Hej
I mandags kørte jeg til Århus, og min første dag i storbyen gik knap så godt. Vejret var typisk dansk, og det regnede...
Jeg kommer kørende imod et lyskryds hvor der er rødt, så jeg bremser ned. Idet jeg holder stille mærke jeg dog at vejen er glat som sæbe. Et splitsekund senere hører jeg en bil komme bagfra, med hvinende dæk og en motor i begrænseren, hvorefter bilen kører op i røven af mig. Af uransaglige årsager (min skytsengel måske?) lykkedes det mig at holde cyklen på hjulene, og jeg får den trukket over til fodgængerfeltet. Jeg er pissesur på ham i bilen men falder nu ret hurtigt ned på jorden igen, da jeg ser hvor meget olie der er over det hele - han havde ikke en chance. Jeg får en snak med chaufføren og vi udveksler telefonnummer m.m. Han ringer desuden til brandvæsnet så de kan komme og rydde op. Derefter kører han derfra igen, men jeg venter så jeg kan få tørret dæk mv. af.
Da brandvæsnet ankommer får de smidt grus over det hele - dog først efter et par biler er ved at køre sammen pg.a. den meget glatte vej
De troede åbenbart ikke rigtigt på mig, da jeg fortalte dem at det var meget galt
Som en "trøst" fortæller de at de har advaret bilisterne over Østjyllands radio (jeg kender dog ikke så mange mc-ister der lytter til radioen
). Brandvæsnet finder du af at en bil har tabt bundkaret i krydset tidligere på dagen, hvorfor der er olie over det hele
Hvordan kan man være sådan et røvhul, bare at lade olien ligge imens man får trukket sin bil væk?!
Men - nu må jeg hellere komme til sagen. Hvad skal jeg gøre? Jeg er i tvivl om der er sket noget med cyklen. Bilisten har ramt mig lige på bagdækket, der var ikke umiddelbart nogle synlige skader og de km jeg kørte efterfølgende var der umiddelbart ingen problemer. Men skal jeg sende cyklen til mekaniker og få ham til at kigge på den? Hvis ja, hvem skal så betale for eftersynet i det tilfælde det viser sig at der intet er galt? Skal jeg selv punge ud...?
Jeg er i tvivl om indlægget er placeret korrekt, eller om det skulle have været i 'Teknik'....
Hvis det er tilfældet, må en admin gerne flytte det!
På forhånd tak for hjælpen! Jeg sætter pris på alt input, da jeg ikke har prøvet at stå i en lignende situation tidligere.
Hygge
P.S. Da jeg ikke har internet for tiden (eller lejlighed
) går der nok en dag eller to, før jeg svarer.