Forfatter Emne: R&G crash bobbins  (Læst 3170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
R&G crash bobbins
« Dato: August 15, 2007, 10:20:13 pm »
Hej

Jeg er løbet ind i et lidt mystisk problem. Jeg vil gerne have mig et sæt R&G crash bobbins på Old School SV'eren, men jeg har fundet to forskellige versioner - begge fra R&G  :huh:

På R&G's egen side fremgår denne:

http://www.rg-racing.com/browseBike/Suzuki/SV650_Unfaired/1999/CP0122BL.aspx

Men på en anden side har jeg fundet denne version:

http://www.demonbikes.com/product.asp?ID=4867

Nr. 2 fremgår også på denne side: http://www.bikehps.com/acatalog/R_G_Crash_Protectors_for_Suzuki.html
Dog er det den nye SV'er der er afbilledet i annoncen.

Er der en herinde der kan løse "mysteriet"? :D

På forhånd tak.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: R&G crash bobbins
« Svar #1 Dato: August 16, 2007, 09:03:11 am »
Så vidt jeg ved er det en ny og stærkere model de har lavet.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: R&G crash bobbins
« Svar #2 Dato: August 16, 2007, 09:04:31 am »
Den første model knækker i hvert fald, når man taber cyklen :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: R&G crash bobbins
« Svar #3 Dato: August 16, 2007, 11:11:51 am »
Det øverste billede viser den opdaterede model.

Da jeg i 2004 købte R&G til min SV, så var det den model der er på billede nr. 2.

Ole, husk iøvrigt at crash pads ikke skal være uforgængelige, de skal tage fra og absorbere energi. De er jo udviklet til race, og meningen er at de skal beskytte de vitale dele der gør at du kan hoppe op på cyklen igen og for egen kraft, køre i pit.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: R&G crash bobbins
« Svar #4 Dato: August 16, 2007, 11:22:47 am »
Ole, husk iøvrigt at crash pads ikke skal være uforgængelige, de skal tage fra og absorbere energi. De er jo udviklet til race, og meningen er at de skal beskytte de vitale dele der gør at du kan hoppe op på cyklen igen og for egen kraft, køre i pit.

Jeg ved det - derfor smiley'en.. Asfalten havde taget en ordentlig bid af den inden den knækkede.. Og den gjorde sit arbejde ganske godt - cyklen slap billigt med revnet kåbe og knækket gearpedal..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: R&G crash bobbins
« Svar #5 Dato: August 16, 2007, 11:32:43 am »
Alle tiders - så er "mysteriet" opklaret :D Tak for hjælpen! :thumbsup:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: R&G crash bobbins
« Svar #6 Dato: August 16, 2007, 10:52:16 pm »
R&G crash pads ser godt ud.
Der findes vist også nogle crash pads i aluminium. Er de ok eller skal man lade være med at købe dem.
Vil det være nogen fordel at få lavet dem i rustfrit stål.

 :whatever: 
M.v.h. Per F

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: R&G crash bobbins
« Svar #7 Dato: August 17, 2007, 03:17:28 am »
R&G crash pads ser godt ud.
Der findes vist også nogle crash pads i aluminium. Er de ok eller skal man lade være med at købe dem.
Vil det være nogen fordel at få lavet dem i rustfrit stål.

 :whatever: 

alu og rustfrit stål "nej tak" for det første har de en tendens til at gribe fat i underlaget hvis du styrter(med kolbøtter til følge :brok:), samt efter en tur henad asfalten vil den være skarpsleben og klar til at skære igennem dig eller andre :dead: :dead:
   

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: R&G crash bobbins
« Svar #8 Dato: August 17, 2007, 09:36:08 am »
Rigtigt moolex!  Desuden slides det Delrin nylon, som knopperne er lavet af, langsomt op ved styrt.  De fleste gode fabrikater er lavet af dette og jeg er sikker på, at du kan købe dem i løs vægt hvis uheldet skulle være ude.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: R&G crash bobbins
« Svar #9 Dato: August 17, 2007, 10:28:53 pm »
Ok, det lyder fornuftigt at man skal vælge nylon.
Er der nogen der kender målene på R&G til en 99-02. Altså noget der kan bruges som arbejdstegning.
M.v.h. Per F

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: R&G crash bobbins
« Svar #10 Dato: August 17, 2007, 10:32:22 pm »
Ok, det lyder fornuftigt at man skal vælge nylon.
Er der nogen der kender målene på R&G til en 99-02. Altså noget der kan bruges som arbejdstegning.

Ja - lidt. Den gennemgående bolt skal være 370 mm. Det mål har jeg fra denne ebay-annonce: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=270154852990&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=017
Som egentlig er den der er skyld i denne tråd :)

Hygge

P.S. Hvis du sætter en masseproduktion i gang må du godt give et praj :D
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her