Jeg startede på en GS500F... Det var en fin og MEGET BILLIG cykel! Jeg vendede mig dog meget hurtig til dens kræfter og ville til hver en tid opfordre en nybegynder til at overveje en SV650 på grund af momentet og de flere kræfter.
Jeg vil dog indskyde at man skal vurdere om man har respekt nok for dyret til at kaste sig ud i noget over 650cc. Jeg kom da uden problemer ud i ubehagelige situationer med GS00'eren som jeg nok ikke var sluppet godt fra på en større maskine. Så jeg er GLAD for at jeg ikke havde for mange kræfter i starten - for jeg kan ikke finde ud af at beherske mig og er udemærket klar over det!
Man skal også overveje at maskinen skal forsikres. Du skriver ikke om du har noget encienintet fra eks. bil og du skal derfor være opmærksom på at det er DYRT at forsikre en MC som nybegynder!!!
Min GS500F kostede 7800 m. kasko hos Runa det første år. Codan ville have på samme tid have 18.000 for den med kasko
SV650'eren er også fed fordi man kan modificere den på SÅ mange måder og så er den nem at komme af med igen når man er klar til noget vildere.
Jo - der er nogen mennesker som starter på en 600cc supersport, en SV1000 eller en Z750/1000... Men de må så også enten ned og bide i asfalten på en dyr cykel eller være utroligt gode til at være fornuftige.
Så hav fornuften med når du køber cykel... Tænk over hvor nemt det er at komme af med den igen, hvad den koster på værksted og i forsikring - og samtidigt på om du selv er fornuftig nok til at styre den!!! I dette tilfælde slipper man ikke godt fra at lyve overfor sig selv