Forfatter Emne: Ny motor, hvor  (Læst 2249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Ny motor, hvor
« Dato: August 20, 2007, 12:37:21 pm »
Hvor er det bedst at købe en brugt MC-motor ? (ikke til min sv, bare rolig) ebay er ikke en "option"

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny motor, hvor
« Svar #2 Dato: August 20, 2007, 01:03:25 pm »
Eller hos mig..  :) har en GSXR 750 Indsprøjtningsmotor jeg gerne vil af med.. så jeg kan få lidt penge til ferie, eller ny affjedring  :D

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ny motor, hvor
« Svar #3 Dato: August 20, 2007, 01:27:36 pm »
Eller hos mig..  :) har en GSXR 750 Indsprøjtningsmotor jeg gerne vil af med.. så jeg kan få lidt penge til ferie, eller ny affjedring  :D

Lidt noget pis det er med sprøjt... det er maskinen den skal på nemlig ik. (gsxr600 SRAD 98ér) kender du evt nogen der har nogle 750ér karbonader ???

Send gerne pris via PM

Mvh
GD
« Senest Redigeret: August 20, 2007, 01:34:52 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny motor, hvor
« Svar #4 Dato: August 20, 2007, 01:34:22 pm »
Eller hos mig..  :) har en GSXR 750 Indsprøjtningsmotor jeg gerne vil af med.. så jeg kan få lidt penge til ferie, eller ny affjedring  :D

Lidt noget pis det er med sprøjt... det er maskinen den skal på nemlig ik. (gsxr600 SRAD 98ér) kender du evt nogen der har nogle 750ér karbonader ???

Gerne via PM

Mvh
GD

Motoren har haft 600 karbonader på da jeg købte den, så det kan den sagtens (motorene er stortset identiske) .. Når det er til en karb. model, er det nemt.. du sætter bare karburatorere på istedet og genbruger karburator ledningsnettet - med andre ord, du plopper bare motoren i, sætter karburatorne på starter cyklen op.  Dog vil jeg lige tage den forbi en der kan dyse den ordentligt ind, hvis det er et sæt 600 karburatorer du sætter på.. så du er helt sikker på at det spiller !..

men som sagt, så har den kørt med 600 karbs før.. og kan kun sige at det umiddelbart virker.. den trak på på hjul i 2. og 3. gear, bare ved at dreje på rullen.. nok pga de mindre karburatorere, som skaber meget mere træk fra bunden pga større venturi hastighed i karburatorne
 

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ny motor, hvor
« Svar #5 Dato: August 20, 2007, 01:36:09 pm »
Eller hos mig..  :) har en GSXR 750 Indsprøjtningsmotor jeg gerne vil af med.. så jeg kan få lidt penge til ferie, eller ny affjedring  :D

Lidt noget pis det er med sprøjt... det er maskinen den skal på nemlig ik. (gsxr600 SRAD 98ér) kender du evt nogen der har nogle 750ér karbonader ???

Gerne via PM

Mvh
GD

Motoren har haft 600 karbonader på da jeg købte den, så det kan den sagtens (motorene er stortset identiske) .. Når det er til en karb. model, er det nemt.. du sætter bare karburatorere på istedet og genbruger karburator ledningsnettet - med andre ord, du plopper bare motoren i, sætter karburatorne på starter cyklen op.  Dog vil jeg lige tage den forbi en der kan dyse den ordentligt ind, hvis det er et sæt 600 karburatorer du sætter på.. så du er helt sikker på at det spiller !..

men som sagt, så har den kørt med 600 karbs før.. og kan kun sige at det umiddelbart virker.. den trak på på hjul i 2. og 3. gear, bare ved at dreje på rullen.. nok pga de mindre karburatorere, som skaber meget mere træk fra bunden pga større venturi hastighed i karburatorne
 

Det må da koste noget power i toppen pga det mindrer flow , ik ??
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny motor, hvor
« Svar #6 Dato: August 20, 2007, 02:01:26 pm »
Eller hos mig..  :) har en GSXR 750 Indsprøjtningsmotor jeg gerne vil af med.. så jeg kan få lidt penge til ferie, eller ny affjedring  :D

Lidt noget pis det er med sprøjt... det er maskinen den skal på nemlig ik. (gsxr600 SRAD 98ér) kender du evt nogen der har nogle 750ér karbonader ???

