Forfatter Emne: RPM.  (Læst 2138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
RPM.
« Dato: August 14, 2007, 12:36:06 am »
Ren nysgerrighed; Hvordan kører i jeres SVin? Får nålen lov at pege nedad før i skifter gear? Hvor mange omdrejninger cruiser i med?

Jeg taler om hverdagskørsel her, ikke når i straffer dem på banen.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: RPM.
« Svar #1 Dato: August 14, 2007, 01:10:42 am »
Får nålen lov at pege nedad før i skifter gear?
Den forstår jeg ikke helt?

Jeg tror jeg cruiser med omkring 5.000 omdr. Men jeg har en mani med at smide den op i 6. gear så snart der er den mindste mulighed for det.. Lidt en dårlig vane - det fungerer ikke så godt i bykørsel..

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: RPM.
« Svar #2 Dato: August 14, 2007, 07:35:26 am »
mest mellem 4k-5k nogen gange laver hvis den bare skal trille 50 et længere lige stykke i by uden stop
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: RPM.
« Svar #3 Dato: August 14, 2007, 07:41:46 am »
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt  :D

Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000.  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: RPM.
« Svar #4 Dato: August 14, 2007, 08:53:07 am »
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt  :D

Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000.  :D

X2
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: RPM.
« Svar #5 Dato: August 14, 2007, 10:49:36 am »
Tja med min gearing ligger jeg på 5000 ved 104 km/t og det passer jo lige  :blink:

Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.

En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.

Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: RPM.
« Svar #6 Dato: August 14, 2007, 11:40:28 am »

Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.

En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.

Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.

Hej Jannik,

skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: RPM.
« Svar #7 Dato: August 14, 2007, 12:14:55 pm »
skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
Han bruger koblingen ved nedgearing, men gir en lille mellemgas så omdr. passer til det lavere gear..... eehhh, gør du ikk Jannik  :?:
Så'en gør jeg ihvertfald  :D (når jeg husker det :rolleyes:)

Man kan godt geare ned uden brug af kobling, men det er ikke optimalt (klonk-klonk)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: RPM.
« Svar #8 Dato: August 14, 2007, 02:17:09 pm »
Så lave omdr. som muligt, bare ikke under 4000. Så lyder det som om den har det godt  :D

Og når der skal være fart på skal den ikke ligge under 6000.  :D

X2

X3
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: RPM.
« Svar #9 Dato: August 14, 2007, 06:19:49 pm »
Ligger næsten aldrig under 6K, der er et ubehageligt område omkring 5.5K og heller over end under :)
SV1000S K6 - blå.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: RPM.
« Svar #10 Dato: August 14, 2007, 08:03:58 pm »
skal det forståes sådan at du heller ikke bruger kobling ved nedgearing?
Han bruger koblingen ved nedgearing, men gir en lille mellemgas så omdr. passer til det lavere gear..... eehhh, gør du ikk Jannik  :?:
Så'en gør jeg ihvertfald  :D (når jeg husker det :rolleyes:)

Man kan godt geare ned uden brug af kobling, men det er ikke optimalt (klonk-klonk)

 :thumbsup: Præcis... :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: RPM.
« Svar #11 Dato: August 15, 2007, 03:42:54 pm »
Tja med min gearing ligger jeg på 5000 ved 104 km/t og det passer jo lige  :blink:

Angående gearskifte, så må nålen under ingen omstændigheder pege nedaf, og jeg selv skifter gerne uden kobling fra 3 og opaf.

En motorcykel er ikke som en bil, så derfor kan du skifte uden kobling da den ikke kommer forbi frigear hver gang.

Det optimale skift er at du lige slægger på gassen i skiftet, så passer omdrejningerne når du skifter op, og når du skifter ned, så giver du et lille vip på gassen, så det ikke er koblingen der skal tage omrejningsforskellen. Dermed får du heller ikke så voldsomme baghjulsudskridninger ved kraftige nedgearinger.

God beskrivelse....vidste jeg ikke man kunne  :oops: tilgiv en Newbie.

Holder min 4 - 5.000 når der cruises. 6-7 og opad når jeg tæver hende lidt.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen