Forfatter Emne: spørgsmål....  (Læst 3662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
spørgsmål....
« Dato: August 13, 2007, 08:28:44 pm »
hej med jer.. jeg har lige fået mit kort i dag,, YIR!!,, sku dejligt at få det overstået,, jeg har været ude og prøve nogen cykler,, var i dag ude på en yamaha 550. med omkring 75 hk,, mit spørgsmål er så om der er stor forskæl på 2v og 4v motore,,, for synes ikk det var noget spicielt at køre på denne her,, kunne sagtens bruge mere optræk. så derfor jeg spørger om det er det samme med en sv 650 eller om man skal op og ha en sv 1000,,
mange hilsner

dennis :P
Dennis

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: spørgsmål....
« Svar #1 Dato: August 13, 2007, 08:37:46 pm »
Først og fremmest tilllykke med kortet :)

Dernæst så synes jegr personligt det er bedst at starte med 5-600 kubik. Der skal jo være noget at vokse op til  :wink:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: spørgsmål....
« Svar #2 Dato: August 13, 2007, 09:06:14 pm »
Er sådan en 550 ikke en gammel sag? For hvis den er, var det nok smartere at tage ud og prøve en SV 650 - der er trods alt lidt forskel på en cykel fra 80'erne, og en fra dette århundrede :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: spørgsmål....
« Svar #3 Dato: August 13, 2007, 09:20:55 pm »
Ja, se om du ikke kan prøve en SV650 først inden du kigger efter noget større... når man søger på http://www.bikez.com efter Yamaha 550, kommer der en del 80'er modeller frem. Der er ikke nogen med en V4 motor, der er en række-4 med 50 heste og den kraftigste er en V2 med 64 heste, men den vejede så også lige en 50-60 kilo mere end en SV'er.

Optræk synes jeg ikke man kan sige SV650'eren mangler... og du kan altid geare den om med et andet kædekit ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: spørgsmål....
« Svar #4 Dato: August 13, 2007, 09:35:16 pm »
Er sådan en 550 ikke en gammel sag? For hvis den er, var det nok smartere at tage ud og prøve en SV 650 - der er trods alt lidt forskel på en cykel fra 80'erne, og en fra dette århundrede :mrgreen:

Hygge
Ja og er det ikke nok så prøv en fra dette årtusinde!!!!! :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: spørgsmål....
« Svar #5 Dato: August 13, 2007, 09:38:31 pm »
Er sådan en 550 ikke en gammel sag? For hvis den er, var det nok smartere at tage ud og prøve en SV 650 - der er trods alt lidt forskel på en cykel fra 80'erne, og en fra dette århundrede :mrgreen:

Hygge
Ja og er det ikke nok så prøv en fra dette årtusinde!!!!! :lmao: :lmao: :lmao:

Jannick - tænk dig lidt om - du er heller ik fra dette årtusinde!!!!! :lmao: :lmao: :lmao:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: spørgsmål....
« Svar #6 Dato: August 13, 2007, 09:41:19 pm »
Er sådan en 550 ikke en gammel sag? For hvis den er, var det nok smartere at tage ud og prøve en SV 650 - der er trods alt lidt forskel på en cykel fra 80'erne, og en fra dette århundrede :mrgreen:

Hygge
Ja og er det ikke nok så prøv en fra dette årtusinde!!!!! :lmao: :lmao: :lmao:
Fuck! Er vi allerde i år 2000?! :shock: "Jeg har ikk' engang fået købt gaver endnu!"

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: spørgsmål....
« Svar #7 Dato: August 13, 2007, 10:05:33 pm »
ja men det besvarer ikk mit spørgsmål så meget,, men må jo bare prøve dem begge og se hvad jeg synes,, har også været ude at prøve en ny suzuki 750cc,, den var meget sjov,, men lyden mangler hehe,, tak for de gode svar,, sku godt med gode råd,, bliv endelig ved med at tilføje omkring emnet,, og tak :)
Dennis

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: spørgsmål....
« Svar #8 Dato: August 14, 2007, 07:34:59 am »
ja men det besvarer ikk mit spørgsmål så meget,, men må jo bare prøve dem begge og se hvad jeg synes,, har også været ude at prøve en ny suzuki 750cc,, den var meget sjov,, men lyden mangler hehe,, tak for de gode svar,, sku godt med gode råd,, bliv endelig ved med at tilføje omkring emnet,, og tak :)

Tja, nu skriver du jo ikke noget om din økonomiske formåen...
Gode (og spændende) begynderbikes i min bog er:

Ducati Monster 695 / Multistrada 600
Honda Hornet 600
Cagiva raptor 650
Kawasaki Z750 / ER6
BMW F800s
Suzuki SV650 N/S / Bandit 650 / GSR 600 m.fl.
Yamaha FZ600 Fazer

Hmm... Jeg kan sgu ikke lige komme på flere... Hjælp?

