Forfatter Emne: Påkørt  (Læst 3238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Påkørt
« Dato: August 22, 2007, 01:40:30 pm »
Hej

I mandags kørte jeg til Århus, og min første dag i storbyen gik knap så godt. Vejret var typisk dansk, og det regnede...

Jeg kommer kørende imod et lyskryds hvor der er rødt, så jeg bremser ned. Idet jeg holder stille mærke jeg dog at vejen er glat som sæbe. Et splitsekund senere hører jeg en bil komme bagfra, med hvinende dæk og en motor i begrænseren, hvorefter bilen kører op i røven af mig. Af uransaglige årsager (min skytsengel måske?) lykkedes det mig at holde cyklen på hjulene, og jeg får den trukket over til fodgængerfeltet. Jeg er pissesur på ham i bilen men falder nu ret hurtigt ned på jorden igen, da jeg ser hvor meget olie der er over det hele - han havde ikke en chance. Jeg får en snak med chaufføren og vi udveksler telefonnummer m.m. Han ringer desuden til brandvæsnet så de kan komme og rydde op. Derefter kører han derfra igen, men jeg venter så jeg kan få tørret dæk mv. af.

Da brandvæsnet ankommer får de smidt grus over det hele - dog først efter et par biler er ved at køre sammen pg.a. den meget glatte vej  :rolleyes: De troede åbenbart ikke rigtigt på mig, da jeg fortalte dem at det var meget galt  :whatever: Som en "trøst" fortæller de at de har advaret bilisterne over Østjyllands radio (jeg kender dog ikke så mange mc-ister der lytter til radioen  :rolleyes: ). Brandvæsnet finder du af at en bil har tabt bundkaret i krydset tidligere på dagen, hvorfor der er olie over det hele  :brok: Hvordan kan man være sådan et røvhul, bare at lade olien ligge imens man får trukket sin bil væk?!  :brok: :brok:

Men - nu må jeg hellere komme til sagen. Hvad skal jeg gøre? Jeg er i tvivl om der er sket noget med cyklen. Bilisten har ramt mig lige på bagdækket, der var ikke umiddelbart nogle synlige skader og de km jeg kørte efterfølgende var der umiddelbart ingen problemer. Men skal jeg sende cyklen til mekaniker og få ham til at kigge på den? Hvis ja, hvem skal så betale for eftersynet i det tilfælde det viser sig at der intet er galt? Skal jeg selv punge ud...?

Jeg er i tvivl om indlægget er placeret korrekt, eller om det skulle have været i 'Teknik'.... :oops: Hvis det er tilfældet, må en admin gerne flytte det!

På forhånd tak for hjælpen! Jeg sætter pris på alt input, da jeg ikke har prøvet at stå i en lignende situation tidligere.

Hygge

P.S. Da jeg ikke har internet for tiden (eller lejlighed  :? ) går der nok en dag eller to, før jeg svarer.
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Grand Danois

• Sandt SVin
Re: Påkørt
« Svar #1 Dato: August 22, 2007, 02:11:34 pm »
Først : det var sku godt der ikke skete mere.... :thumbsup:

Jeg ville få maskinen tjekket, bare for at være sikker - der KAN jo være et eller andet.  kontakt dit / hans forsikringsselskab for at finde ud af hvem der skal betale.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: August 22, 2007, 02:14:29 pm »
Ja få et heller chekket. Det er sku træls hvis der er noget i vejen som man ikke bare sådan lige kan se.

Godt at der ikke skete dig noget.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: August 22, 2007, 02:24:06 pm »
Hvis du da har hans nummer så tag og ring til ham og forelæg din bekymring... :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #4 Dato: August 22, 2007, 02:33:51 pm »
Kan ikke sige så meget andet det dæleme var godt du ikke kom til skade selv.  :undecided: Jeg mener dog man ALTID skal have maskinellet undersøgt når man har været indvolveret i en ulykke. Der kan sagtens være skjulte skader som kun en mekaniker kan se.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Blinklys

• Gæst
« Svar #5 Dato: August 22, 2007, 02:50:21 pm »
Pyha godt der ikke skete noget med dig! Få hellere cyklen checket. Jeg må indrømme jeg er meget i tvivl om, hvem der har ansvaret - som hovedregel er det vidst den bagfra kommende, men jeg er i tvivl når de skyldes olie på vejen. Egentlig bør det jo være ham klaphatten, der har ladet det ligge og flyde, som skal betale!!! :club:
« Senest Redigeret: August 22, 2007, 02:59:42 pm af Blinklys »

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #6 Dato: August 22, 2007, 02:53:34 pm »
Ring til din forsikring og sig du vil have din MC kontrolleret, er der sket noget, så skal hans forsikring helt sikkert dække - hvordan det forholder sig hvis der ikke er sket noget vbed jeg ikke, men det kan du jo spørge forsikringen om. Under alle omstændigheder mener jeg du bør pointere, at du skal holdes skadesfri, da det jo slet ikke er din skyld.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Andreasen

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: August 22, 2007, 02:55:42 pm »
 :shock: :club: :club:
Dejligt at høre at skaderne på både dig og cykel umiddelbart er meget begrænsede!

