Forfatter Emne: Hamicad FE + blinklys  (Læst 2732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

• Gæst
Hamicad FE + blinklys
« Dato: August 17, 2007, 11:46:31 am »
Jeg overvejer at smide en Hamicad FE på SVinet da den har fået meget ros herinde :D På billeder synes jeg dog, at det ser lidt ud som om at pladen dækker en smule over blinkene - er det korrekt? Jeg skal dog i samme omgang have nogle mini-blink på, så måske de er små nok til at de sidder over pladens kant? Hvad er jeres erfaringer?

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Re: Hamicad FE + blinklys
« Svar #1 Dato: August 17, 2007, 12:18:58 pm »
Jeg overvejer at smide en Hamicad FE på SVinet da den har fået meget ros herinde :D På billeder synes jeg dog, at det ser lidt ud som om at pladen dækker en smule over blinkene - er det korrekt? Jeg skal dog i samme omgang have nogle mini-blink på, så måske de er små nok til at de sidder over pladens kant? Hvad er jeres erfaringer?
Nu er jeg ikke så godt inde i Hamicad FE'eren (sådan går det når man kører Old School ;) ), men jeg kunne forestille mig at problemet kan løses ved at købe nogle blinkere med langere arme. Ved de fleste blink kan man vælge forskellige længder.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

• Gæst
« Svar #2 Dato: August 17, 2007, 01:14:17 pm »
Jep det tænkte jeg også på, men det ser desværre ikke ud til at de blink jeg vil ha' (Oberon) fås i forskellige længder. Men man kan sikkert bikse et eller andet forlænger-halløj sammen. Udfra billedet her synes jeg godt det kunne se ud som om, at mini-blink vil være små nok til at de sidder over pladens kant. Ellers kan man vel rykke pladen lidt ned, men man skal jo også passe på den ikke kommer for tæt på hjulet...

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #3 Dato: August 17, 2007, 01:47:56 pm »
FEen er tilpasset de orginale blinklys. Skal du ha miniblink på bør du sørge for at miniblinkerene har langt stamme.

Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Blinklys

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 17, 2007, 02:33:31 pm »
Har fundet den her forlænger til Kellermann micro 1000 blink. micro 1000 blinkene har M8 20mm gevind, og det har Oberons også. Tror det kan bruges :)

http://kellermann-online.com/km_shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=21&category_id=4&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26

kenneth b

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: August 18, 2007, 08:41:12 am »
Jeg har Hamicad FE og små "arrow" blink på min, har dem med 20 mm stilk foran(sidder fint) og dem med 40 mm stilk bagpå!

Og de sidder ikke helt fri af nummerpladen, så til vinter modificere jeg min FE lidt.... Der er plads til at rykke hullerne til bliklysene lidt opad og bagud, så de kommer fri af nummerpladen!

Blinklys

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 18, 2007, 12:02:42 pm »
Tak for tippet :) Kunne godt være man skulle overveje at købe en Lucas FE i stedet.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #7 Dato: August 18, 2007, 03:13:39 pm »
Tak for tippet :) Kunne godt være man skulle overveje at købe en Lucas FE i stedet.

Jeg har miniblinker og hamicad monteret på min. De er heller ikke helt fri fra pladen, og har da også selv tænkt på at modificere lidt således at de kommer længere ud.

Men jeg ville ikke vælge lucas fe, efter min mening kommer blinkene alt alt for langt ud  :tie:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Blinklys

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 19, 2007, 10:27:53 am »
Men jeg ville ikke vælge lucas fe, efter min mening kommer blinkene alt alt for langt ud  :tie:

Jeg synes nu det ser fint nok ud :) Ihvertfald bedre end at skulle have blinkene på 80mm lange "følehorn" på Hamicad'en, for at de er fri af nummerpladen. Men jo selvfølgelig, hvis man kunne modificere Hamicad'en, så blinkene kan ses over pladen, ville det være cool...