Forfatter Emne: S: Thomson TV (CRT)  (Læst 3195 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
S: Thomson TV (CRT)
« Dato: August 24, 2007, 07:51:04 am »
Hep,

Så kom der en fladskærm i hus og det "gamle" TV skal sælges.

Det er et Thomson Scenium 32" inkl. tv-bord (32WB842)

Jeg har købt det med 5års ekstra/plus-forsikring som stadig er gyldig

Det står som nyt og der er ingen tegn på slid..



Nogle svenskere har skrevet lidt ord om det her:
http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=3984

Pris: 3000 kr. eller realistisk bud.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #1 Dato: August 24, 2007, 08:45:01 am »
mindes ik det var et mindre sted i flyttede hen... siden i sælger de store ting ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #2 Dato: August 24, 2007, 09:06:11 am »
Jesper har nok bare fundet ud af hvad det betyder at indordne sig  :whipped: :whipped: :whipped: :mrgreen:
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #3 Dato: August 24, 2007, 09:15:24 am »
Det er heller ikke med min gode vilje at jeg skal af med de ting.

Men hvis man skal gå fra drengerøvs-lejlighed til "voksen-hus", så må man fjerne nogle af de tunge ting..

Billedet på det Thomson TV er KANON..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #4 Dato: August 24, 2007, 10:45:07 am »
Jesper har nok bare fundet ud af hvad det betyder at indordne sig  :whipped: :whipped: :whipped: :mrgreen:
Eller HM ikke synes om designer til sofastuen ^^

men ja - altid nice med et fladskærms tv - det tager heller ik så meget plads af stuen
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #5 Dato: August 24, 2007, 03:11:39 pm »
men ja - altid nice med et fladskærms tv - det tager heller ik så meget plads af stuen
:hand: :hand:
Billedet på de fleste LCD skærme er ikke ret gode. Sort niveauet er ikke sort, men mere blålig. Plasma er lidt bedere til at vise sort, men slet ikke noget i forhold til billederør.
Prøv et sætte en bordtennis kamp eller andet hvor billedet eller farverne skifter meget hurtig på, ser ikke særlig pænt ud...

Men jeg giver dig ret i at det ser godt ud og ikke fylder ret meget...
Anders
Suzuki GS500E 96

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #6 Dato: August 24, 2007, 03:29:01 pm »
men ja - altid nice med et fladskærms tv - det tager heller ik så meget plads af stuen
:hand: :hand:
Billedet på de fleste LCD skærme er ikke ret gode. Sort niveauet er ikke sort, men mere blålig. Plasma er lidt bedere til at vise sort, men slet ikke noget i forhold til billederør.
Prøv et sætte en bordtennis kamp eller andet hvor billedet eller farverne skifter meget hurtig på, ser ikke særlig pænt ud...

Men jeg giver dig ret i at det ser godt ud og ikke fylder ret meget...

Jeg vil tilnærmelsesvis give dig ret i at LCD sucker... men plasma kan sparke selv de stædigste kæber til gulvet, hvis det er korrekt indstillet, der anvendes korrekt signalføring og produktet i sig selv er af seriøs konstruktion (læs: ikke tilbudsprodukt i Bilka). Den klassiske fejl ved både LCD og Plasma er, at leverandørerne og sælgerne ikke formår at præsentere produkterne korrekt. Simpelt og enkelt manglende viden omkring hvordan skidtet fungerer.

Sort niveau er én ting, opløsning, opdateringshastighed, farvemæthed/balance, linescaling, analog/digial signalbehandling, blooming/pixel seperation etc. nogle andre ting. Skærmen kan koste en million, og stadig have et skidt billede, hvis ikke det er korrekt sat op. Omvendt kan en skærm til små 15000,- stå fantastisk, hvis det er justeret og sat rigtigt op. :) Selv da CRT-skærmene var på sit højeste, havde de mangler og fejl der var til at grine af. Fx. den klassiske med tennis-/fodboldkampe... Blandt mange introducerede Philips et filter, der skulle formå at håndtere netop ekstrem motion perfekt, hvilket det dog langt fra gjorde. Tværtimod. Det kostede dem rigtigt dyrt!

Et rigtigt godt råd ved køb af fladskærme er faktisk at kigge på helt andre mærker end de klassiske som Sony, Philips, Pioneer osv osv. De måtte starte fra scratch da mange andre for længst var på banen. Det betyder at navne som fx. Fujitsu, som mange sikkert ikke har haft produkter af derhjemme, i en lang periode virkelig leverede topprodukter, fordi de har beskæftiget sig med mediet i mange år før det egentlig slog igennem.

Nuvel, i den sidste ende er det ens egen vurdering samt økonomi der finder skærmen - flad eller ej :)



« Senest Redigeret: August 25, 2007, 04:11:07 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #7 Dato: August 24, 2007, 04:54:42 pm »


Et rigtigt godt råd ved køb af fladskærme er faktisk at kigge på helt andre mærker end de klassiske som Sony, Philips, Pioneer osv osv. De måtte starte fra scratch da mange andre for længst var på banen. Det betyder at navne som fx. Fujitsu-Siemens som mange sikkert ikke har haft produkter af derhjemme, i en lang periode virkelig leverede topprodukter, fordi de har beskæftiget sig med mediet i mange år før det egentlig slog igennem.

