hvad er så jeres mening omkring rygskjold indbygget i jakken vs. eksempelvis dainese wave.
Jeg har selv det sidstnævnte, men har kørt med det i nu 3 mdr. og har stadig ikke vænnet mig til hvor ubekvemt det sidder
I min arleness læderjakke er der plads til et indbygget.... men bør jeg skille mig af med det gamle og finde et der passer til jakken?
Jeg er af den holdning at hvis man skal køre med rygbeskytter, så skal det også sidde stramt til ryggen for at virke.
Jeg har hørt historier om rygskjold der er placeret i jakken der har gjort mere skade end gavn, fordi jakken ved et styrt vil vride sig rundt om overkroppen pga friktionen mod asfalten. Dermed vil rygskjoldet naturligvis ikke sidde i den position den er tiltænkt, men tvært om vil skjoldets kanter kunne medføre trykskader på vitale dele af ryggen.
Kører selv med separat rygskjold, og ..enig, jeg syntes også den kunne være designet mere ergonomisk. Håber jeg vænner mig til den en dag. ....Tror egentlig det er varmen der generer mest....