Hvis jeg skulle vælge idag (med hjertet, for det skal man ALTID), så snuppede jeg nok en Duc Monster. Ikke fordi det er den bedste bike, men fordi den er lir :lol:

Happy hunting :)

Btw. Du kommer ikke til at mangle power i nogle af disse maskine, sådan liiige med det samme :wink:





Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: spørgsmål....
« Svar #9 Dato: August 14, 2007, 08:52:53 am »
Jeg er enig. Prøv lidt forskelligt men gå efter cykler under 5 år på bagen.

Ducati Monster
Honda Hornet 600
Kawasaki Z750 / ER6
Suzuki SV650 N/S / Bandit 650 / GSR 600
Yamaha FZS600 Fazer / YZF600R thundercat ( Husk den )

Personligt ville jeg vælge Z750 hvis jeg stod i din situation idag
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: spørgsmål....
« Svar #10 Dato: August 14, 2007, 12:39:56 pm »
Jeg ville nok prøve ....

Honda Hornet 600 (den er sej !)
Suzuki SV650 N/S (Der ligger en del gode år og udfordringer i denne ... på den positive side)
Suzuki SV1000 S
Yamaha R6 fra 2005 (økonomisk overkommelig og sjov .... ;-) )

Så har du et godt indtryk at vælge ud fra ....  :D
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: spørgsmål....
« Svar #11 Dato: August 14, 2007, 02:10:43 pm »
Jeg startede på en GS500F... Det var en fin og MEGET BILLIG cykel! Jeg vendede mig dog meget hurtig til dens kræfter og ville til hver en tid opfordre en nybegynder til at overveje en SV650 på grund af momentet og de flere kræfter.

Jeg vil dog indskyde at man skal vurdere om man har respekt nok for dyret til at kaste sig ud i noget over 650cc. Jeg kom da uden problemer ud i ubehagelige situationer med GS00'eren som jeg nok ikke var sluppet godt fra på en større maskine. Så jeg er GLAD for at jeg ikke havde for mange kræfter i starten - for jeg kan ikke finde ud af at beherske mig og er udemærket klar over det!

Man skal også overveje at maskinen skal forsikres. Du skriver ikke om du har noget encienintet fra eks. bil og du skal derfor være opmærksom på at det er DYRT at forsikre en MC som nybegynder!!!

Min GS500F kostede 7800 m. kasko hos Runa det første år. Codan ville have på samme tid have 18.000 for den med kasko  :shock:

SV650'eren er også fed fordi man kan modificere den på SÅ mange måder og så er den nem at komme af med igen når man er klar til noget vildere.

Jo - der er nogen mennesker som starter på en 600cc supersport, en SV1000 eller en Z750/1000... Men de må så også enten ned og bide i asfalten på en dyr cykel eller være utroligt gode til at være fornuftige.

Så hav fornuften med når du køber cykel... Tænk over hvor nemt det er at komme af med den igen, hvad den koster på værksted og i forsikring - og samtidigt på om du selv er fornuftig nok til at styre den!!! I dette tilfælde slipper man ikke godt fra at lyve overfor sig selv  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: spørgsmål....
« Svar #12 Dato: August 14, 2007, 02:14:02 pm »
ja men det besvarer ikk mit spørgsmål så meget,, men må jo bare prøve dem begge og se hvad jeg synes,, har også været ude at prøve en ny suzuki 750cc,, den var meget sjov,, men lyden mangler hehe,, tak for de gode svar,, sku godt med gode råd,, bliv endelig ved med at tilføje omkring emnet,, og tak :)

Var det GSX-F 750 eller GSX-R 750?

I begge tilfælde kan man jo bare skifte potten for at få mere lyd. En standard SV potte er godt nok også en trist fornøjelse hvis man har oplevet en SV med åbne potter  :wink:

Hvis du starter på en GSX-R 750 og ikke har kørt mc før så kan du lige så godt ringe til bedemanden med det samme...  :shock:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: spørgsmål....
« Svar #13 Dato: August 14, 2007, 02:17:52 pm »
ja men det besvarer ikk mit spørgsmål så meget,, men må jo bare prøve dem begge og se hvad jeg synes,, har også været ude at prøve en ny suzuki 750cc,, den var meget sjov,, men lyden mangler hehe,, tak for de gode svar,, sku godt med gode råd,, bliv endelig ved med at tilføje omkring emnet,, og tak :)

Var det GSX-F 750 eller GSX-R 750?

I begge tilfælde kan man jo bare skifte potten for at få mere lyd. En standard SV potte er godt nok også en trist fornøjelse hvis man har oplevet en SV med åbne potter  :wink:

Hvis du starter på en GSX-R 750 og ikke har kørt mc før så kan du lige så godt ringe til bedemanden med det samme...  :shock:

ENIG ... kører selv GSX-R1000 og den er ikke en begyndercykel !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: spørgsmål....
« Svar #14 Dato: August 14, 2007, 02:54:21 pm »
Man skal altså også passe på med at undervurdere mellemklassecyklerne, stort set alt over 500 trækker jo alligevel fra 99,9% af bilerne ved lyskrydset ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).