Efter mange års pause havde jeg endelig plaget mig til at måtte få en mc, og var i den anledning ude at prøvekøre en sv650s og en rf600r. Bagefter ville jeg lige prøve sv'eren en ekstra gang, men den ville overhovedet ikke starte hvadenten jeg tryglede eller truede, og det havde ikke noget med dødemandsknappen at gøre. Hvis jeg ikke allerede havde stået udenfor, havde jeg smidt den ud af vinduet. Jeg måtte have fat i forhandleren, der mumlede noget om, at der måske ikke var så meget strøm på batteriet, slukkede lyset og startede den. Jeg spekulerede ikke mere over det, og endte med at bestille den. Hjemme igen fandt jeg en brugsanvisning til maskinen på nettet, som jeg gav mig til at læse, og minsandten om ikke der står at man skal tage koblingen for at kunne starte. Hvem kunne da også vide det? Det var der i hvert fald ikke noget med på MZ'eren i '82.
Da jeg hentede den fortalte forhandleren mig at man skal tage koblingen for at kunne starte. Ja, selvfølgelig skal man da det, tror han mon jeg er dum eller hvad? Hjemturen forløb helt uden problemer, men vel hjemme var den åbenbart blevet træt, så den lagde sig ned og sov i carporten. Ups, det var ikke helt så elegant som jeg havde tænkt mig. Heldigvis så naboerne ikke noget, og jeg slap med en lille skramme på styrenden.
I sidste uge var jeg så ude at køre i en del af Hillerød jeg ikke kender, og kom forbi en skole med masser af elever, der lige havde fået fri, ud over det hele, så der var nok at holde øje med. Og så, pludseligt efter en skarp venstre højre var der en busgrav - uh åh - ud af øjenkrogen nåede jeg lige at se et skilt med "forbudt" eller noget i den retning. Heldigvis lykkedes det at ramme hjulsporet, og slippe igennem uden at falde i hullet. Tilskurere vil måske endda tro manøvren var planlagt.