Så længe du holder stille for rødt lys, er det den anden part der bærer skylden. Ved så ikke i det her tilfælde om personen som tabte bundkaret skal blandes ind i det. :huh:

Jeg har oplevet noget lignende for et par år siden da jeg kørte GS500, dog uden det var grundet olie på vejen. Jeg standsede for rødt i lyskrydset, og damen i en Audi A6 bagved var mere optaget af at skifte kanal på radioen end af hvad der skete foran hende. Jeg fik et ordentlig puf, og endte ude midt i krydset. Heldigvis lykkedes det også mig at holde den med hjulene nedad.
I den situation erkendte hun at have skylden for uheldet, så det endte med at jeg fik cyklen på værksted og hendes forsikringsselskab betalte hele gildet. Nogle kåbedele og baglygteglas blev udskiftet, og herudover blev det målt hvorvidt stellet var blevet skævt ved slaget (var heldigvis ikke tilfældet).
(grundet absorbsions-zoner og sådan, endte Audien med at krølle både højre forskærm og motorhjelmen og smadre forlygte og kofanger.  :shock:)

Det lyder umiddelbart som om der ikke er nogle synlige skader på dit SVin, men jeg vil alligevel mene at det er vigtigt at du får den på værksted så de kan undersøge den ordentligt! Og nej, du skal selvfølgelig ikke selv betale for det!
Tag kontakt til dit forsikringsselskab og fremlæg sagen for dem. Er ret sikker på du slipper for skyld i den her sag når nu du holder helt stille.

Held og lykke med sagen fremover!

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: August 22, 2007, 03:51:16 pm »
Godt at der ikke skete mere  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #9 Dato: August 22, 2007, 04:03:38 pm »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

jesper

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: August 22, 2007, 08:17:50 pm »
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #11 Dato: August 22, 2007, 11:57:07 pm »
Til en anden gang, få mere end hans telefon nummer !  du skal have hans kørekort nummer som minimum.. !!!

håber du klarer den og alt er som det skal være. se at få kigget på knallerten hos en kyndig

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #12 Dato: August 24, 2007, 11:33:43 pm »
Mange tak for alle de fine svar! Jeg beklager jeg ikke har svaret noget hurtigere, men har som sagt lidt problemer med at finde et sted at bo, hvorfor det også er lidt svært at komme på det der Indernet :P TDC kan åbenbart ikke installere det, hvis man bor i en papkasse  :rolleyes: :mrgreen:

Jeg var oppe ved Brdr. Sejr i Århus i forgårs, hvor mekanikeren kom med ud og kiggede på cyklen. Han kunne ikke se der skulle være noget galt, og jeg kunne heller ikke mærke noget selv når jeg kørte - så det lyder til at dækket har taget fra og jeg har sluppet billigt. Han fortalte at jeg selvfølgelig bare skulle komme tilbage hvis jeg opdagede et eller andet, men indtil videre har der intet været.

Men mange tak for de mange svar! Det er sgu rart man lige kan få nogle andre øjne på sagen  :thumbsup:

Til en anden gang, få mere end hans telefon nummer !  du skal have hans kørekort nummer som minimum.. !!!
Jeg fik også adresse og reg. nummer - men er det nok? Det er jo rart nok at vide hvis nu man skulle stå i samme sitatuation en anden gang (gud forbyde det..)

God weekend!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: August 24, 2007, 11:45:38 pm »
Mange tak for alle de fine svar! Jeg beklager jeg ikke har svaret noget hurtigere, men har som sagt lidt problemer med at finde et sted at bo, hvorfor det også er lidt svært at komme på det der Indernet :P TDC kan åbenbart ikke installere det, hvis man bor i en papkasse  :rolleyes: :mrgreen:

Jeg var oppe ved Brdr. Sejr i Århus i forgårs, hvor mekanikeren kom med ud og kiggede på cyklen. Han kunne ikke se der skulle være noget galt, og jeg kunne heller ikke mærke noget selv når jeg kørte - så det lyder til at dækket har taget fra og jeg har sluppet billigt. Han fortalte at jeg selvfølgelig bare skulle komme tilbage hvis jeg opdagede et eller andet, men indtil videre har der intet været.

Men mange tak for de mange svar! Det er sgu rart man lige kan få nogle andre øjne på sagen  :thumbsup:

Jeg fik også adresse og reg. nummer - men er det nok? Det er jo rart nok at vide hvis nu man skulle stå i samme sitatuation en anden gang (gud forbyde det..)

God weekend!

Hygge

kørekort nr, og reg.nr så er det nok

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #14 Dato: August 25, 2007, 01:21:18 am »
Godt at høre at både du og cykel er okay Mads  :thumbsup:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"