Nuvel, i den sidste ende er det ens egen vurdering samt økonomi der finder skærmen - flad eller ej :)






Så du vil anbefale at Fujitsu-Siemens er det bedste køb hvis man er ude efter plasma?

Har for øvrigt været på deres hjemmeside og kan kun finde LCD-tv.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #8 Dato: August 24, 2007, 10:53:14 pm »


Et rigtigt godt råd ved køb af fladskærme er faktisk at kigge på helt andre mærker end de klassiske som Sony, Philips, Pioneer osv osv. De måtte starte fra scratch da mange andre for længst var på banen. Det betyder at navne som fx. Fujitsu-Siemens som mange sikkert ikke har haft produkter af derhjemme, i en lang periode virkelig leverede topprodukter, fordi de har beskæftiget sig med mediet i mange år før det egentlig slog igennem.

Nuvel, i den sidste ende er det ens egen vurdering samt økonomi der finder skærmen - flad eller ej :)






Så du vil anbefale at Fujitsu-Siemens er det bedste køb hvis man er ude efter plasma?

Har for øvrigt været på deres hjemmeside og kan kun finde LCD-tv.
Husk på at en plasma skærm, skal med jævne mellemrum ha' indstillet farvene, da de let glider ud i hinanden. Og hvis billedet står for længe (f.eks man falder i søvn foran fjerneren, og der kommer en pause skærm, fordi kanalen stopper med at sende.) så kan det brænde fast i skærmen...

Næste gang jeg skal ud og købe fjerner, så skal jeg have mig en Samsung LCD skærm!  :mrgreen:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #9 Dato: August 25, 2007, 04:09:56 am »
Tja, nu kører jeg med projektor, men Fujitsu vil jeg absolut tjekke ud. (vær en anelse varsom med Fujitsu-Siemens. Den kombination kan være lidt tarvelig...Jeg ved jeg nævnte det i første post. Det var en fejl! Det er Fujitsu alene... Siemens skal I glemme alt om!). Billede der brænder fast er i øvrigt forbeholdt Plasma'er med mindst 4 år på bagen... :) De yngre skærme har autokalibrering, og forlængst lagt den "feature" på hylden.

« Senest Redigeret: August 25, 2007, 04:12:45 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #10 Dato: August 26, 2007, 07:26:24 am »
Hep,

Vil give jer ret.

Til trods for at jeg har købt et Samsung LCD i den "dyrere" ende, så er det ikke lige så godt som det Thomson TV jeg sælger.

Nu må vi se om jeg kan gå på kompromis med størrelsen/billedkvaliteten eller om det LCD-hejs ryger ud..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #11 Dato: August 26, 2007, 08:48:13 am »
Skulle jeg have et nyt plasma i dag så blev det det her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205303

Jeg har det i 42" og det er kanon, prisen er også rigtig god.
SV1000S K6 - blå.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #12 Dato: September 03, 2007, 06:57:07 pm »
Tja, nu kører jeg med projektor, men Fujitsu vil jeg absolut tjekke ud. (vær en anelse varsom med Fujitsu-Siemens. Den kombination kan være lidt tarvelig...Jeg ved jeg nævnte det i første post. Det var en fejl! Det er Fujitsu alene... Siemens skal I glemme alt om!). Billede der brænder fast er i øvrigt forbeholdt Plasma'er med mindst 4 år på bagen... :) De yngre skærme har autokalibrering, og forlængst lagt den "feature" på hylden.



Hvad projektor har du? Hvilken vil du anbefale?

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om man skal investere i projektor eller plasma/LCD?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

m4gnus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #13 Dato: September 05, 2007, 04:19:55 am »
Tja, nu kører jeg med projektor, men Fujitsu vil jeg absolut tjekke ud. (vær en anelse varsom med Fujitsu-Siemens. Den kombination kan være lidt tarvelig...Jeg ved jeg nævnte det i første post. Det var en fejl! Det er Fujitsu alene... Siemens skal I glemme alt om!). Billede der brænder fast er i øvrigt forbeholdt Plasma'er med mindst 4 år på bagen... :) De yngre skærme har autokalibrering, og forlængst lagt den "feature" på hylden.



Hvad projektor har du? Hvilken vil du anbefale?

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om man skal investere i projektor eller plasma/LCD?

Kommer an på dine behov.. Hvis du ser meget TV - vælg et fjernsyn.. Hvis du primært ser film - vælg en projektor.. Sådan ville jeg ihvertfald prioritere.. Jeg har begge dele, og projektoren bliver KUN brugt til film (og selvfølgelig lige en landskamp etc. en gang imellem), da det simpelthen er for besværligt at skulle til at mørklægge, starte projektoren op osv. hvis man bare skal zappe lidt rundt.. Synes jeg...
Jeg kan anbefale Sanyo og Panasonic projektore.. Hvis altså du er til LCD-projektore.. Er du til DLP-projektore vil jeg anbefalee Infocus og Optoma.. Jeg kan selv godt lide DLP (og diverse rygter omkring regnbueefekter hører fortiden til - det ses ikke på nyere DLP'ere).

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: S: Thomson TV (CRT)
« Svar #14 Dato: September 05, 2007, 08:21:26 pm »
Puha, nu bliver det teknisk :tie: LCD/DLP hvad er det?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827