Gerne via PM

Mvh
GD

Motoren har haft 600 karbonader på da jeg købte den, så det kan den sagtens (motorene er stortset identiske) .. Når det er til en karb. model, er det nemt.. du sætter bare karburatorere på istedet og genbruger karburator ledningsnettet - med andre ord, du plopper bare motoren i, sætter karburatorne på starter cyklen op.  Dog vil jeg lige tage den forbi en der kan dyse den ordentligt ind, hvis det er et sæt 600 karburatorer du sætter på.. så du er helt sikker på at det spiller !..

men som sagt, så har den kørt med 600 karbs før.. og kan kun sige at det umiddelbart virker.. den trak på på hjul i 2. og 3. gear, bare ved at dreje på rullen.. nok pga de mindre karburatorere, som skaber meget mere træk fra bunden pga større venturi hastighed i karburatorne
 

Det må da koste noget power i toppen pga det mindrer flow , ik ??
Det er vidst minimalt...   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny motor, hvor
« Svar #7 Dato: August 20, 2007, 02:29:02 pm »
Voila..

http://cgi.ebay.de/Suzuki-SRAD-750-Vergaseranlage_W0QQitemZ230162555875QQihZ013QQcategoryZ86748QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

et sæt 750 karburatore til 49 EUR.  billigere gøres det vidst ikke.,.

iøvrigt, er det din kammerat "Nikolai K" fra motorcykelgalleriet ? for ham har jeg lidt korrespondance igang med mht motoren, og det er også en SRAD 600 han skal bruge en anden motor til.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ny motor, hvor
« Svar #8 Dato: August 20, 2007, 02:42:34 pm »
Voila..

http://cgi.ebay.de/Suzuki-SRAD-750-Vergaseranlage_W0QQitemZ230162555875QQihZ013QQcategoryZ86748QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

et sæt 750 karburatore til 49 EUR.  billigere gøres det vidst ikke.,.

iøvrigt, er det din kammerat "Nikolai K" fra motorcykelgalleriet ? for ham har jeg lidt korrespondance igang med mht motoren, og det er også en SRAD 600 han skal bruge en anden motor til.


 :shock: en pris på de karbs. 

Ja det er...  han sagde godtnok at han bla. havde kontakt til en fra sjælland der måske havde en motor. Jeg vidste ikke det var dig.... så det er vidst bedst i selv finder ud af resten.... (læs: den rigtige pris  :blink:)

Mvh
GD
« Senest Redigeret: August 20, 2007, 02:48:21 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny motor, hvor
« Svar #9 Dato: August 20, 2007, 02:48:56 pm »
:shock: en pris...

Ja det er...  han sagde godtnok at han havde kontakt til en fra sjælland der måske havde en motor. Jeg vidste ikke det var dig.... så det er vidst bedst i selv finder ud af resten.... (læs: den rigtige pris  :blink:)

Mvh
GD

Jeps, har noget i gang.. han er bare en sløv banan der ikke selv gider samle stumperne  :D (læs, købe forskellige steder på ebay ) - så jeg må købe karbs for ham, og præsentere ham for en samlet pris løsning..


Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ny motor, hvor
« Svar #10 Dato: August 20, 2007, 02:54:30 pm »
:shock: en pris...

Ja det er...  han sagde godtnok at han havde kontakt til en fra sjælland der måske havde en motor. Jeg vidste ikke det var dig.... så det er vidst bedst i selv finder ud af resten.... (læs: den rigtige pris  :blink:)

Mvh
GD

Jeps, har noget i gang.. han er bare en sløv banan der ikke selv gider samle stumperne  :D (læs, købe forskellige steder på ebay ) - så jeg må købe karbs for ham, og præsentere ham for en samlet pris løsning..



  :mrgreen: godt du er sådan en rar mand Luske..... :D

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir