En PC3 ændrer jo kun på brændstofmængden - dog evt. individuelt på cylindrene.
Den "rigtige" chip jeg tænker på har også fat i tændingskurven.
Her er det så absolut en fordel med bankesensor på, da den retarderer tændingen til det nødvendige niveau ved banken.
Når en K7 må have lov til at køre på 92 oktan, så har den vel ikke max. fortænding fra fabrikken ?
Det var her jeg øjnede en chance for udnyttelse af en evt. bankesensor kombineret med en rulning/mapning.
PC3 er sikkert fin nok, men jeg vil gerne have tændingen med om muligt.
Min bil har fået lavet en unik mapning med max. fortænding, mere brændstof i mellemomr. og begrænseren hævet små 1000 o/min.
Dette kombineret med noget 2½" udst. og et KN filter har givet et par heste og en bedre motorgang (læs moment !).
OK
1 ting af gangen
Korrekt, en PC3 ændrer kun på brændstofmængden, men den gør det meget detaljeret - ved 1, 2, 3, 5, 10, 20, 40, 60, 80 og 100% gas, seperat for hver cylinder og for hver 250 o/m....
Det med tændingskurven, som jeg skrev i min tidligere post så kan du få et ekstra modul, Ignition module, hvor du så kan ændre tændingen med op til 10 grader
Dette kan så kombineres med lige hvad du ønsker af filter, potter, fuldsystem mm og når det er rullet ind så er der ingen brug for en tændingsbankesensor