Forfatter Emne: forgaflen??  (Læst 1610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
forgaflen??
« Dato: August 12, 2007, 12:15:59 am »
Hey Hey allesammmen

Jeg har lige renuveret mine forstøddæmpere, jeg har hældt noget olie i med højere viskusitet 15W og en deciliter mere i end der er oprindeligt.... det læste jeg i et engelsk motorcykel blad at det skulle være noget af det bedste man skulle kunne gøre ved en standart forgaffel

nå men jeg har fundet ud af at der er plads til at kunne sænke cyklen en cm længere ned foran men hvordan ville det gå ud over styring O.S.V på cyklen ??? det er den gamle model sv650 s uden justering i forgaflen !! ..... tror seriøst det ville se godt ud  :mrgreen:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: forgaflen??
« Svar #1 Dato: August 12, 2007, 09:25:10 am »
Det med at hælde mere olie i end standard er vist en farlig vej at gå!!!

En anden olie og andre fjedre er vejen frem, men man må ikke hælde mere olie i end det som forgaffelen er lavet til!  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: forgaflen??
« Svar #2 Dato: August 12, 2007, 11:36:47 pm »
farligt og farligt man har jo hældt mere olie i dæmperne i mange år ved road race og offroad ..... men det var jo heller ikke det der var problemet da det køre skide godt  :D det dur!!    men men det var mere det med at sænke gaffelbroen 1cm længere ned på forgaffelbenene .... og der ved ligge mere vægt på forhjulet + at der er en masse vinkler der bliver lavet om!!!!     

så er der nogle der har prøvet det eller ved om det er godt eller skidt
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow