Forfatter Emne: Suzukiværktøj?  (Læst 2272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Suzukiværktøj?
« Dato: August 28, 2007, 12:35:46 pm »
Suzukiværktøj?
Hej jeg har brug for en special nøgle til min bagsvinger en sag med 4 tænder, hvor får man fat i sådant een?
 8)
« Senest Redigeret: August 28, 2007, 12:58:36 pm af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #1 Dato: August 28, 2007, 01:01:06 pm »
Find en gammel top du ikke skal bruge, fra en topnøgle sæt.. (den skal passe med diameteren på den dims du skal skrue af)

tag så nedstryger , vinkelsliber eller hvad du nu syntes er bedst, til at skære sektioner af toppen, indtil du står tilbage med en top med 4 "tænder" på..

Efter brug, kan du kalde den "Ritzau Værktøj" og lægge i din værktøjskasse til knallerten  :D



Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #2 Dato: August 28, 2007, 01:03:26 pm »
Alternativt, tager du en dorn og en hammer, og slår "møtrikken" af..  og det samme når den skal på..

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #3 Dato: August 28, 2007, 01:10:34 pm »
Hmmm
Det med af og en dorn, har jeg allerede gjort,  :? ikke noget der pyntede særligt meget på løberen!
Men ideen med toppen er sgu go!  det originale værktøj koster garanteret en krig!
Og så hen i kassen til at det andet originale "ritzau"  8) kvalitets specialværktøj! (onde tunger ville måske kalde det noget andet!)  :innocent:
 8)
« Senest Redigeret: August 28, 2007, 01:12:26 pm af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #4 Dato: August 28, 2007, 02:14:42 pm »
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #5 Dato: August 28, 2007, 06:28:06 pm »
Jeg takker også lige - har nemlig også gået og undret mig lidt over hvad man skulle gøre den dag med stod for at skulle have bagsvingeren af. Tak.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Suzukiværktøj?
« Svar #6 Dato: August 28, 2007, 06:54:56 pm »
Jeg tilslutter mig den med toppen og vinkelsliberen.
Man kan lave meget specialværktøj med en slibeskive på sin vinkelsliber.
Har lavet en lejeaftrækker af støddæmperen fra en 2CV, og en "koblingsholder" af et gammelt tandhjul fra en Suzukicrosser.
Kun fantasien sætter grænser  :mrgreen:

Selvfølgelig kan man også købe sig til ting  :( eller være heldig at få noget rart værktøj forærende - jeg har arvet 2 Belzer duogrip nøgler, som jeg ikke lige kan beskrive uden billede, men de minder lidt om det du har brug for. Bare til udvendig brug.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...