Forfatter Emne: Fugt i Rizoma blinklys  (Læst 6005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Fugt i Rizoma blinklys
« Dato: August 26, 2007, 06:44:56 pm »
Hejsa

Har Rizoma blinklys for og bag på min MC. Jeg har ikke selv sat dem på så jeg ved ikke så meget om dem. Der er imidlertid kommet fugt i det forreste til venstre blink og den blinker kun med den yderste diode. Prøvede i dag og skrue den af, men kan det virkelig passe at man ikke kan skille selve blinket af?
Håbede lidt at jeg kunne skille det af og tørre det og så virkede det måske igen. Men umiddelbart ser det ud til at det hele er støbt fast.
Nogle gode råd???

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #1 Dato: August 26, 2007, 07:07:29 pm »
Er det disse???? (Se under post'en)

Omkring 50% af dem jeg kender som har denne model har problemer med dem. Enten går enkelte eller alle dioderne ud eller også kommer der fugt inde i glasset. Muligvis har de to ting noget med hinanden at gøre?!

Det er altså bare for ringe!!! De er jo pisse dyre...

Har desværre ikke nogen løsning til dig - jeg ville tro at de var limet sammen. Det skulle da ellers lige være - hvis der er garanti på dem så få dem byttet! Lad endelig være med at prøve at reparere det selv. Så mister du den garanti du evt. skulle have på dem.
« Senest Redigeret: August 26, 2007, 07:10:10 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #2 Dato: August 26, 2007, 09:07:36 pm »
dam... dem har jeg lige st på idag.... troede kun det var de små
nu med yamaha fz1 2008

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #3 Dato: August 26, 2007, 09:12:04 pm »
Jeg har så ikke oplevet nogle problemer med dem. Men min står så også i en garage hver dag.

Og skulle det ske at den kommer ud når det regner, så bliver dele som blinklys og indstrumentbrættet osv. altid tørret af, inden den kommer ind og stå...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #4 Dato: August 27, 2007, 12:00:30 am »
AmagerDK har fået sine skiftet og jeg har også mødt en anden fra forum med fugt i dem. Det kunne være fedt at høre fra dem?!?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #5 Dato: August 27, 2007, 12:38:15 am »
Jeg har heller ikke oplevet problemer med mine endnu.. 7-9-13
De har godtnok også kun været monteret i 4-5 måneder..
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #6 Dato: August 27, 2007, 09:26:55 am »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #7 Dato: August 27, 2007, 09:57:00 am »
Er det disse???? (Se under post'en)

Omkring 50% af dem jeg kender som har denne model har problemer med dem. Enten går enkelte eller alle dioderne ud eller også kommer der fugt inde i glasset. Muligvis har de to ting noget med hinanden at gøre?!

Det er altså bare for ringe!!! De er jo pisse dyre...

Har desværre ikke nogen løsning til dig - jeg ville tro at de var limet sammen. Det skulle da ellers lige være - hvis der er garanti på dem så få dem byttet! Lad endelig være med at prøve at reparere det selv. Så mister du den garanti du evt. skulle have på dem.

Det er dem... Det er noget crap  :thumbsdown:

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #8 Dato: August 27, 2007, 12:32:09 pm »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....

Jeg tror desværre at det er mere almindeligt end man ønsker at vide... Kender selv et par stykker som har været uheldige med Rizoma blinklys
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #9 Dato: August 27, 2007, 12:35:30 pm »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....

Jeg tror desværre at det er mere almindeligt end man ønsker at vide... Kender selv et par stykker som har været uheldige med Rizoma blinklys

Ved du om de så har fået dem byttet eller hvad?
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #10 Dato: August 27, 2007, 12:37:57 pm »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....

Jeg tror desværre at det er mere almindeligt end man ønsker at vide... Kender selv et par stykker som har været uheldige med Rizoma blinklys

Ved du om de så har fået dem byttet eller hvad?

Jeg kender ikke nogen som der har fået deres byttet. De har set det som dyre lærepenge og skiftet til blink med glødepærer
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #11 Dato: August 27, 2007, 12:52:52 pm »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....

Jeg tror desværre at det er mere almindeligt end man ønsker at vide... Kender selv et par stykker som har været uheldige med Rizoma blinklys

Ved du om de så har fået dem byttet eller hvad?

Jeg kender ikke nogen som der har fået deres byttet. De har set det som dyre lærepenge og skiftet til blink med glødepærer



Håber ikke at jeg får samme problem. OG hvis det skulle ske så for forhandleren dem sku tilbage. For de er jo lavet til at kunne side på mc. Derfor skal de sku også kunne holde
« Senest Redigeret: August 27, 2007, 05:38:17 pm af lsp_dk »
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #12 Dato: August 27, 2007, 04:26:49 pm »
AmagerDK købte sin 650'er med blinkene monteret hos forhandleren. Han fik dem bare byttet/monteret hos Enghave... (er jeg ret sikker på)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #13 Dato: August 27, 2007, 06:30:07 pm »
Håber ikke at det er et generalt problem. For har lige bestilt Track-01 Blinklys fra Rizoma....

Jeg tror desværre at det er mere almindeligt end man ønsker at vide... Kender selv et par stykker som har været uheldige med Rizoma blinklys

Ved du om de så har fået dem byttet eller hvad?
Jeg har også hørt om flere og set nogle med fugt i. Både track-01 og den anden model. Jeg mindes sågar at have hørt om en forhandler der var stoppet med at sælge blink fra Rizoma fordi han havde så mange reklamationer på dem :dead:

Det er uden tvivl nogle rigtigt pæne blink, men umiddelbart virker det ikke som om de er bygget til det danske klima..

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Fugt i Rizoma blinklys
« Svar #14 Dato: August 30, 2007, 05:14:43 pm »
Jeg har monteret Zero modellen på min nye bike og der kom fugt i det ene, jeg ringede til KJ Motorcykler hvos jeg havde købt dem og de vile lige tjekke med deres leverandør, dagen efter talte jeg med dem igen og ingen problemer det skulle bare byttes, så jeg drønede ind og byttede. Jeg vil ikke skifte til alm. blink, for Rizoma er efter min mening de fedeste.  :thumbsup:


- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...