Forfatter Emne: Så skete det igen  (Læst 1727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Så skete det igen
« Dato: August 20, 2007, 09:09:46 am »
http://ekstrabladet.dk/112/article328961.ece

Det ender med vores politikkere laver ny love for motocyklister....

R.I.P
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Så skete det igen
« Svar #1 Dato: August 20, 2007, 09:24:41 am »
 :shock: :?  :dead: For fanden hvor er det tragisk.

Artiklen nævner to episoder i Nordjylland hvor bilister pludselig kører ud foran en MCist  :brok:. Begge er kritisk såret.  :cry:

Se jer for - Bilisterne gør det ikke.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Så skete det igen
« Svar #2 Dato: August 20, 2007, 10:04:27 am »
Ja - det sker simpelthen alt for ofte.

R.I.P.

Artikel vedrørende ulykkerne i nordjylland kan læses her.

http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page=2&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D2466418%26TelegramType%3D3

Pas nu på derude - allesammen.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Så skete det igen
« Svar #3 Dato: August 20, 2007, 12:11:44 pm »
Til episoden hvor motorcyklisten døde kan jeg fortælle at han kørte rigtig stærkt da det skete.
Da han rammer den første bil bliver hans ben flået af og derefter flyver han over i den modkørende bil, med hovedet først. Motorcyklen glider også over i den modkørende og kiler sig fast under bilen, hvorefter bilen smadrer ind i en lygtepæl.
Grunden til at jeg ved alt dette, er at det var en af vores mekanikere der kørte den modkørende bil.
Han fik i bogstaveligste forstand motorcyklisten i hovedet, og har fået glasskår i øjnene og er banket gul og blå i hele hovedet. (han er sygemeldt på ubestemt tid). Hele hans familie var med i bilen incl. 2 små piger. Der skete gudskelov ikke noget med hverken pigerne eller konen "andet" en de selvfølgelig er dybt chokeret.
Jeg syntes det er dybt tragisk det der er sket, men vi skal også huske at passe på os selv. Politiet har skudt hans hastighed til at være omkring 150 km/t da det skete.
Lad nu være med at køre åndsvagt. Så har bilisterne slet ikke en chance for at undgå os.

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Re: Så skete det igen
« Svar #4 Dato: August 20, 2007, 12:28:18 pm »
Jeg tror desværre der er mange der ligger hjernen når de er ude og køre.

Da jeg skulle på arbejde her til morgen, så jeg en på en sv, som lå og kørte zig-zag mellem bilerne. Dette skulle som sådan heller ikke være et problem, hvis det var med 30-40 km/t. Men det her var altså på E45 i myldertrafikken, og jeg kørte da 120, da han kørte INDENOM mig. Der var flere gange hvor han lå mellem en lastbil og en bil og balancerede på midterstriben. Der skal ikke meget vind til, før en trailer kommer lidt i svingninger, og så kan jeg jo godt se hvad der sker.

Jeg er helt enig i dem der siger at bilisterne ikke er opmærksomme nok på os, og jeg har tit oplevet selv at skulle bremse for en idiot der har overset mig. Men at køre som ham her til morgen, er bare at opsøge problemerne selv.

Jeg har meget ondt af de pårørende, da det er dem der skal leve med tabet.  :(
Lausen
SV 650S

Blinklys

  • Gæst
Re: Så skete det igen
« Svar #5 Dato: August 20, 2007, 12:39:09 pm »
Tragisk :cry: Kender det med at biler fra sideveje ikke overholder deres vigepligt alt for godt. Jeg har selv oplevet at en bil er kørt ud i mig - jeg blev kastet over i den modsatte vejbane (hvor der heldigvis ikke kom modkørende!) og landede i rabatten. Mit ben var fuldstændig smadret og jeg er heldig jeg stadig har det i dag. Når man møder frøken asfalt med bare de 80 km/t jeg kørte, og ser hvad der sker med kværn, hjelm og udstyr, så får man en fandens respekt for fart! Hold godt øje med de sideveje, og sænk farten og brug overhalningsblinket, hvis du er i tvivl om at de har set dig.

Med hensyn til det med hvor MC'er kører op bag i biler. Jeg synes også alt for tit jeg ser MC'ister der ræser op og ligger bare 1-2 meter bagved en forankørende bil. Og så er det sgu ligemeget hvor super gode bremser og bremseevner du har, for hvis bilen klodser bremsen, så når du ikke engang at reagere før du er smadret op i ham.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Så skete det igen
« Svar #6 Dato: August 20, 2007, 12:43:04 pm »
Tragisk :cry:

Med hensyn til det med hvor MC'er kører op bag i biler. Jeg synes også alt for tit jeg ser MC'ister der ræser op og ligger bare 1-2 meter bagved en forankørende bil. Og så er det sgu ligemeget hvor super gode bremser og bremseevner du har, for hvis bilen klodser bremsen, så når du ikke engang at reagere før du er smadret op i ham.

X2
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir