Forfatter Emne: Tab af pacekeeper  (Læst 7365 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Tab af pacekeeper
« Dato: August 22, 2007, 08:33:04 am »
Jeg har for kort tid siden monteret en pacekeeper og den røg sku af i går aftes under en køretur. Jeg havde ellers spændt den med det angivende moment.

har man ikke en form for garanti på at den skal kunne holde sådan en fætter ?

Har skrevet til ham jeg købte den af (producenten) og har forlangt en ny kvit og frit.

Håber virkelig han sender en ellers er det 1100 kr ud af vinduet.

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #1 Dato: August 22, 2007, 01:00:22 pm »
Øv sgu da osse sådan noget &%@**¤¤
   

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #2 Dato: August 22, 2007, 01:27:59 pm »
 :? sq trist når sådan noget sker.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #3 Dato: August 22, 2007, 02:36:05 pm »
Fik mail fra sælgeren. Han dækker røv og nøgler........... Idiot
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #4 Dato: August 22, 2007, 02:48:12 pm »
Fik mail fra sælgeren. Han dækker røv og nøgler........... Idiot
Skriv en anmeldelse til Touring Nyt, det kan være piben får en anden lyd når de spørger ham om firmaets side af sagen...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #5 Dato: August 22, 2007, 03:04:13 pm »
Fik mail fra sælgeren. Han dækker røv og nøgler........... Idiot
Skriv en anmeldelse til Touring Nyt, det kan være piben får en anden lyd når de spørger ham om firmaets side af sagen...?

Præcis.... det skal der da advares imod - sådan noget skrammel

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #6 Dato: August 22, 2007, 03:53:44 pm »
Måske skulle de advare om det. JA. Men kan også godt forstå at de ikke vil dække at den er røget af. Det var noget andet hvis de selv havde stået for monteringen...
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #7 Dato: August 22, 2007, 04:28:01 pm »
Det værste er at da jeg er ved at monterer den kan jeg ikke få den til at sidde helt fast. Jeg ringer til ham der solgte mig den og han fortæller at den skal slides lidt inden den sidder som den skal. Som om hans tollerancer ikke er helt så gode som de burde være.

Han vil sælge mig en ny for 7-800 kr (altså den i højre side), Der sidder en i venstre side som er magen til lavet dog uden fingermøtrikken til at aktiverer med da den jo ikke skal virke i venstre side.

Men altså 7-800 kr for den til højre jeg mangler. Til begge sider koster de ca. 1100 kr, så han scorer kassen på mig hvis jeg vælger at købe en ny.

Det er bare så pisse ærgeligt. Det var lige så skønt at kunne køre med højre hånd fri........

Lyder godt det med at skrive til Touring Nyt.

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #8 Dato: August 23, 2007, 08:06:53 am »
Pissesurt at miste en nyligt monteret dims  :brok:

Men lige for at forsvare producenten en anelse. Han har kun dit ord for at den er monteret korrekt, stod jeg på den anden side af disken ville jeg heller ikke bare udlevere en ny :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #9 Dato: August 23, 2007, 08:58:33 am »
Pissesurt at miste en nyligt monteret dims  :brok:

Men lige for at forsvare producenten en anelse. Han har kun dit ord for at den er monteret korrekt, stod jeg på den anden side af disken ville jeg heller ikke bare udlevere en ny :undecided:


Helt enig :thumbsup:

Selvfølgelig er det mega surt at miste noget man lige har monteret. Og ja jeg ville nok også have snakket med forhandleren om det. Men forstår godt at han ikke bare vil give dig en ny.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #10 Dato: August 23, 2007, 11:02:19 am »
Uden at vide noget om hvem der har ret vil jeg også lige tilføje at skruer og bolte virkelig skal spændes ordenligt. Nogle er man nødt til at give noget lock-tite.

Første dag jeg havde baneraceren ude og køre mistede jeg 3 skruer i første pas :D

Har også mistet 2 bolte på hayabusaen efter jeg havde en udstødnign af. Det går super stærkt hvis det ikke sidder HELT fast.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #11 Dato: August 23, 2007, 11:17:13 am »
Uden at vide noget om hvem der har ret vil jeg også lige tilføje at skruer og bolte virkelig skal spændes ordenligt. Nogle er man nødt til at give noget lock-tite.

Første dag jeg havde baneraceren ude og køre mistede jeg 3 skruer i første pas :D

Har også mistet 2 bolte på hayabusaen efter jeg havde en udstødnign af. Det går super stærkt hvis det ikke sidder HELT fast.
Det er rigtigt, men Sømand er da maskinmester - han må da kunne finde ud af at spænde en bolt efter instruktionen...? Ellers skal jeg skisme ikke ud at sejle med ham :shock:
Stod der mon noget om locktite i instruktionen?

Jeg ville som forhandler nok også holde lidt igen med bare at udlevere, men det skal ikke betyde at man ikke godt kan advare imod produktet i TN eller andre steder, hvos det ikke lever op til forventningerne.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #12 Dato: August 23, 2007, 01:38:48 pm »
Gav det hele en gang Locktite gevindtætning som der stod anvist man skulle. Spændte derefter med 30 Nm med momentnøgle (som anvist). Derefter sad den stadig lidt løs og jeg ringede og spurgte producenten, som svarede at den lige skulle køres til og bruges inden den sad helt fast.

Så jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg kunne have gjort anderledes.

Men næste gang jeg har 1100 kr tilovers tror jeg jeg vil have dem vekslet til 50 kr sedler og så prøve at tørre r.. med dem. Så bliver de da brugt til noget fornuftigt.

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #13 Dato: August 23, 2007, 02:23:00 pm »
Der hvor jeg synes at forhandleren gør en stor fejl er, når du hendvender dig om et problem. At han så ikke gøre mere for at hjælpe dig. For det kan jo ikke passe at den skal sidde løs.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Tab af pacekeeper
« Svar #14 Dato: August 23, 2007, 11:16:11 pm »
Gav det hele en gang Locktite gevindtætning som der stod anvist man skulle. Spændte derefter med 30 Nm med momentnøgle (som anvist). Derefter sad den stadig lidt løs og jeg ringede og spurgte producenten, som svarede at den lige skulle køres til og bruges inden den sad helt fast.
Så jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg kunne have gjort anderledes.

Men næste gang jeg har 1100 kr tilovers tror jeg jeg vil have dem vekslet til 50 kr sedler og så prøve at tørre r.. med dem. Så bliver de da brugt til noget fornuftigt.

MVH Sømanden

Det lyder da også underligt hvis den skal "køres til" gør det ik ?? - eller er det bare mig ???

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir