Forfatter Emne: Hæve tank på old school?  (Læst 4048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Hæve tank på old school?
« Dato: August 30, 2007, 09:53:20 pm »
Hejsa

Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt faldt over en side, hvor de havde lavet lidt forsøg med at hæve tanken på den gamle SV'er. De prøvede med nogle forskellige størrelse, og så vidt jeg husker endte de med at benytte en spacer på cirka 19 mm - men nu har jeg kigget alle mine foretrukne igennem og jeg kan simpelthen ikke finde siden igen :(

Er der en herinde der kan finde den til mig? Det var et firma der tunede sv'eren, og som sagt prøvede de med en række forskellige spacere. Jeg har kigget på www.jhsracing.co.uk og det er ikke dem... Hvem kan det så have været? :(

På forhånd stor tak!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #1 Dato: August 30, 2007, 10:07:58 pm »
Hejsa

Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt faldt over en side, hvor de havde lavet lidt forsøg med at hæve tanken på den gamle SV'er. De prøvede med nogle forskellige størrelse, og så vidt jeg husker endte de med at benytte en spacer på cirka 19 mm - men nu har jeg kigget alle mine foretrukne igennem og jeg kan simpelthen ikke finde siden igen :(

Er der en herinde der kan finde den til mig? Det var et firma der tunede sv'eren, og som sagt prøvede de med en række forskellige spacere. Jeg har kigget på www.jhsracing.co.uk og det er ikke dem... Hvem kan det så have været? :(

På forhånd stor tak!

Hygge
Hej

Send mig nogle mål og jeg skal dreje et par til dig :-)

/Casper

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #2 Dato: August 30, 2007, 10:27:04 pm »
Hvad opnår man ved at gøre det?!?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #3 Dato: August 30, 2007, 11:19:30 pm »
Hvad opnår man ved at gøre det?!?!

Sad jeg os og tænkte på, så kan kufferten sgu da slet ikke være der.  :mrgreen:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #4 Dato: August 30, 2007, 11:49:09 pm »
Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #5 Dato: August 31, 2007, 12:18:48 am »
Hmmm, kan man ikke bare lave større huller i luftfilterkassen??  :huh: (ja keg er total intet teknikvidende)  :innocent:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #6 Dato: August 31, 2007, 08:53:53 am »
Hejsa. Selve artiklen kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig med, men jeg kan fortælle, at jeg har monteret et par spacere på ca. 10 mm under tanken foran, samt boret 2 stk. 13 mm huller yderligere i luftfilteret. Ideen er den, at fartvinden vil øge luftmængden til kaburatorerne (på oldschoolmodellen). Det fungerer (eller skulle-) som en form for Ram Air System. Problemet med løsningen er, at maskinen naturligvis kun kan rulles ind ved en bestemt vindhastighed, og maskinen derfor ved meget høje hastigheder måske får et forkert luft/brændstofforbrug. I mit tilfælde er det dog ikke særligt udpræget. Jeg har fået maskinen rullet før og efter operationen med ca 1,5 HK mere som resultat. Maskinen blev dog noget mere omdrejningsvillig ved "normal" brug, og det er jo slet ikke så ringe endda. Jeg kan prøve at nappe et par billeder af konfigurationen en af dagene.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #7 Dato: August 31, 2007, 08:54:09 am »
Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen.  :rolleyes:

Hvad hvis man skifter låget og filteret ud med et Pipercros intake kit?? Er det så stadig en fordel eller er det lige meget så?
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #8 Dato: September 04, 2007, 06:10:18 pm »
Hej

Send mig nogle mål og jeg skal dreje et par til dig :-)

/Casper

Jeg står i den situation at jeg selv har fået adgang til en drejebænk, hvorfor jeg går og kigger lidt efter nogle projekter :) Men tak for tilbuddet! :thumbsup:


Jeg kan prøve at nappe et par billeder af konfigurationen en af dagene.
Det vil jeg meget gerne se! Det er altid rart at se hvordan andre har grebet opgaven an.


Problemet på SV´eren er at den ikke får luft nok, da tanken slutter meget tæt til hullet i luftfilterkassen.  :rolleyes:

Hvad hvis man skifter låget og filteret ud med et Pipercros intake kit?? Er det så stadig en fordel eller er det lige meget så?
Så vidt jeg husker (jeg er ikke sikker i min sag, men der er garanteret en der kan af- eller bekræfte det), er det kun på den nye model af SV'eren, hvor du skifter låget ud med et PiperX filter. På oldschool-modellen er det noget anderledes opbygget.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Hæve tank på old school?
« Svar #9 Dato: September 04, 2007, 08:38:02 pm »
Er der nogen ide i at skifte det originale luftfilter ud med et KN filter på en K2

M.v.h. Per F