voks.

Kan vi få nogle produkter på banen uden der går "Muhammed" i det ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Damage

• Gæst
Re: Plejemidler ?
« Svar #1 Dato: August 30, 2007, 10:45:23 pm »
Jeg bruger Turtle Insektfjerner til at fjerne insekter, det er meget effektivt.  :thumbsup:

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #2 Dato: August 30, 2007, 11:30:28 pm »
Jeg bruger altid Sonax produkter, jeg ved ikke om det er bedre end noget andet, men jeg har billig adgang til det, så det er der står hos mig og så lidt af klargøringens vidundermiddel til at fjerne fluer med.  :blink:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #3 Dato: August 31, 2007, 08:10:24 am »
Jeg bruger ikke insektmidler på min motorcykel fordi jeg har set hved der sker med lakken hvis man ikke får skyllet ordentlig efter med vand - lakken bliver mat  :cry:

Jeg starter altid med at rense bagfælgen og bagsvinger med lampeolie, så skyller jeg motorcyklen med vand og vasker den til sidst med almindeligt autoshampoo. Så tører jeg den over alt med en bomuld klud (f.eks en t-shirt) og gnubber de sidste rester af insekter af.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Damage

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 31, 2007, 08:28:00 am »
Jeg bruger ikke insektmidler på min motorcykel fordi jeg har set hved der sker med lakken hvis man ikke får skyllet ordentlig efter med vand - lakken bliver mat  :cry:

Jeg starter altid med at rense bagfælgen og bagsvinger med lampeolie, så skyller jeg motorcyklen med vand og vasker den til sidst med almindeligt autoshampoo. Så tører jeg den over alt med en bomuld klud (f.eks en t-shirt) og gnubber de sidste rester af insekter af.

Jeg har brugt Turtle Insektfjerner i 2 år og min lak er rigtig fin. Jeg starter med at sprøjte det på og så skal det sidde i et minut herefter vasker jeg insekterne af med en blød børste og så skylder jer med vand. Hele processen tager max 5 min. Jeg har kun brugt Turtle Insektfjerner, jeg kender ikke andre produkter. Det er i øvrigt testet af FDM til at være det bedste insektmiddel.
« Senest Redigeret: August 31, 2007, 08:29:40 am af René T »

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: August 31, 2007, 09:00:03 am »
Plejer bare at bruge alm autoshampoo. Og motorrens til fælge og motoren.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Damage

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 31, 2007, 09:22:56 am »

Jeg har aldrig prøvet en autoshampoo som kunne fjerne insekter...hvilken autoshampoo bruger du?  :?

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: August 31, 2007, 09:35:44 am »

Jeg har aldrig prøvet en autoshampoo som kunne fjerne insekter...hvilken autoshampoo bruger du?  :?

Den billige fra ALTA. Men ja insekterne er ikke nemme at få væk. Men det kan lade sig gøre... Men det tager tid :)
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

jesper

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: August 31, 2007, 03:15:45 pm »

Den billige fra ALTA. Men ja insekterne er ikke nemme at få væk. Men det kan lade sig gøre... Men det tager tid :)
Jeg bruger et stykke vådt køkkenrulle og lader det side i ca 5 min. Og så vasker jeg med autoshampoo.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #9 Dato: August 31, 2007, 03:23:38 pm »

Jeg bruger et stykke vådt køkkenrulle og lader det side i ca 5 min. Og så vasker jeg med autoshampoo.

Den skal jeg da lige prøve og se om virker for mig.  :thumbsup:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #10 Dato: September 11, 2007, 10:10:57 pm »
Tak for input.
Nu tror jeg kemien er fundet.
Først "redbox" til fluerne http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/Velkomen.htm?ShowProduct=../Produkt.64/641146.HTM
(har dem i firmabilen...)
De er virkelige effektive til selv det mest genstridige snavs.

Så en vask med noget bilshampoo - for tiden er det en art Sonax, bilen bliver vasket i.

Og så sprayer jeg noget "Kent spray wax KB10" på de malede dele, og tørrer/polerer bagefter. Det er nemt og det virker faktisk ganske ok.
Det er en spray, som jeg fik ved et tilfælde igår, og den lugter bare skidegodt  :thumbsup:
http://www.kenteurope.com/denmark/shop/viewfamily.php?viewfamily=6688&sectionid=98&type=Auto

For setan, mit lille værksted dufter derudaf lige i dette øjeblik  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #11 Dato: September 12, 2007, 01:42:00 pm »
Jeg vasker først, derefter bruger jeg en spray som hedder Plexus, det virker kanon godt til alle plastik dele, alt står som nyt det skal bare sprøjtes på og aftøres nemmere kan det ikke blive.

Hayabusa Sort / Orange

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #12 Dato: September 13, 2007, 10:12:20 am »
Jeg vasker først, derefter bruger jeg en spray som hedder Plexus, det virker kanon godt til alle plastik dele, alt står som nyt det skal bare sprøjtes på og aftøres nemmere kan det ikke blive.

Jeg er også på Plexus holdet. Når først man har fået renset i bund og fået plexus på - er det nemmere at gøre rent næste gang.
Insekter sprøjter jeg plexus på og lader det sidde i et par minutter - så er de også lige til at tørre af.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jacob

• Roadracer
« Svar #13 Dato: September 13, 2007, 12:11:19 pm »
Har en kammerat der konsekvent bruger motorrens til rengørring af hans MC. Han sprayer det på hele cyklen; fælge kåbe, tank mv, og lader det sidde et par minutter inden det bliver spulet af.
Har selv været noget skeptisk over for metoden, da jeg syntes den lød lidt skrap, men jeg på sande at den virker. Hans MC er blevet vasket på denne hurtige måde i 3 sæsoner og lakken står rigtig flot cyklens alder taget i betragtning....

Jeg benytter selv den traditionelle metode med autoshampoo -> vaskeskind -> kaffe -> voks -> blød klud -> beundre.
« Senest Redigeret: September 13, 2007, 12:14:05 pm af Jacob »
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

lavi

• Søndagskører
  • **
  • SV1000N K7
« Svar #14 Dato: September 13, 2007, 01:05:31 pm »
Bruger altid Swarfega (eller Plum) håndrens til at fjerne insekter med forud for vask.
Smør et tyndt lag på lygte etc. og lad det sidde et par minutter, skyl efter med lunkent vand.
Dette er super effektivt, man skal bare huske at smøre på tørre overflader.  :D