Forfatter Emne: spørgsmål til sv rytterne  (Læst 2399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
spørgsmål til sv rytterne
« Dato: August 24, 2007, 11:20:54 am »
Jeg har et par spørgsmål.. Hva synes i om lyden fra sv 650 til sv 1000? er der stor forskel eller er det ikk så meget. Og så vil jeg høre jer om der er forskel på den fysiske størrelse på cyklerne?. tank, længde og højde.  :wink:
Dennis

Blinklys

  • Gæst
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #1 Dato: August 24, 2007, 11:57:21 am »
Både 650'eren og 1000'eren lyder noget flade med standard-potterne på, men de lyder begge :twisted: med bulder-potter på! 1000'eren har selvfølgelig en "større" lyd med de ekstra kubikker. Hvordan med den fysiske udformning er jeg i tvivl om (har ikke siddet på en 1000'er), men jeg tror de er ens på det punkt. Det er der nok nogle andre der kan give et bedre svar på :)
« Senest Redigeret: August 24, 2007, 11:59:10 am af Blinklys »

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #2 Dato: August 24, 2007, 12:09:01 pm »
Fra en oldschool 650'er til en 1000, er der MANGE forskelle.

Fra en 03+ 650'er til en 1000, skrumper det ind til affjedring med mindre justeringsmulugheder, smallere baghjul, fysisk mindre motor og et par andre detaljer.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #3 Dato: August 24, 2007, 01:08:10 pm »
Fra en oldschool 650'er til en 1000, er der MANGE forskelle.

Fra en 03+ 650'er til en 1000, skrumper det ind til affjedring med mindre justeringsmulugheder, smallere baghjul, fysisk mindre motor og et par andre detaljer.

Ja... De føles ens at sidde på. Umiddelbart er der også nogle små kosmetiske detaljer. Forgaffelbro og tårne er mere robuste på 1000'eren, man kan se at motoren er lidt større, der er 2 potter på en 1000'er, bagdækket er en 10-20mm brede (SVJH). Ellers kan jeg ikke lige komme på mere...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #4 Dato: August 24, 2007, 01:48:13 pm »
På SV1000 er følgene bla. ændret:

Bagsvinger er større, støddæmper fuld justerbar, hjulbolte er større, bremserne er kraftigere/anden type, forgaffel større og fuld justerbar, der er en styrdæmper, kobling er hydraulisk, udstødning.....så kan jeg ikke lige komme på mere.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #5 Dato: August 24, 2007, 02:58:26 pm »
Jeg mener faktisk at SV1000S 04 er lavere end SV650 af samme årgang.. Jeg er ikke sikker.. men mener det er et par cm.  Da jeg prøvede Paws 650 kunne jeg tydeligt mærke forskel i højden.. Jeg er ret lille, så det var nemt og mærke forskel... ( ramte kun med tåspidser på hans cykel ) og lidt mere af foden på min egen.. men jeg er faktisk ikke sikker...  :(

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #6 Dato: August 24, 2007, 08:32:44 pm »
Jeg mener faktisk at SV1000S 04 er lavere end SV650 af samme årgang.. Jeg er ikke sikker.. men mener det er et par cm.  Da jeg prøvede Paws 650 kunne jeg tydeligt mærke forskel i højden.. Jeg er ret lille, så det var nemt og mærke forskel... ( ramte kun med tåspidser på hans cykel ) og lidt mere af foden på min egen.. men jeg er faktisk ikke sikker...  :(

Min var ikke helt standard  :)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #7 Dato: August 24, 2007, 11:15:16 pm »
650'eren er noget mere handy at smide rundt med, hvorimod kilodyret har mere OOmph, og behøver knapt så mange omdrejninger for at følge med.... :thumbsup:
« Senest Redigeret: August 25, 2007, 10:18:59 am af Moolex »
   

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #8 Dato: August 25, 2007, 12:19:37 am »
Vær iøvrigt også opmærksom på, at sv1000s '03 har en marginalt højere sædehøjde end nyere modeller, men vigtigere endnu, at fodhvilerne sidder en del højere. Jeg har ikke prøvet en 650'er fra '03 og frem, men havde en gl model (01) før min 1000'er. Den var en rigtig fin cykel, men noget mere blødt afstemt end liter-dyret. De 20 ekstra kilo jern på 1000'eren kan sagtens mærkes ved frisk kørsel på de små veje, men er ikke noget problem. Til gengæld ville jeg nødig undvære momentet fra 1000'eren - det virker!!!! 650'er motoren går en del blødere, og kan hentes fra lavere omdr. uden at brokke sig. En 2 cyl tusindkubikker er bare pr definition lidt grov i mælet ved helt lave omdr. uagtet om der står Aprilia, Ducati eller Suzuki på siden.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: spørgsmål til sv rytterne
« Svar #9 Dato: August 25, 2007, 01:01:00 am »
Vær iøvrigt også opmærksom på, at sv1000s '03 har en marginalt højere sædehøjde end nyere modeller, men vigtigere endnu, at fodhvilerne sidder en del højere. Jeg har ikke prøvet en 650'er fra '03 og frem, men havde en gl model (01) før min 1000'er. Den var en rigtig fin cykel, men noget mere blødt afstemt end liter-dyret. De 20 ekstra kilo jern på 1000'eren kan sagtens mærkes ved frisk kørsel på de små veje, men er ikke noget problem. Til gengæld ville jeg nødig undvære momentet fra 1000'eren - det virker!!!! 650'er motoren går en del blødere, og kan hentes fra lavere omdr. uden at brokke sig. En 2 cyl tusindkubikker er bare pr definition lidt grov i mælet ved helt lave omdr. uagtet om der står Aprilia, Ducati eller Suzuki på siden.

Det kommer da helt an på opsætning mht gearing osv...

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir