Forfatter Emne: Hvilke "dumme" ting har du gjort i år (part 2, 2007)  (Læst 8307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvilke "dumme" ting har du gjort i år (part 2, 2007)
« Svar #15 Dato: August 17, 2007, 03:34:22 pm »
Kunne ikke forstå hvorfor SVinet gik i stå hver gang jeg satte den i 1. gear, en af de første gange jeg skulle ud at køre???
Efter adskillige forsøg skubbede jeg støttebenet op  :oops:

:D :lmao: :lmao: :lmao: En klasikker... Hæ hæ hæ

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #16 Dato: August 17, 2007, 03:46:49 pm »
Jeg har en god en om moolex.. ( har fået lov til at udlevere ham ) :D

Lørdagen hvor vi skulle afsted til polen om søndagen ville moolex skifte olie på min "bane"cykel ( Sv'eren )... og oliefilter.. Det blev gjort og afsted det gik... Mandag går jeg så igang med første pas, og i 3. omgang begynder jeg at skøjte rundt med over 100 km/t.. Seriøst.. Dem bagved mig sagde at det var vildt jeg kunne holde den. ( slog knæ og albue på cyklen under redningen ).. nå, men jeg bliver hentet af et par polske fyre i deres opsamlingsbil, og da jeg kommer ind er jeg mere end rasende/ked af det.. Tror at jeg har brændt motoren af og nu går glip af 3 dage med race... Det viser sig at den kære moolex som jo bare ville være flink da han skiftede oliefilter ikke havde set at den gamle pakning var blevet siddende på motorblokken.. og så sætter han det nye filter på .. spænder og så er den i vinkel... Hmmmmm Gummi mod gummi holder jo så bare ikke, så det var utæt, og dermed tabte jeg 2½ liter olie på 1½ km. ( Heldigvis endte det hele lykkeligt - er overbevist om en højere magt har beskyttet mig ) :D

Så jeg synes klart at Christian skal vinde en kvajemedalje.. .. :D :D ( måske vi burde indfører sådan en..) bare det ikke går ud over mig...  :lmao: :lmao:

Iøvrigt fik han sat omkring 35 mand i arbejde ved at fjerne olie på banen med 500 kg betonpulver..  :D
« Senest Redigeret: August 17, 2007, 03:49:20 pm af Majse »

Kilosfau

• Gæst
« Svar #17 Dato: August 17, 2007, 05:06:57 pm »
Jeg har også lavet en af de rigtig klassiske - endda en som jeg har "hånet" en kammerat for selv at have gjort tidligere på sæsonen  :oops:

Jeg kom kørende, næsten hjemme, af nogle indfaldsveje hvor strisserne er ret strikse så jeg holdt mig til de 55-60 km/t som vist nok lige går... Havde været ude for at give den noget håndtag så jeg havde bemærket at efter en hård tur var SV'eren oppe på godt 100 grader da den ikke helt havde fået lov til at blive kølet ordentlig ned og nu hvor jeg kørte pænt fik den måske lige lidt nok frisk luft....

Var dog efter nogle km indfaldsvej alligevel begyndt at undre mig over at den stadig var over 100c så da den pludselig og uden indledning gik ud og overhovedet intet ville var jeg overbevist om at motoren var stået af pga overophedning eller hvad ved jeg  :tie:

Tog det helt stille og roligt, koblede ud, kørte ind til siden og stillede mig i vejsiden og undrede mig en del  :huh: begyndte lige så stille at blive mere og mere nervøs eftersom at jeg stadig ikke kunne få den til at starte, slukkede den, kiggede på alt, støtteben, neutral, dødemandsknap osv... Var ved at være mega nervøs, havde jeg virkelig smadret motoren  :dead:

Ringede til den føromtalte kammerat for at få ham til at hente mig med hans MC trailer og han gik straks igang med at hjælpe over telefonen, havde jeg nu det hele, neutral, støtteben, nøgle, dødemandsknap, check, check, check, check....

OK dødemandsknappen har jeg åbenbart overset 100 gange så with a flick of a switch og så var der igen gang i mit SVin  :mrgreen:

Nøøj det er ikke gået ubemærket hen  :oops:
« Senest Redigeret: August 17, 2007, 05:09:04 pm af Kilosfau »

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: August 17, 2007, 11:21:21 pm »

:lmao:

gd
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #19 Dato: August 18, 2007, 05:43:24 pm »
Som capone, har jeg solgt min SV... Tror ikke jeg lige kan komme på andet i år.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
« Svar #20 Dato: August 19, 2007, 09:35:14 am »
Kører lidt frisk, kigger ned på instrumenterne, Temperaturen er lidt høj, kører lidt mere stille, temperaturen stiger stadig, tøffer helt roligt afsted, temperaturen stiger stadig, nu over 130 grader varm, holder meget hurtig ind til siden, mærker med en hånd ned til motoren, den virker ikke voldsom varm!

Kigger på triptælleren, jo der er kørt 135 km så der er jo langt til at der skal tankes!!!! op igen og derudaf.

Og på XT'eren er der ingen temperatur måler, så det er ren vane fra SV'eren. Hvor jeg har lavet samme nummer.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #21 Dato: August 19, 2007, 03:27:25 pm »
havde kørt i 3-4 timer - skal jo lære svinet ordentlig at kende ^^
eneste jeg ik tænkte over er mine lange ben lukker næste for blod tilførelsen i knæet

da jeg stoppede hos mine forældre havde jeg ingen føling med foden så jeg trode jeg slog støtte benet helt ud indtil cyklen begyndte at tilte i det jeg stiger af...

eneste der skete var koblingsgrebet mistede spidste og blev trykket lidt  :rolleyes:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SeDahl

• Søndagskører
  • **
« Svar #22 Dato: August 20, 2007, 09:13:41 am »
Skulle på en lille improviseret weekendtur til Sverige. Fik pakket cyklen, på med alt tøjet og klar til afsted... Og så vil svinet fanme ikke starte! Ingen lyd fra benzinpumpen eller noget. Tjekker støtteben, alarm o.s.v men der sker bare ikke noget. Nå, ind og tage mctøjet af og så ud for at fjerne oppakning fra mc'en.. Og så er det jeg får øje på dødmandsknappen... :loser:
Klik på knappen, på med mctøjet igen, og så er det bare afsted. Så er stilen ligesom lagt til en god tur  :D

vh
Svend-Erik

Andreasen

• Søndagskører
  • **
« Svar #23 Dato: August 20, 2007, 10:26:50 am »
Har også en lille historie her fra den anden dag, ikke den bedste, men trods alt en af de klassiske fejl (Eller måske bare begynderfejl :rolleyes:)...

Kørte fra Viborg til Århus lørdag aften, en tur på ca 80 km. Efter ca 10 km begyndte motoren at gå meget ujævnt og hostede lidt ved gasgivning. Den mistede en del af trækkraften et par sekunder af gangen, hvorefter den så igen kørte normalt. Der småregnede, så jeg troede derfor at det var tændingsproblemer, har jo læst at foreste cylinder er særlig udsat..  :dead:

Kørte 40 km på denne måde inden jeg kom i tanke om at jeg havde givet choker da jeg startede i Viborg. chokeren blev fjernet, og SVinet kørte igen som en drøm. :innocent:

Garanterer det har givet noget sod inde i motoren  :brok:
« Senest Redigeret: August 20, 2007, 10:33:43 am af Andreasen »

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #24 Dato: August 20, 2007, 06:18:35 pm »
Skøn tråd.
Ikke mindst når man selv har haft lignende problemer med dødemandsknappen, overophedet motor som viste sig at være triptælleren, støttebenet og første gear.
Rart ikke at være den eneste som har lidt problemer med den nymodens teknik
 :innocent:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

newborn

• Søndagskører
  • **
  • Newborn SVrider
« Svar #25 Dato: August 20, 2007, 10:17:24 pm »
Jeg kørte en fasan ned den anden dag, mit blinklys røg og jeg fik ikke fat i fasanen  :twisted: :twisted: :twisted: :club: :club: Det var dumt
Jeg forstår ikke mænd, der ikke kører mc - jeg har prøvet !!
Jeg forstår ikke kvinder,                       - jeg har prøvet !!

draugluin

• Søndagskører
  • **
« Svar #26 Dato: August 20, 2007, 10:37:38 pm »
Efter mange års pause havde jeg endelig plaget mig til at måtte få en mc, og var i den anledning ude at prøvekøre en sv650s og en rf600r. Bagefter ville jeg lige prøve sv'eren en ekstra gang, men den ville overhovedet ikke starte hvadenten jeg tryglede eller truede, og det havde ikke noget med dødemandsknappen at gøre. Hvis jeg ikke allerede havde stået udenfor, havde jeg smidt den ud af vinduet. Jeg måtte have fat i forhandleren, der mumlede noget om, at der måske ikke var så meget strøm på batteriet, slukkede lyset og startede den. Jeg spekulerede ikke mere over det, og endte med at bestille den. Hjemme igen fandt jeg en brugsanvisning til maskinen på nettet, som jeg gav mig til at læse, og minsandten om ikke der står at man skal tage koblingen for at kunne starte. Hvem kunne da også vide det? Det var der i hvert fald ikke noget med på MZ'eren i '82.

Da jeg hentede den fortalte forhandleren mig at man skal tage koblingen for at kunne starte. Ja, selvfølgelig skal man da det, tror han mon jeg er dum eller hvad? Hjemturen forløb helt uden problemer, men vel hjemme var den åbenbart blevet træt, så den lagde sig ned og sov i carporten. Ups, det var ikke helt så elegant som jeg havde tænkt mig. Heldigvis så naboerne ikke noget, og jeg slap med en lille skramme på styrenden.

I sidste uge var jeg så ude at køre i en del af Hillerød jeg ikke kender, og kom forbi en skole med masser af elever, der lige havde fået fri, ud over det hele, så der var nok at holde øje med. Og så, pludseligt efter en skarp venstre højre var der en busgrav - uh åh - ud af øjenkrogen nåede jeg lige at se et skilt med "forbudt" eller noget i den retning. Heldigvis lykkedes det at ramme hjulsporet, og slippe igennem uden at falde i hullet. Tilskurere vil måske endda tro manøvren var planlagt.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #27 Dato: August 20, 2007, 10:42:56 pm »
draugluin, velkommen til  :D :D :D

Det lyder som om du har brug for et bronzekursus  :)

Jeg var på det sidste år, og fik stor udbytte af det. Læs mere her: http://www.dmc-kursus.dk/AboutCourses_Bronze.php

Hint: Når man kommer ind på linket skal man lige trykke på "bronze" for at komme hen til det kursus jeg henviser til.
« Senest Redigeret: August 20, 2007, 10:45:26 pm af Copy_Cat »
Theis

Ex. SV650S ejer.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #28 Dato: August 21, 2007, 07:17:29 pm »
Har lige dummet mig i dag... Kørt 100Km med SVinet på en MC trailer og satte mc-garagen på da det regnede i håb om at holde den tør.. .Det hjalp ikke og nu er ploven ridset pga spændet til MC-garagen... Det kunne jeg for helvede da have sagt mig selv... SUK!!! MEN - min tank er lavet uden at jeg har sluppet en krone  :D Det er alligevel en glædens dag  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #29 Dato: August 24, 2007, 04:57:32 pm »
Fik mit spritnye svin i maj.. En dag i juli jeg skulle ud og køre skulle kæden lige have lidt olie inden jeg skulle afsted. Jeg havde travlt og valgte at holde mcen med den ene hånd mens jeg sprøjtede kæden med den anden. Pludselig glider den ud af hånden og vælter om på siden. 1,5 måned gammel  :cry:
Der gjorde det ondt. Dog var skaderne minimale. Koblingshåndtaget fik lidt ridser samt enden af håndtaget men ikke noget man lægger mærke til... Men hold da op hvor var jeg lige ved at græde da det skete  :cry: